» »

Enaka avtomobila, vendar različna, zakaj?

Enaka avtomobila, vendar različna, zakaj?

Azrael ::

Doma imamo dva avtomobila, iste znamke, letnika, enaka oprema, različna samo po registrski tablici in številki šasije.

Problem pa je: eden od avtomobilov ima zelo leno mašino, vendar manj kilometrov (70k), drug pa je prav poskočen (100k km). V iskanju vzroka se je z enega na drug avto prestavilo elektroniko, kompleten vžig (vžigalna tuljava, kabli, razdelilec, svečke), vse senzorje, zračni filter z ohišjem in cevmi, vendar brez uspeha. Tista mašina, ki je bila lena na začetku je lena še sedaj po vseh menjavah. Očitno nisem odkril vzroka. Menjalnik ali zavore tudi niso problem, z motorjem oba avtomobila zavirata enako.

Sedaj ne vem več ali je mogoče razlika v vbrizgu goriva (mogoče večji injektorji ali višji tlak goriva?), ker lena mašina kuri približno 0.5l/100km manj ali je v kablih in konektorjih kaj narobe. Kakšna ideja?
Nekoč je bil Slo-tech.

balocom ::

Enak motor, ista prostornina, enako konjev, ista oznaka motorja?
Za kak avto sploh gre?
Ma ovalne bate?
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

cryptozaver ::

Pa barva? :D

Scorpia ::

Možno da je vbrizg goriva kriv, ali pa je filter za gorivo zamašeno/umazano, ki se menja na 60.000 km. Odvisno od modela.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Scorpia ()

cryptozaver ::

Motor se 'poleni' tudi zaradi nacina in specifike voznje (kratke poti, vrtenje motorja pri zelo nizkih obratih).

mali tapravi ::

Verjetno enga vozi ženska?
Ta počasnejšega, a ne?:\
Pa lep dan še naprej....

neoto ::

Zakaj pa ne bi kar motorja zamenjal? :D
Kompresijo si preveril? Obrabljenost batov? Veliko tudi pomeni, kako so/ste oba avta do zdaj vozili.

Boeing ::

Pelji se od s ta počasnim par deset kilometrov po avtocesti 150 v četrti, pa potem probaj še malo (izven avtoceste, seveda) na hitro pospeševati s gasom do daske in ustavljati, skratka obremenjuj mašino do konca in obremenjuj jo pri visokih obratih, sčisti oz. menjaj filter za olje in zrak, ter olje pa bo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Avenger ::

>>> na hitro pospeševati s gasom do daske in ustavljati, skratka obremenjuj mašino do konca in obremenjuj jo pri visokih obratih

Hm. Khm... al pa če daš avto meni za vozit, zgoraj je opisan moj tipičen stil vožnje, hehehe
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

neoto ::

na hitro pospeševati s gasom do daske in ustavljati, skratka obremenjuj mašino do konca in obremenjuj jo pri visokih obratih

Če boš kaj takega poskušal, bodi zmeren :D

Boeing ::

Ma dejansko se pozna naš družinski avto, ki ga 90% vozi mat v službo, ko ga dobim jaz v roke po 14 dneh...

nikamor se mu ne ljubi, vleče pa ko crknjena kobila...

potem pa stvar v 5km malo zgonim in prešaltam na umirjen način vožnje in avto čisto lepo gre. Temu se reče "pucanje ventilov" :)


Če pa še potem ne bo šlo, bi pa na tvojem mestu dal premeriti cilindre in bate ter menjal batne obročke. Se je že zgodilo, da so bili posamezni deli na papirju čisto komatibilni, ko si pa skupaj zložil pa ni šlo nikamor. Tu je brezveze iskati vzrok, pač pa enostavno zamenjati oz. pač izbereš takšno kombinacijo, da se "poklapa"

A ti lena mašina mogoče bolj trese kot ta normalna ? Ker lahko maš recimo lager od glavne gredi malo ausglajzan (ne vem kak se po slovensko reče, pač ni tako kot mora biti), in ti pobere moment... obe mašini obremenjuj pod identičnimi pogoji istočasno in primerjaj temperaturi olja (najbolje da s kakšno eksterno sondo ali kako drugače) in če bo razlika, bi jaz mogoče tudi tu iskal vzrok. Po tem kar si napisal, je skoraj zaziher mehansko napaka.

