» »

Letalo + Dovoljenje

Letalo + Dovoljenje

d0rK ::

Zdravo,


ravnokar sem pogledal en del oddaje "A Plane Is Born" na Discovery Channel-u in mi je stvar fajn impresionirala.

Zelel bi cim vec informacij o popularnosti te dejavnosti v Sloveniji, na koga se obrniti, kaksne so zahteve za ta izpit (starost, morda se kaj...). Skratka cim vec. Tudi, ko opravim izpit, letala nebi zgradil sm ampak bi ga najraje ze kupil, tako, da so tudi informacije o tem dobrodošle.


Hvala.


P.S.: BREZ kksnih komicnih vlozkov o 10+ mil $ vrednih letalih.

mtosev ::

Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

OwcA ::

Ugibam, da cikaš na motorna letala. Za izpit moraš biti star vsaj 18 let, šolati (leteti) lahko začeneš pri 16. Opravljen moraš imeti še posebn zdravniški pregled. Večina klubov ima najprej teoretičen tečaj in interni izpit, ki je takisto pogoj za nadaljne šolanje.
Preden izpitom moraš imeti naletenih vsaj 45 ur, ampak raje računaj več. To pomeni nekaj čez 1 MIO za izpit.
Da ti izpit velja moraš naleteti vsaj 24 h na dve leti, od tega 12 v zadnjem letu. Takisto moraš na dve leti podaljševati zdravniškega in opraviti preverjalni polet z inštruktorjem.

Najbolj praktično je, da si najdeš najbližje letališče, oziroma lokalni klub, in se tam šolaš, da ne boš še s potjo zapravljal preveč časa in denarja. TDelna posebnost so klubi katerih motorna sekcija deluje iz Brnika, kar pomeni, da si načeloma bolj zverziran v radiokomunikaciji, "zasičenem" zračnem prostoru in obnašanju na večjih letališčih, ampak je zato na začetku kanček težje vse skupaj.

Že letala sama so razmeroma draga (kaj rabljenega dobiš od 15.000 GBP dalje), tudi ko ga enkrat imaš, zdevaš veliko za vzdrževanje, zavarovanje in hangar ali vssaj prostor na letališču. Ko vse te sprotne stroške preračunaš na uro letenja in če boš z letalom letel le ti, dvomim da ti bo uspelo pod 30.000 SIT na uro v zraku.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

Stepni Volk ::

URSCL

Računaj nato, da registracija letala ni najcenejša stvar v tej naši državi.

BigWhale ::

Mene je malo razocaral lokalni mariborski klub motornih pilotov. Ki sicer ponuja teorijo in predavanja in opravljanje izpitov. Ampak, na moje vprasanje in povprasevanje o vec detajlih ni nihce odgovoril. :(

Se bom najbrz moral res tja odpravit.

Sicer mi pa lahko kdo od lokalnih letalcev tukaj pove, kaksne so kaj zdravstvene omejitve. Predvsem kar se slabsega vida tice.

Mogoce celo obstaja kje kak pravilnik na netu?

Stepni Volk ::

Glede zdravstvenih omejitev ti bo več povedala pristojna zdravstvena komisija.

Aeroklub LJ

LoneWolf ::

BW: Za sportnega pilota (PPL) ne bos imel vecjih tezav za pridobitev zdravniskega spricevala 2. kategorije, ce nisi ravno na pol slep in imas ustrezno postimana ocala. Zdravniskega sem dal skozi dober mesec nazaj, od okulisticnega dela ti pregledajo ostrino vida (lahko z ocali), nocni vid, barvno slepoto, morebitni mrtvi kot na vsakem ocesu posebej ipd. So temeljiti, ampak ne poznam nikogar, ki bi imel resne tezave in ima voznisko za avto.

Owca
deluje iz Brnika, kar pomeni, da si načeloma bolj zverziran v radiokomunikaciji, "zasičenem" zračnem prostoru in obnašanju na večjih letališčih, ampak je zato na začetku kanček težje vse skupaj.

Obozujem Brnik, pa tudi "pravo" radiokomunikacijo, celo tako, da se ze igram z idejo, da bi sel za kontrolorja. Moji prvi solski krogi so bili na Brniku, in ko sem sel prvic "ven v divjino" na sportna letalisca sem bil precej zgubljen. Drug jezik, vse po domace, texas... ;) Po drugi strani, ko pride kak novinec od zunaj na Brnik, se ga takoj spozna, ne zna prav povedat ene fraze. Ce je moznost, res priporocam solanje na kontroliranih letaliscih - LJLJ, LJMB, LJPZ.

Stepni Volk ::

Na celotnem področju Slovenije je na voljo tudi FIS - Flight Information Servis na frekvenci 118,47 Mhz.
To sicer ni kontrola letenja, a jo nudijo čisto pravi kontrolorji letenja. Pogovori na frekvenci potekajo povečini v angleškem jeziku, ter občasno za posebne modele tudi v nemščini in slovenščini.
Angleščina se na frekvenci uporablja zato, da je povedano razumljivo vsem uporabnikom, torej vsem športnim pilotom trenutno v zračnem prostoru Slovenije.
Slovenske verzije frazeologije zaenkrat še uradno ni. Angleška je predpisana s strani ICAO - International Civil Aviation Organization.

