» »

Kakšna kultura?

Kakšna kultura?

1
2
»

BigWhale ::

Banzai!

Hmmm...

> - gledališče (katero vam je najljubše, zakaj)

Ne.

> - kino (kinoteka ali Kolosej)

Redko (kinoteka mi je bila vsec, ker so ob polnoci vrteli Blade Runnerja in podobne stvari, ze dooolgo nisem bil tam).

> - koncerti (klasika, moderna scena, ...)

Hm, enkrat letno (pa se to zato ker kolega in kolegica pojeta pri eni skupini, pa je v bistvu fajn koncert ampak ce ju ne bi poznal najbrz ne bi sel... Hinavsko, vem...)

> - razstave (kiparske, slikarske ali fotografske)

Ne.

> - moderna umetnost (kaj točno?)

Ne.

> - plesne predstave (moderni ples, sodobni ples, balet)

Ne.

> - literarni večeri

Ne.

> - opera

Ne.


Geez... Go get a life BigWhale... *frown*


No ja... kultura... Kaj pa geek subkultura obcasnega code monkeya, ki od sestih zjutraj do polnoci sedi v sluzbi... ;>
Uuuu, jaaaa... Obcasno sprehajanje in klatenje po gozdovih s psico...

Hm, close, but no cigar... ;>


--
BigW!

slycer ::

Ja, Rachmaninov, ja :). Roko imam (vsaj mislim tako) dovolj veliko, saj brez problemov usekam eno decimo (na primer od C1 pa do E2 na klavirju). Z malce več truda mi rata celo od C1 pa do F2, s skranjimi napori pa pridem celo od C1 pa do G2. S prsti tudi ne bi smel biti problem. Ampak se ga kljub temu ne bi loteval s preveliko žlico, saj bojda povzroča probleme tudi virtuozom. Ampak z njimi se itak ne morem primerjati, ker oni trenirajo 8 ali več ur na dan, jaz pa se enkrat na teden usedem za klavir in kaj malega odigram, če se mi ravno zljubi.

Pri baletu so mi všeč predvsem finese in trud, ki ga igralci vložijo v predstavo, medtem ko v raznih modernih plesih dobesedno ne vidim smisla. Pod pojem "moderni plesi" uvrščam tisto, kar vidim v Kulturi na nacionalki. Mogoče se ti to zdi zdi smešno - recimo tako kot kakšnim zadrgnjenim literatom, ki nikakor ne morejo razumeti, da ljudje v življenju ne preberejo treh Balzacovih romanov, ... :)

Glede na tvoj komentar k predstavi SSS vidim, da se kar pogosto udeležuješ podobnih predstav in veš, za kaj se gre. Mogoče je problem, da se mi je zdel SSS malce pritegnjen, v tem, da nas v šoli niso pripravili nanj. Prfoks nam je samo rekel, da je SSS ena izmed vrhunskih predstav in pika. Pol nas pa nadira in pravi, da smo nekulturna svojad, ki hodi v Ljubljano samo zato, da po predstavi gre na burger v McDonaldsa.
Če bi si predstavo ogledal kakšnih 10 ali 20 let kasneje, bi si zagotovo ustvaril drugačno mnenje. Racimo tako kot pri filmu Pulp Fiction, v katerem kot 10-letni mulo nisem videl ničesar, danes pa lahko iz njega razberem čudo.
Aja, pa še to: mislim, da je fora SSS tudi v tem, da se jo da interpretirati na več načinov.
P.S. A si ti slučajno umetnica? ;)

OwcA ::

@Nadezhda, slycer: lahko pa s SSS precej manj kopliciraš (kar jo, po mojem ne ravno skromnem ;), mišlenju le zbanalizira) in se prepustiš asociacijami. Sam sem tako zelo užival v gledanju. Eno uro divje strmeti in iskati simboliko ter globlji pomen vsakega giba in neartikuliranega krika predstavo le oropa vsakršnega čara. :)
Otroška radovednost - gonilo napredka.

DoloresJane ::

Owca-
jaz se naveličam sedeti v gledališču in gledati nekaj, kar nima smisla. Da sem prišla do tistega, kar je po mojem smisel SSS, se ni bilo treba preveč mučiti in napenjati. Predstava sama je namreč dovolj evidentna in ravno zato tudi tako dobra.

Slycer-
Rachmaninov je sila težek. Tehnično so njegove skladbe zelo zahtevne - polno kadenc in vsega. Gre za najhitrejše skladbe napisane za klavir (največ not na časovno enoto). Tudi interpretacija je težavna, ker lahko Rach zelo hitro zveni izpeto in klišejsko. (Potem pa Kušar v Dnevniku piše tako kot je tvoja profesorica komentirala Chopina.) :D

No, glede ne moje poznavanje baleta se mi zdi, da je nepoučenemu balet lahko veliko bližje kot moderni ali sodobni ples (med tema je razlika!) predvsem zaradi velike količine mimike, ki jo vsebuje. Sobodne predstave rade razvrednotijo geste in mimično sporočilo. Njihovo splošno sporočilo je velikokorat izjemno kompleksno, medtem ko je pri klasičnem baletu tema vedno ljubezen/sovraštvo in mir/vojna (ne dobesedno).