Še en edit: a izpušni sistem si pregledal ? Da nimaš kakšnega filtra zabasanega ali pa bognedaj, crknjen katalizator.

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Azrael ::

Lepo ste se razpisali.:))

Po vrsti:
- avtomobila Alfa 75 1.6 IE, 110 konjev, letnik93, rdeče barve
- katalizatorja ni.
- filtri, olje, svečke redno menjani pri obeh
- ispušni sistem pri obeh že menjan, ni razlike
- šoferji so različni
- avtocesta ne pomaga
- motorja tečeta zelo mirno, slabih ležajev ni slišati
- kompresija, mislim, da ni bilo razlik, bom poskusil danes še enkrat pomeriti
- zamenjati mašini, je veliko dela + nimam primernega prostora - to odpade.

Razlika pri CO v izpuhu: pri živem je ta 3%, pri lenem samo 0.5%; je to lahko vbrizg, ker zamenjava elektronike in senzorjev ne spremeni nič?

Še kakšna ideja?
Nekoč je bil Slo-tech.

Tear_DR0P ::

gume

dej na oba nove gume, pa pol povej.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Keyser Soze ::

Čaki, čaki. Kje pa piše, da so vsi pogonski sklopi v avtu popolnoma enaki v smislu izdelave, ne modela. Vsak avto je drugačen. Poleg tega, da je v veliki meri odvisna zadeva od načina vožnje kot so ti napisali. Ko bodo pa vsi deli premerjeni na aparaturah potem pa lahko govoriš o identičnih avtomobilih(če se rezultati ujemajo).

Poleg tega, da verejtno avto ni testiran na neki stezi z konstantnimi pogoji?

Azrael ::

Ne gume niso, preverjeno.

Menjalnik tudi ne, imata enake oznake, pa tudi po obratomeru in brzinomeru iste prestave.

V povečano trenje (izgube) v prenosih ne verjamem, ker je poraba lenega manjša za približno pol litra na 100km, pri istem načinu vožnje.

Se strinjam, da dva avtomobila nista popolnoma enaka, toda tukaj je razlika prevelika, nekako tako kot bi bil eden 1.6, drugi pa 1.2 mašina (zarote tukaj ni, ker je najmanjša mašina za ta avto 1.6). Prej smo imeli Alfo75 1.6 z vplinjači in je bilo obnašanje podobno tistemu "ta živem", samo je tisti avto imel preko 200k km.

Razlika se zelo pozna pri speljevanju in pri pospeških, pri končni brzini pa ni kakšnih posebnih razlik.

Any idea why?
Nekoč je bil Slo-tech.

gofra ::

bistven podatek - poraba?

Glede na to, da ima "živi" višjo koncentracijo v izpuhu predvidevam, da poguri več goriva oz. vsaj deluje z bolj bogato mešanico. Predlegam ti, da štartaš od tu dalje...

Daedalus ::

IMHO se elektronika za vbrizg goriva malo prilagaja na stil vožnje (naj bi se). Možno, da je keč v tem. naj se vozniki zamenjajo za nekaj časa - pa boš videl...

Avto postane bolj len, če se ga dlje časa bolj umirjeno vozi. Po koncu zime naprimer gre malenkost slabše, kot pred zimo. Pol pa zahteva malo "teranja" da se spet spravi na normalo. Nekaj takega je blo z našo Fiesto - starši vozijo bolj počasi, počasi pospešujejo, ipd... ko jo je pa brat mel en teden za vozit v službo (cca 30 km v eno smer), se je pa avtu takoj poznalo na pospešku - ker ma pač malo bolj težko nogo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Sami ::

Enako je tudi pri nas. Moja mama je nora na Yugo-te:D , prej je imela Yugo Koral 45 l. 1986 100k km, zdaj pa je kupila Yugo Koral 45 l.1992, ki ga je imela 75 let stara ženska, avto ima samo 30k km. Moja mama ima kar težko nogo in ga velikokrat dosti časa drži do daske, se pa izredno opazi, da ima novejši Yugo veliko slabše pospeške in je bolj len, tudi končna hitrost je manjša za približno 10km/h, zaradi prejšnje voznice.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sami ()

ABX ::

V F1 vozniki zelo neradi zamenjajo formulo v primeru kakšne hujše okvare pa čeprav so popolnoma enake.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Azrael ::

Nekaj časa (14 dni do 3 tedne) vozi enega brat, drugega mami, potem pa zamenjata. Vendar se ne pozna nič, stvari ostajajo enake.

