» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1142 / 1142
»
»»

Mato989 ::

https://www.avto-fokus.si/Novice/cybert...

56km po prevzemu cybertruck šel v maloro, pa še garancije ne priznavajo, EPIC
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kow ::

Ce kupis nov ICE, je tank poln?

Gregor P ::

O čem ti to? Kaj ima to zveze s puščanjem hladilne tekočine?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ne vem zakaj sprasujes mene. Vprasaj pisune pri avto fokusu.

Fritz ::

LeQuack je izjavil:

In a še nekaj, kar bo tudi kmalu prišlo v Evropo, pod pritiski ZDA:

"Biden administration plans to raise tariffs on electric vehicles from China
The tariff rate on Chinese EVs is set to jump from 25% to about 100%, sources said, adding that batteries and solar panels from China would also be affected."

https://www.nbcnews.com/politics/white-...

Torej v prejšnjem članku ugotavljajo da je največji problem prehoda na EV-je industrija, saj na trg daje premalo poceni EV-jev. In to bomo sedaj rešili tako, da bomo proizvajalcem, ki ponujajo veliko poceni EV-jev, nabili visoke carine. Kakšni geniji. :))
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

kow ::

Genij si "spet" ti. Na trg bodo kmalu prisli tudi cenejsi zahodni avtomobili. Sedaj, ko ni vec pomanjkanja baterij, ni to vec nobena umetnost.

Gambino ::

kow je izjavil:

Genij si "spet" ti. Na trg bodo kmalu prisli tudi cenejsi zahodni avtomobili. Sedaj, ko ni vec pomanjkanja baterij, ni to vec nobena umetnost.



Poceni zahodni avtomobili so že, samo se prodajajo samo na določenem trgu. ID3 na Kitajskem 15KE.

kow ::

Govorimo o avtomobilih izdelanih npr. v EU. Renault bo pac moral dati na trg BEV med 25 in 30k. Dacia pa bi morala targetirati pod 25k.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

dronyx ::

Gambino je izjavil:

Poceni zahodni avtomobili so že, samo se prodajajo samo na določenem trgu. ID3 na Kitajskem 15KE.

Ti ID.3 so verjetno izdelani na Kitajskem, ne v Nemčiji. Tako kot pri mobilnih telefonih in podobnih napravah v prihodnje po moje ne bo več opcija, da bi delali avte v EU, ampak bodo vsi narejeni v Aziji. Nekaj časa se bodo proti temu še borili s carinami in raznimi preprekami, samo v nedogled pa to ne bo šlo. Če bi mobilne telefone delali v Stuttgartu, bi stal povprečen pameten telefon danes krepko čez 1000 €.

kow ::

Bedarija. Proizvodnjo mobilnih telefonov je mozno izjemno avtomatizirati. Problem je, da bi jih morali proizvajati v stotinah milijonov primerkov letno.

dronyx ::

kow je izjavil:

Bedarija. Proizvodnjo mobilnih telefonov je mozno izjemno avtomatizirati. Problem je, da bi jih morali proizvajati v stotinah milijonov primerkov letno.

Kot da cena delovne sile in moč sindikat nima nobenega vpliva na končno ceno izdelka. So pa ZDA kot kaže res dvignile carine za Kitajske EV na 100%. Torej praktično zaprle trg za ta vozila.

kow ::

Cena delovne sile seveda vpliva na ceno koncnega izdelka. Definitivno pa telefoni ne bi bili 2x drazji.

dronyx ::

kow je izjavil:

Cena delovne sile seveda vpliva na ceno koncnega izdelka. Definitivno pa telefoni ne bi bili 2x drazji.

In zakaj po tvoje so na Kitajskem ID.3 pol cenejši kot pri nas? Razlog po moje ni samo v subvencijah, saj te so tako pri nas, kot na Kitajskem.

kow ::

Ni pol cenejsi. To je bullshit. Tako kot ne mores direktno primerjati cen izdelkov v ZDA in Evropi, tudi ne mores primerjati cen v EU in na kitajskem. Ameri recimo pokazejo cene brez davkov.

