» »

Simulacija kapljice ki pade v vodo

Simulacija kapljice ki pade v vodo

shock ::

A bi znal kdo povedat kako bi se lotil te simulacije. Rad bi za začetek prvo simuliral kako kapljica pade v vodo, potem pa kak trdi predmet.

OwcA ::

Fizikalno ozadje ti je jasno?
Otroška radovednost - gonilo napredka.

shock ::

Nismo kdo ve kaj pri študiju govorili o tem. V bitvu ne znam kako bi začel z izpodrivanjem vode itd.

Thomas ::

Metoda končnih elementov. Razdeliš kapljico in vodo v katero pada in pade, v majhne kockice. Določiš sile na vsako kockico (gravitacija, privlak in odboj drugih kockic (voda želi obdržati konstantni volumen, zakon o ohranitvi gibalne količine velja ... )) in potem iz stanja v n-ti milisekundi izračunaš stanje v n+1-nti milisekundi.

Manjše so kockice, krajše so "milisekunde", boljša je simulacija.

Aleluja, amen!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

shock ::

Kaj pa tista napetost ki drži kapljice skupaj?

Vesoljc ::

kako oziroma kje se bo pa lotil te simulacije?

če v c++ potem ti lahko vector space pomaga. poglej tudi v oddelku programiranje kjer je skupek c++ povezav, nekatere med njimi so tudi povezane z matematiko.
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

OwcA ::

Kaj pa tista napetost ki drži kapljice skupaj?

To je površinska napetost in kljubuje "raztegovanju" kapljevine.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

Thomas ::

Površinska napetost je posledica privlačevanja "kockic". Drži kaplico skup - kot je rekel že OwcA.

Na neki majhni razdalji se kockice odbijajo, na večji pa privlačijo. Na še večji sila pade na nulo, kaplica se razbije na manjše.

Kockice so pa pa sicer Newtonska "točkasta telesa", za katere velja F=ma - vektorsko.

Ma res je simple, sam computinga pa rabiš olala!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

OwcA ::

Za začetek bi bilo verjetno lažje obdelati pravokoten čof na idealno gladko togo trdno ploskev neskončne mase. Kapljica pa je seveda simetrična okoli vzdolžne osi. Tako dobiš relativno simetričen problem in je malo manj računananja.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

Thomas ::

Ja. In dokler tega ne narediš - nečesa ne delaš prav! Nima smisla, da greš naprej.

Še več! Kapljica naj ti najprej pada v gravitacijskem polju in naj se NE razsuje ali sploh kakorkoli deformira.

Tudi delitev na faze ima globok smisel. Redukcionizem do konca! :))
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

OwcA ::

Ja!

Najprej samo padanje. Potem prehod iz pljuska v obstojne oblike -- kapljice.
Ko to dvoje deluje imaš tako fiziko kot algoritme prav nastavljene.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

shock ::

Simulacijo sem mislil naredit v matlabu. Stvari ki me motijo je volumen in dejstvo da se površina vode upira hitri spremembam, in da ne govorimo o hranitvi gibalne količino, kjer bo pri računanju sigurno nastopala nekneko odstopanje. Saj realno se ne zlepijo vse skupaj v neko gmoto, saj nastane tu in tam kak "pljusk".

Thomas ::

Tega pa jest sploh ne razumem! Kako se "gibalna količina ne ohrani"?!? Porkamadona!

Seveda se ohrani, vedno in povsod. Dokler si ne boš razčistil v glavi, da fizika vedno in povsod velja, opusti misel na delat sploh kej!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

snow ::

Ja, pametno bi se bilo zadeve lotiti po stopnjah kot je bilo predlagano.

Zdej a boš šel računat kako izgleda kapljica, ali boš obliko kapljice vnesel kot znan podatek je ena stvar, ki mi je padla na misel.


Meni se najbolj problematičen zdi del računanja raznoraznih privlakov(omeniti velja tudi Van der Waalsove interakcije med delci) ter odbojev med tistimi delci (kockicam) vode.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

shock ::

Thomas: Vem da se gibalna količina ohranja, samo pri sumiliranju nevem kako bo. Moti me še to, če bi izračunal v prvem koraku smer sile vsakeka delca posebej in v naslednjem trenutku pa pot i naredijo, boš sigurno priššel do take situacije, da bo nekje sredi te gmote kak prazen prostor (vakum), kjer bi moral ta silit da se čimprej napolni ta prazen prostor.

rkb2 ::

Po mojem boš moral kar pošteno zažrt v kake bukle o mehaniki fluidiov, fizike, matematike in metodah končnih elementov, če boš hotel kaj sam simulirat (sprogramirat).