Poraba:
- leni 9 - 9.5l/100km, CO v izpuhu 0.5%
- živi 10 - 10.5l/100km, CO v izpuhu 3%

Torej leni ima malo manjšo porabo in precej čist izpuh, drugi pa ima moč in ni tako zeleno osveščen. Je potem res lahko vbrizg goriva?
Nekoč je bil Slo-tech.

Spasky ::

Obišči
www.alfaromeo-si.com
in ti bojo tam pomagal, je dosti voznikov AR 75.

cryptozaver ::

Hmnja alfa - to je Italijan... nic cudnega. Vsak je unikaten po svoje. :D

Tear_DR0P ::

azrael tisto je samo dokaz da se mehanski stroj, kot je avto, ne navaja na stil vožnje.

pa ne me napadat, se nočem kregat - sam mislim da se mehanski stroji ne navadijo na slog vožnje in tega mnenja mi ne boste spremenil.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

pitarda ::

Ja,... ne vem, no,... ampak a ni logično, če ima avto večjo porabo, da ima zaradi tega verjetno bolj bogato mešanico zraka in bencina in zaradi tega je bolj živ. Pač,... injektorji bolje dozirajo pri živem, kot pri lenem avtu.
Definitivno se pa stroj ne "navadi" na stil vožnje v smislu, da se ti elektronika prilagaja, itd,... Elektronika dela tika taka,... pa ni važno, kako jo uporabljaš,... Če nekdo avto tiši do daske potem se verjetno injektorji, kanali, ventili, itd,... veselo uporabljajo in so poti čiste. Če pa voziš zamorjeno, pa stroj nikol ne zadiha v polni meri, se pa zadeva počasi zabaše,...

Boeing ::

Tear_drop: točno tako kot je napisal pitarda..

Se da čisto lepo fizikalno pojasniti, namreč če ti avto "teraš", potem v cilindru v enem ciklu zgori več goriva, kar povzroči višje temperature in posledično manj saj in le-te se ne nabirajo toliko na robovih ventilov in stenah kanalov.

Kakor daš mašini malo dihati, se naberejo saje in se takoj pozna na performansah.

Zakaj pa misliš da nove avte ni priporočljivo terati v obrate in se voziti z njimi čez 130 prvih nekaj tisoč kilometrov ?
Enostavno zato, ker so mašine kot take sicer v tovarni sprobane, ampak deli niso ulaufani med sabo. Zato tudi recimo avto ko je nov pač gre kolikor gre, po cca 20-30k km pa rata bistveno živahnejši... sicer razlik en opaziš ker se dogaja počasi, je pa opazno ko sedeš v novega.

Azrael, če imaš možnost elektroniko dati na diagnostiko, to naredi in primerjaj nastavitve na obeh avtih.
In preveri optiko podvozja.

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Loki ::

to v bistvu potem niso saje, ampak obrabljenost medsebojno dotikajocih premikajocih se delov. zato je v avtu na zacetku redkejse olje (da se bolje obrabi - lokalni vrhovi se odbrusijo, manj trenja) in se ga ne sme gnati brez meje, ko je nov.

neoto ::

O tistem, da se elektronika ne prilagaja stilu vožnje jaz dvomim. Res je, da pri tej alfi tega še ni, ne bi pa tako trdil za novejše avtomobilte... :D

Boeing ::

Loki: a res ?

A ko ga pa 10km teraš ko pr norcih, se pa potem obraba čudežno zmanjša in avto spet gre ? In ko ga daš spet mami za 14 dni za vozit, se pa obraba zopet poveča ? :)
Pri večjih obremenitvah motorja so višje temperature izpušnih plinov, kar povzroči zažig sajastih delcev. Popolnoma enak princip uporabljajo ciklični filtri trdih delcev, ko motorna elektronika s posebnim režimom delovanja na vsakih 500, 600 km poviša temperaturo izpušnih plinov, ki zažgejo saje in očistijo filter. Popolnoma jasno in logično.

neoto: valjda da se. In to celo zelo opazno. Ampak ja, v teh alfah tega še zaziher ni :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

cryptozaver ::

Sm mislu da sledim napredku a se ocitno motim... Kako to se elektronika prilagaja stilu voznje ???