Lahko se vprasas tudi drugace, koliko cenejsi so kitajski ICE avtomobili vs evropskim? Verjetno gre za razliko v proizvodnjih stroskih za nekaj tisocakov dolarjev. Dalec od 50%.

Pri BEV je razlika seveda obcutna, ker evropa ne proizvaja baterijskih sklopov v vecjem obsegu, ampak verjetno gre za max 10k dolarjev razlike. Ki se bo zmanjsala, ko se v EU zgradi vec tovarn.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

dronyx ::

The Tesla China factory was built in 10 months and is 65% less expensive (capex per unit of capacity) than the US Model 3 production lines.
vir

Kakor razumem gre tu sicer za strošek izgradnje tovarne, ampak sem pa prepričan, da je tudi strošek izdelave posameznega vozila ranga 20% ali še več cenejši, kot pa če je izdelano v ZDA ali kje v Berlinu. Da gradijo te avtomobilske tovarne še kje drugje je razlog samo manipulacija trga s carinami in podobnimi ovirami za prost pretok blaga. Če tega ne bi bilo, bi imela Tesla par tovarn na Kitajskem in izvažala po celem svetu od tam. Tako kot to dela Apple. Ne obstaja noben Apple Berlin ali kaj takega. Vse uvoženo iz Azije. Tu v EU bodo na koncu prodajali samo še vstopnice za tehnične muzeje.

kow ::

Renault ti ne bo proizvajal v kaliforniji, ampak v Romuniji ipd.

Fritz ::

kow je izjavil:

Ni pol cenejsi. To je bullshit. Tako kot ne mores direktno primerjati cen izdelkov v ZDA in Evropi, tudi ne mores primerjati cen v EU in na kitajskem. Ameri recimo pokazejo cene brez davkov.

Lahko se vprasas tudi drugace, koliko cenejsi so kitajski ICE avtomobili vs evropskim? Verjetno gre za razliko v proizvodnjih stroskih za nekaj tisocakov dolarjev. Dalec od 50%.

Pri BEV je razlika seveda obcutna, ker evropa ne proizvaja baterijskih sklopov v vecjem obsegu, ampak verjetno gre za max 10k dolarjev razlike. Ki se bo zmanjsala, ko se v EU zgradi vec tovarn.

Tovarn je dovolj, samo iz ICE na EV bi morali prešaltati dober del proizvodnje vendar raje lobirajo proti EV in zaostajajo kot da bi kaj več naredili. Zato pa ne dosegamo tiste opevane zelene agende.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

kow ::

Mislil sem na tovarne baterij ipd. Samo sestavljanje avtomobil v EU povsem obvladamo. Eden od razlogov, da se noce presaltati je v tem, da so avtomobilski proizvajalci profitabilni. Za razliko od kitajskih, kjer jih vecina tolce izgube ali relativno majhne profite. Tam se avtomobilska industrija sploh se ni konsolidirala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Kitajci nam še kar drago prodajajo svoje avte, da so lahko za njih cenejši. Mi smo zmeraj imeli drugo logiko, v Jugoslaviji in v Evropi. Doma navit cene, da bomo lahko tujcem prodajali cenejše. Bomo videli kaj se bolj obnese. VW-ju se v USA ni obneslo.

kow ::

Lastniki kitajskih avtomobilskih znamk so pripravljeni tolerirati majhne profite, ker je trenutno cilj prezivetje, ne "normalen" profit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

To tudi ja. Tudi Amazon 10 let al kolk že ni naredil evra profita (no, da je pokril zgubo od prej). Včasih se to splača, zmeraj ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Primer - drzavni Donfeng. Dobra milijarda dolarjev profita. Pa delajo tudi za vojsko. A kdo res misli, da bi jim bilo lahko v borbi proti, recimo, BYD?

Utk ::

https://avto-magazin.metropolitan.si/no...

Nekaj je, upam pa da ne bo samo to do konca 2026.

Fritz ::

kow je izjavil:

Mislil sem na tovarne baterij ipd. Samo sestavljanje avtomobil v EU povsem obvladamo. Eden od razlogov, da se noce presaltati je v tem, da so avtomobilski proizvajalci profitabilni. Za razliko od kitajskih, kjer jih vecina tolce izgube ali relativno majhne profite. Tam se avtomobilska industrija sploh se ni konsolidirala.