Lahko poizkusiš kaj v kakem softveru za simulacijo fluidov (npr. Ansys CFX -> http://www.ansys.com/products/cfx-post....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: rkb2 ()

pablic ::

Zadal si si težko nalogo.
Simulacijo kaplje ki pade v vodo sem že videl, bila je izračunana z programom Fire (AVL Gradz). Drugače lahko stvar izračunaš še s pomočjo ostalih CFD programov (CFX, Fluent ... ), vendar brez osnov mehanike fluidov, stvar ni tako lahka. Seveda pa rabiš dober računalnik, mislim da ti še tako navit PC ne bo kaj dosti pomagal, za resne izračune rabiš cluster.

Če uspeš stvar sprogramirat sam, ti čestitam!
Za enofluidne probleme se rešuje navier-stoeksovo enačbo(v 3 ali 2 dimenzijah), ter kontinuitetno, ti pa imaš opravka z dvofluidnim sistemom, zato boš moral reševati obe enačbi za vsak fluid. Uporabiti boš moral nek model za zasledovanje stične površine (recimo VOF), potreben je tudi razmislek o modelu turbulence, ter površinske napetosti. Seveda pa je potrebno vse enačbe diskretizerati (metoda končnih razlik, metoda končnih volumnov). Najtežji del pa je sprogramirati solver, ki ti te enačbe reši (razmisli o številu spremenljivk, ki jih je sploh potrebno rešiti).

Če bi še vedno rad to sprogramiral ti za osnove mehanike fluidov priporočam knjigo od Škrgeta.

]Fusion[ ::

Thomas
Ma res je simple, sam computinga pa rabiš olala!


:)
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick

OwcA ::

Z matematiko ne bi smel imeti pretiranih težav, ker bo delal v Matlabu.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Vesoljc ::

hitrost je pa druga pesem :D
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

_Dejan_ ::

Ko vam bo ratalo dajte en link da vidmo ostali kaj vam je ratalo0:)
ASUS P5E3, INTEL Q6600(3000Mhz 333x9), ATI HD 2600XT,
A-Data 4x2GB PC3-10700H(9-9-9-24-2T),LSI 9260-8i,
4x OCZ Vertex Turbo 30GB(RAID10), 3x1TB (RAID1+Spare)

OwcA ::

Matlaba ne poznam zadosti dobro, ampak če bi se sam tega loteval recimo v MAthematici, bi zrenderiral posamezne slike in jih potem stlačil skupaj v animacijo/simulacijo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

pablic ::

za Thomasa:

Fizikalno se gibalna količina ohranja, vendar lahko zaradi numeričnega reševanja enačb pride do izgube ali dobitka gibalne količine, ter prav tako mase (ali energije če računamo energijsko enačbo). Zato je smiselno za pogoj konvergence postaviti ravno ohranitev mase (ali gibalne količine ali energije).
Numerični izračuni se vedno razlikujejo od dejanske fiizke, vprašanje je samo kakšno odstopanje lahko še zanemarimo.

Thomas ::

Se globoko ne strinjam. Vsako "popravljanje" fizike je škodljivo in se ti slejkoprej vrne.

Okay, to je moje mišljenje. Ne bom ga kaj dosti branil, bi pa že raje sam napisal program. Če že. Ampak ne mislim.

Zato upoštevaj moj nasvet ali pa ga ne upoštevaj.

pablic ::

To ni "popravljanje" fizike ampak rezultat numeričnega izračuna. Pri vseh numeričnih izračunih naredimo dve napaki. Diskretizacija funkcije (v našem primeru upwind ali second order, ki pa lahko divergira ali pa proizvede nefizikalne oscilacije, le ne uporabimo dušenja). Druga napaka je zaokrožitvena napaka. Obe napaki pa zaradi numeričnega algoritma lahko pripeljeti do neohranitve osnovnih fizikalnih zakonov (zakon o ohranitvi mase, gibalne količine in energije).

Vidim da na forumu vsi razmišljate samo o tem kako bi iz slikic naredili animacijo in podobno.

Če se hočeš lotiti dela:
1. Zapiši katere enačbe boš reševal
2. Diskretiziraj enačbe
3. Poišči s kakšnimi metodami se rešujejo enačbe in jih reši
4. Naredi analizo gostote mreže, kajti šele od določenga časovnega/krajevnega koraka se rezultati ne spreminjajo več

Nato bo prišlo vprašanje kako narediti iz številk slikce (polje) in nato animacijo

OwcA ::

No , tu je še neodstranjljiva napaka (napaka začetnih podatkov), ampak anomalije, ki bi bile lahko posledica teh napak precej dobro užene numerična analiza.
Otroška radovednost - gonilo napredka.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

[Fizika] Navpični met

Oddelek: Šola
291669 (1201) jype
»

Vsecna in koristna raba novih materialov v vsakodnevnem zivljenju

Oddelek: Znanost in tehnologija
213356 (3053) Luka Percic
»

zakaj kamen odskakuje po vodi (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
666641 (5111) Thomas
»

Mehanika, kinetika

Oddelek: Znanost in tehnologija
222354 (1960) Thomas
»

Absolute Zero

Oddelek: Znanost in tehnologija
151886 (1462) Thomas

Več podobnih tem