Boeing ::

cryptozaver: čisto enostavno... elektronika spremlja, kakšen način vožnje ti najbolj ustreza:
če ti je bolj všeč sunkovita vožnja, se pravi močno pospeševanje in bremzanje, boš mel vbrizg, vžig itd prilagojeno hitrim pospeškom, velikemu navoru... kar seveda pomeni zvišanje porabe, ampak to ni point teme.

Če pa se raje voziš uglajeno, se bojo komponente cikla nastavile tako, da bo motor tekel čim mirneje, tišje, in z manjšo porabo.

In seveda vse vmes.

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Gandalfar ::

Boeing: mas kaksen dokument, ki razlaga kako se elektronika prilagaja mojemu stilu voznje. To se mi zdi odlicen ficr ampak me zanima, ce imajo proizvajalci kaj dokumentacije o tem ali je to bolj javni mit?

Loki ::

in se ga ne sme gnati brez meje, ko je nov.

misljeno je bilo za novega, ko so bati in vlaji narejeni na eno zacetno toleranco. veza z poznejso "prebujenostjo" motorja pa se nanasa na viskoznost olja (bolj viskozno olje ne more priti v reze in mazati motorja ter tako zmanjsevati trenja).
je bilo pa misljeno za POPOLNOMA nov avto, < 2000km.

si preprican, da to obstaja zares? za bencinske priznam da ne vem, od diesel je pa en izmed redkih proizvajalcev, ki ima to, PSA (je se nekaj drugih, ampak ne vem na pamet). zato njihovi filtri zdrzijo 100.000km.

@gand: avtomatski menjalnik, tempomat (avtomatsko bremzanje na klancu npr., mercedes z npr. radarskim merilnikom razdalje), mogoce se kaj z vzmetenjem (ceprav kaj, da bi se prilagajalo glede na tip podlage, ni), potem se pa pocasi ze konca.
glede motorja (ce si recimo dirkac po dusi, da bi se avtomatsko povecala moc motorja) pa sanjaj. v zadnjem casu kvecjemu overboost pri dieslih, ki ob prehitevanju (ko pohodis plin) poveca tlak turbine in poveca navor za ~5% (ford tdci 320-340).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

Boeing ::

Citroen/Peugeot (PSA) avtomobili imajo zraven tanka za bencin še en mali cca 5-6 litrski keslček, v katerega gre posebna tekočina, ki ga elektronika dodaja gorivu v zelo malem procentu (promilu) tam nekje na 500-600km. Ta snov povzroči zelo zvišano temperaturo izpuhov, ki zažgejo sajaste delce v katalizatorju oz. filtru trdil delcev, odvisno od vrste goriva. (ja, tudi katalizator lovi saje, čeprav to ni njegov glavni namen). To je sicer učinkovit, ampak drag način, ker moraš po to tekočino na uraden servis...

Drugi boljši način je že prej omenjen, ko temperaturo povišaš s samo spremembo režima vbrizga goriva oz. z "afterburnerjem", tj. dodajanjem goriva v izpuh takoj ob izstopu iz cilindra, kar takisto povrzroči dosti višje temperature izpuha na vsake toliko, in s tem zažig saj in ostalih nečistočv filtru/katalizatorju. Ta metoda je primernejša za bencinarje.

Gandalfar: pravzaprav je nimam. Recimo avti višjega razreda (bmw 5, 7, audi a6, a8, MB E in S in ostali) imajo recimo možnost izbire sloga vožnje med potovanjem, športnim, avtocesto ipd, kar pomeni neko glavno prilagoditev elektronike, podvozja... V detajle se zadeva 100% prilagaja sama. Kako je to narejeno pri cenejših avtomobilih pravzaprav ne vem (ker se niti nisem poglabljal), če te zanima idi vprašat kako firmo, ki prodaja diagnostične naprave, zaziher vejo. Ali pa na uradni servis oz. uvoznike.
Definitivno pa stvar obstaja, kako je pa pri posameznih tipih izvedeno pa res pojma nimam.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Gandalfar ::

če te zanima idi vprašat kako firmo, ki prodaja diagnostične naprave, zaziher vejo.


ime?

Daedalus ::

>Boeing: mas kaksen dokument, ki razlaga kako se elektronika prilagaja mojemu stilu voznje.