Manjka ti še ena reč, ki se ji reče infrastruktura. Od javnih polnilnic do specializiranih polnilnic in polnilnic na parkiriščih za zaposlene. Kitajski EV lahko v primeru potrebe vračajo energijo v sistem, če so priključeni na polnilnico.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

kow ::

Infrastruktura se pac zgradi. Ni to neki high tech. Sploh pa je evropa izredno mocna v moderni energetiki. Precej smo pred ameri, verjetno tudi kitajci. V bistvu je glavna kitajska prednost usposobljena delovna sila, tehnolosko niti ne blestijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Fritz ::

kow je izjavil:

Infrastruktura se pac zgradi. Ni to neki high tech. Sploh pa je evropa izredno mocna v moderni energetiki. Precej smo pred ameri, verjetno tudi kitajci. V bistvu je glavna kitajska prednost usposobljena delovna sila, tehnolosko niti ne blestijo.


:)):))

Ekola, in to od US propagandnega trobila, le da tokrat "strašijo" z dejstvi in ne izmišljenimi genocidi:
https://ad-aspi.s3.ap-southeast-2.amazo...
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

kow ::

Si sploh prebral kar si prilepil? Ocitno nisi.

Mr.B ::

kow je izjavil:

Mislil sem na tovarne baterij ipd. Samo sestavljanje avtomobil v EU povsem obvladamo. Eden od razlogov, da se noce presaltati je v tem, da so avtomobilski proizvajalci profitabilni. Za razliko od kitajskih, kjer jih vecina tolce izgube ali relativno majhne profite. Tam se avtomobilska industrija sploh se ni konsolidirala.

Da kitajska tovarna no lastnik na madžarskem naredi točno to. Pa kitaj tako zasluzi ene 2x toliko, kot bi to rabil z izvozom in tarifami direktno na kitajski.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Mr.B ::

kow je izjavil:

Infrastruktura se pac zgradi. Ni to neki high tech. Sploh pa je evropa izredno mocna v moderni energetiki. Precej smo pred ameri, verjetno tudi kitajci. V bistvu je glavna kitajska prednost usposobljena delovna sila, tehnolosko niti ne blestijo.

Da, evropa skupaj nima energetkih kapacitet da bi bila sposobna nadomestiti najmanj energijo, ki jo za to industrijo potrebujes, zgolj za to da bi pokrila proizvodnjo ki jo ima kitajska za EU, ti pa sanjas da bodo v evropi se delali ?
Sicer pa a ves koliko cada rabi EU da usposobi lastno elektricno omrezje za dodatno 1/3 povecanje trenutne kapacitete? deset morda dvajset, morda 30 let ? Projektov itak ni na nivoju ki bi presegali lokalnega dosega....
Pa se ukrajino smo kompletno izgubili, tam bodo imeli rusi ogromne presežke.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Etiopija prehiteva plane: https://cleantechnica.com/2024/05/13/et...
Yes, it's that easy.


Etiopija ima vec kot 120 mio prebivalcev, samo 1.2 mio avtomobilov in tretjina prebivalcev je brez elektrike. :)))

Tole je res butast primer, no.

Utk ::

Vprašanje kolk jih ima črpalko pri roki. In če je bojo sploh kdaj imeli. Elektriko pa, slej ko prej.

codeMonkey ::

To me spominja na tisti vic, ko so Bosanci kopali, da bi nasli telefonske zice, ker so se Anglezi in Nemci primerjali, kdo je imel prej telefon. Ker niso nasli nicesar, so ocitno 100 let nazaj uporabljali mobilne telefone in so bili jasno toliko bolj napredni.

Utk ::

Ampak bi bilo res zanimivo, če bi se Etiopija v naslednjih 20 letih elektrificirala, ne (samo) zarad avtov, ampak ker se itak mora, in če bi bilo potem sploh smiselno gradit bencinske servise. In če bi njim zneslo potem tudi z avti, zakaj zaboga ne bi nam.

epps1337 ::

Ali imamo sedaj že kakšen poceni EV za drugi avto pri hiši? Recimo da ima ene 150km (realnega) dosega?