Za kontrolorje letenja aktivno spremljajte sledeči dve strani:
EUROCONTROL
Sloveniacontrol

Za vse nove pilote samo opozorilo: ne smete povsod prosto leteti!
Prosti let je dovoljen samo v zračnem prostoru klase G.
Klasifikacija zračnega prostora v Sloveniji - Prerez
Klasifikacija zračnega prostora v Sloveniji - Tloris

Še več vam pove t.i. VFR karta, ki jo lahko dobite na URSCL - Uprava Republike Slovenije za Civilno Letenje(link v prejšnjih mojih sporočilih)

Zgodovina sprememb…

d0rK ::

Ahhhhhh....Ni kej, drag hobi.


Bom pac prvo cez poletje dokocal izpit za avto, kateri je napol ze koncan in pa izpit za ladjo. Vseeno hvala za vs informacije, bodo prisle prav, ko se bom spravil delat to. Najbrz prot konc leta.

BigWhale ::

Jaz bom pa tem v maribor sel rect, da grem izpit delat v lj, ker jim je ocitno pretezko na mail odgovorit al kaj.

Mal se mi butast zdi... Najbrz nimajo po 30 kandidatov na mesec, bi se lahko mal bolj potrudil...

Stepni Volk ::

Big Whale - imam bolj konstruktiven predlog: prevzameš elektronsko korenspondeco (odgovarjaš na emaile) v zameno za določeno št. ur letenja.

Everybody happy :)

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Ja, to sploh ne bi bilo slabo... :)

Stepni Volk ::

Lone WOlf - Eurocontrol ravno išče nove kandidate za kontrolorje letenja za center območne kontrole v Maastricht-u: Razpis Eurocontrol-a

Iz zgornjega razpisa:
Prvih enajst tednov šolanje prejemaš 1246 EUR, nato nadaljnih 5 mesecev 1556 EUR, ter na koncu šolanja 2148 EUR. Šolanje zavzema velko teorije, ter praktičnega dela na simulatorju.
V času šolanja z dejanskim prometom, je neto plača 3938 EUR in po pridobitvi licence 5010 EUR.
Dodatki k neto plači so: izmensko delo, vikendi in prazniki, nočno delo, leta.
Inštruktorji in vodje izmen imajo seveda še višjo plačo.

Slovenski kontrolorji letenja imajo za časa šolanja pripravniško plačo (najnižjo, ki jo lahko izbrskajo).
Plača ob pridobljeni licenci se giblje od cca 250'000 SIT do 400'000 SIT nižja je za stolpne kontrolorje (pogojena tudi z lokacijo), najvišja je za območnega radarskega kontrolorja zračnega prometa (žal ni uradno dostopnih podatkov tako kot v EC primeru zgoraj).
In so tako slabše plačani kot Hrvaški, ter skoraj enako kot Srbski kontrolorji zračnega prometa.

Sloveniji trenutno primanjkuje prav območnih radarskih kontrolorjev letenja.

Šolanja se običajno ločijo na dve smeri:
- stolp in priletna kontrola zračnega prometa (Tower and Approach)
- območna kontrola zračnega prometa (Area)

Po ICAO je 5 različnih licenc:
- stolpna / Tower
- priletna proceduralna / procedural Approach
- priletna radarska / radar Approach
- območna proceduralna / procedural Area
- območna radarska / radar Area

Eurocontrol pozna še naslednje:
- ground radar (navigacija letal po večjih letališčih)
- ADS
...

Še podatki z Wikipedie, ki uporablja ameriške izraze. Le te ima čez Ameriška FAA.

Zgodovina sprememb…

LoneWolf ::

Stepni Volk, hvala za informacije, koristne zadeve. Letos se sicer se ne bom grebel, tako dalec se nisem in imam se par obveznosti drugje, bom pa bolj podrobno spremljal Eurocontrol in mogoce kaksno leto pozneje... Kontrolorjev se je itak vedno manjkalo, stanje se verjetno se ne bo kmalu spremenilo.
Informacije o placah so tudi zanimive, ceprav mi je osebno placa precej nizko na lestvici prioritet. Financno sem preskrbljen, tole bi sel delat bolj iz veselja in delovnega izziva kot nacina prezivetja. Nekaj taksnega, kot je kontrola v stolpu na Brniku bi mi znalo bit nekoc kar vsec, mogoce tudi LJ Info, ampak raje stolp...
Smo ze bili na zvezi danes, pred kaksnima dvema urama sem prisel z rute, ki se je zacela in koncala na LJLJ.

Stepni Volk ::

Samo opozorilo: te razpisi niso najbolj pogosti, prednost imajo mlajši. Eurocontrol sprejema le od 18-25 let.
Sloveniacontrol hoče najmanj višjo izobrazbo.

Če si finančno preskrbljen, greš lahko žvrgoleti tudi na frekvenco lokalnega nekontroliranega vzletišča. :D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Predstavili zmogljivejši avtopilot (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8511144 (8596) TechFreak
»

Dokumentarec o kontroli zračnega prometa, kaj bi vas zanimalo?

Oddelek: Loža
223509 (2992) Stepni Volk
»

Airbus bo prepustil izogibanje bližnjih srečanj zrakoplovov avtomatiki

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
354934 (3863) Matevžk

Več podobnih tem