V navodilih za našo Fiesto piše, da v kolikor se resetira računalnik tako, da se ga odklopi z akumulatorja, bo po ponovnem priklopu motor deloval drugače, dokler se elektronika za nadzor ne skalibrira, za kar porabi tam ene 200km. Bolj uradne oz. podrobne dokumentacije pa nimam.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

SkIDiver ::

Daedalus tistih 200km pozabi. Pr nas resetiram mondeotu računalnik in po 10km dela čist drugače kot takoj po resetu. In je pr njem precej očitno kdo ga voz. Če ga fotr gre kot ena gnila jajca in poraba da groza. Če ga mat gre zadeva lepo in gladko in poraba da se smeje. Če ga vozm pa jz pa se zadeva vrti, da je joj in motor je živahen in poskočen poraba pa je za liter večja od mamine. Fotrova pa preseže 10 litrov na 100km za kar se moram jz že zelo potrudit, da ga vsaj približam 10 litrom oz nekje 10.5 litra na 100km. Sam to pa je že skor vedno 1, 2 in 3 prestava do min 5500 obratov na minuto oz. prva kr do 6500 obratov na minuto ker se tako prec zavrti do tam, če sem jz z njim naredu vsaj že 20km vožnje. ECU je zelo dovzeten za spremembe glede na stil vožnje voznika.
Medtem ko mercedes pa ne. Tistega pa lahko nažigaš tako al pa drugače on vedno isto dela. Mogoče so minimalne razlike, če ga vozim jz al pa fotr. Pr njemu je bol počasn pr navijanju do 6500 obratov na minuto. Če ga vozim jz se malenkost za občutek hitreje razvrti motor.

Da pa sta dva popolnoma identična avtomobila lahko tako različna kar se tiče karakteristik motorja pa je lahko veliko dejavnikov. Če že ne stil vožnje pa kak drug element. Pri avtomobilih z ECU-jem pa je lahko sploh 1000 in 1 zadeva. Pri bencinarju je lahko problem samo v prebijanju enega vžigalnega kabla. Na pogled ni vidno in na dotik tudi ni pa vseeno prebija in je že problem.

bond007 ::

SKIDIVER: A to mate tanovga mondea? 1.8? Koliko konjev? Povej, kje si resetiru računalniček? Pa kje sploh je ta reč:) Pol mate povprečno porabo 10 litrov? Bolj mestna vožnja?

SkIDiver ::

bond007 gre za model od 93 do 96 (Mk1). Naš je letnik 93, 1.8 16V 115 konjičev.
Računalnik resetiram tako, da odkopim obe klemi z akumulatorja grem v avto in parkrat poskušam avto vžgat. Tako pobere več al manj vso elektriko po avtu in potem priklopim nazaj.

Sam računalnik se nahaja na desni strani pod armaturo. Če pogledaš v prostor za sovoznikove noge na desni strani in primeš pri vrhu tkanino s katero je pokrito dno avtomobila in jo odstraniš zagledaš zgoraj desno kjer se tkanina konča eno sivkasto škatlo. To je to. še prej boš moral odvit en plastičen vijak, da boš dobil oblogo stran.

Avto ima pa zelo lušno porabo. Na AC sem se z njim vozil tam 140-150 pa sem mel 6.3L/100km. Če z njim prehitevam in imam športen stil vožnje na odprtih cestah (regionalne, hitra cesta in AC) imam porabo tam okoli 9L/100km. Po mestu pa more bit noga mirna in lahka pa porabi okoli 8, 8.5L/100km pri meni (če ga prtisnem po mestu sem takoj na 10L/100km). Pri mami pa na odprtih cestah od 6.5 do 7.5L/100km in po mestu do 8L/100km. Ona ima najmanjšo porabo z njim. Ima pa avto na AC pr konstantni vožnji cca 170, 180km/h porabo tam do 9L/100km kar se ti lahko sam smeje. Prevoženih ima 260k km in dela kot urca. S polnim tankom naredi avto od 650 do 800km. Tank je pa 65 litrov. Največ sem notr spravu pa 61 litrov.

Avto ima večji del relacijske vožnje. Mestne je tko tko. Kukr so potrebe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27163396 (43860) blay44
»

Renault Megane GT line 1.6 16v (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
31362144 (40274) cebelar123
»

Kakšne avtomobile vozite in kako ste z njimi zadovolni? Kritika, kakšna popravila in (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10828257 (17550) MrBrdo
»

VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7816277 (12543) overman
»

Varčna vožnja (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16224755 (20258) Malner

Več podobnih tem