Nov Clio je sedaj koliko, 15 jurjev, malo rabljen verjetno 12? Je v tem cenovnem rangu kaj pametnega? Rabljenega seveda, nov kolikor gledam pride Twingo (lol) 25k.

Utk ::

Leafa s 40 kwh baterijo dobiš za 15, še kaj manj. Novi je pa c3 zdaj najcenejši, pa da je vsaj približno avto.

redtech ::

Leaf ima največjo degradacijo baterije med vsemi znanimi, nima vodnega hlajenja, verjetno tudi ne veliko kobalta, ki deluje blagodejno v tem primeru.

Okapi ::

Utk je izjavil:

Vprašanje kolk jih ima črpalko pri roki. In če je bojo sploh kdaj imeli. Elektriko pa, slej ko prej.

To se namerno delaš neumnega, ali ti kar samo od sebe uspeva?>:D

Bencin lahko tam kupiš skoraj povsod na podeželju, pa čeprav nimajo "črpalk". Elektriko, kolikor jo imajo, pa v glavnem delajo iz bencina ali nafte. Takole so videti "črpalke" na podeželju.



Utk je izjavil:

sploh smiselno gradit bencinske servise.

Saj po svoje te razumem - pač nisi še nikoli bil izven razvitega dela sveta, in si predstavljaš, da moraš imeti "bencinske servise", kot jih vidiš pri nas, da lahko uporabljaš avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Utk ::

40 kwh leafi za 15 jurjev imajo med 85% in 90% kapacitete nove. Od tu naprej pada procent bolj počasi.
Moj je starejši, s 30 kwh baterijo in cca 75% kapacitete, v 40,000 km degradicije praktično ni, v rangu enga procenta, kar pomeni manj kot 2 km v dosegu. Tega ne moreš nikakor opazit na oko.
Kot rečeno, novi z večjo baterijo so boljši glede tega.
Če rabi 150 km dosega, je 40 kwh leaf preko glave dovolj. Lahko pa filozofiramo o gretju, hlajenju in ne vem čemu vse kar je čisto nerelevantno, če rabi 150 km dosega. Tudi če bo kater dan se odločil naredit 500 km, ne bo nobenga problema.

Okapi je izjavil:

Utk je izjavil:

Vprašanje kolk jih ima črpalko pri roki. In če je bojo sploh kdaj imeli. Elektriko pa, slej ko prej.

To se namerno delaš neumnega, ali ti kar samo od sebe uspeva?>:D

Bencin lahko tam kupiš skoraj povsod na podeželju, pa čeprav nimajo "črpalk". Elektriko, kolikor jo imajo, pa v glavnem delajo iz bencina ali nafte. Takole so videti "črpalke" na podeželju.



Utk je izjavil:

sploh smiselno gradit bencinske servise.

Saj po svoje te razumem - pač nisi še nikoli bil izven razvitega dela sveta, in si predstavljaš, da moraš imeti "bencinske servise", kot jih vidiš pri nas, da lahko uporabljaš avto.

Če je zdaj tako, ne bo še 50 let tako. Upajmo. Če bojo imeli čez 20 let 20x tolk avtov, s temi kantami pač ne bo več zneslo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Okapi ::

Utk je izjavil:


Če je zdaj tako, ne bo še 50 let tako. Upajmo. Če bojo imeli čez 20 let 20x tolk avtov, s temi kantami pač ne bo več zneslo.

Bo pa s takimi. Ti si očitno res ne predstavljaš, kako deluje svet malo dlje od domače doline.;)

Utk ::

Kako si ti pomemben, ker misliš da se nikoli nič ne spremeni.
Ko bojo naredili neko cesto, bojo naredili tudi črpalko ali pa polnilnice. Če ne bo ceste, je precej vseeno na kaj se vozijo lokalci naokoli, oni se bojo še naprej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

dronyx ::

Očitno se lahko polnilec električnega avta stopi. 8-O
««
1142 / 1142
»
»»