Umetnica sem po duši bolj kot po čem drugem. Umetnost mi je zelo blizu - poleg znanosti je to edino, kar počnem v življenju. :) Rekla bi, da sem v veliko pogledih amaterska umetnica, se pa pripravljam, da bi prestopila prag in postala profesionalka. Va savoir. 0:)

DoloresJane ::

Držim besedo -

v soboto, 17. maja t.l., in četrtek, 22. maja t.l., bo v ljubljanski Operi predstava Labodje jezero. Kar zasedba ne bo popolnoma ljubljanska - ključni vlogi bosta namreč prevzela gostujoča plesalca (Irena Pasarić - HNK Zagreb in Anton Bogov - SNG Maribor) je za to predstavo še upanje. Labodje jezero je bilo vedno zelo popularno med slovenskim občinstvom, hkrati pa je to eden najboljših klasičnih baletov, zato je ogled priporočljiv. :D

Zgodovina sprememb…

slycer ::

Uf, ravno takrat, ko je v šoli največja klavnica ... :(. Škoda.

Gandalfar ::

Nadezhda: wiiii gremo v soboto gledat :)

DoloresJane ::

Slycer - daj no... to je v soboto zvečer. Tiste štiri ure razvedrila si pa ja lahko privoščiš...:D

P.S. Karte so od 4400 do 300 sit, tako da denar ni izgovor. Kolikor vem, kart ni mogoče rezervirati.

Gandalfar - mislim, da sem v soboto že zasedena. Saj razumeš. ;) Sicer pa sva oba to predstavo že videla. Jaz jo znam že na pamet, tako da res ni nobene potrebe, da bi šla. :) Ko bo v Mariboru La Bayadére (in jo bomo šli mi gledat) pa si vabljen z nami. :D

Zgodovina sprememb…

slycer ::

Hehe, Nadezhda, v soboto zvečer se ponavadi tolče Bandidose, ali pa se zdravi mačka po prepiti noči. Sej je to tud del kulture - samo poglej, naše pisatelje, pesnike, režiserje, ... :D

DoloresJane ::

Slycer - ta kultura v Sloveniji vsekakor prevladuje. ;) Žal mene ne interesira preveč. :D

DoloresJane ::

Vsem, ki bi si radi ogledali dobro baletno predstavo, se ponuja priložnost, da to storite 26. (ponedeljek) ali 27. (torek) maja 2003. V Cankarjevem domu v Ljubljani bo namreč gostovalo Hrvatsko narodno kazalište (HNK) iz Zagreba. Obakrat bodo predstavili klasični balet Bajadera (La Bajadére). Glasbo je napisal L. A. Minkus, prvotna koreografija je delo Mariusa Petipaja.

Karte vas ne bodo preveč udarile po žepu, ker so za študente in dijake le 1500 sit (ob priložitvi veljavne dijaške izkaznice ali študentskega indeksa), vendar je treba pohiteti, ker je število sedežev s popustom omejeno. Cene ostalih kart so 4800, 3500, 2800 in 1800 sit.

Pričetek obeh predstav je ob 19.30, predvidoma pa predstava z obema odmoroma traja do 22.30.

Informacije in povzetek vsebine na domači strani Cankarjevega doma. Lahko sodelujete tudi v nagradni igri in si tako prislužite vstopnice.

Če je interes, se lahko domenimo za skupen ogled. :)

Gandalfar?

Gandalfar ::

Nadezhda: count me in :)

username ::

Da tema ne bo zamrla, jo bom malo poživil in nekoliko preusmeril. Nekoliko neupravičeno se mi je sicer zdelo jamranje o težkem življenju profesionalnih balerin (ne zameri, Nadezhda, nič osebnega) ker je to povsem in izključno njihov problem, ne naš (moj). Saj jim je vendar jasno, v kaj se podajajo in zahtevati neko ekstra finančno podporo od družbe se mi zdi nezaslišano.

ampak nekaj drugega: preberite si ODLIČEN članek ekonomista dr. Miča Mrkaiča, ki je bil objavljen prejšnji petek v Financah.:

http://www.finance-on.net/show.php?id=47947

me zanima, kaj si mislite.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Marjan ::

Kdo in kje je pa reku, da bi morala kakršnalkoli "umetnost" dobivati finančno podporo od države?!? Nadezhda? - balerina?!?
Ne bi rekel, ker se mi zdi precej izobražena.

A kdo ve kolko denarja gre od davkoplačevalcev za t.i. kulturo? In predvsem KAM?

Ker to je pa res največja svinjarija, da se vleče denar od nekoga za nekaj kar mu je odvratno in se ne bi nikoli poslužil tega.

To je skoraj tako trapasto kot to, da vsi davkoplačevalci plačujejo upokojene invalide ker je nek šef tovarne šparal pri strojih.

:(

OwcA ::

@Marjan: če bi vsak davkoplačevalec sam odločal o tem, kam gre denar, bi država po hitrem postopku storila tragični konec. Nikar ne pozabimo, da so premnogi tisti, ki menijo, da se znanstveniki le predajajo brezdelju in zato vlečejo velikanske plače, medtem ko "pošteni slovenci" garajo in imajo komaj za "gajbo pira" (na dan seve). :\
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Sid Izprijeni ::

Tisti članek od Mičota je res malo mimo. No, razen če ga razumeš tako, da je idiotizem, da država sponzorira nekakšne kulturne prirdeitve, na katere hodi potem predvsem hohštapleraj zato, da se tam petelini, sicer pa nima pojma, kje dejansko je.

Ampak to je stranski produkt. Kolateralna škoda.

Nič. Država mora sponzorirat kulturo, četudi je morda prav pri kulturi najtežje ali pa celo nemogoče oceniti koristi njenih posameznih produktov za narodov blagor.

Saj si lahko vsak predstavlja, kaj bi bilo, če bi država zaprla pipico. Čisti hardkor entertejnment na prvo žogo. Burkežem, ki jim itak ni mar za kulturo, bi dokončno iz podzavesti izginil poslednji kanček slabe vesti, ki jim zdaj ves čas govori, da delajo šodr, in jih sili v vsaj minimalen intelektualni napor. Narod bi ratal čisto dokončno in ireverzibilno butast. Seveda bi nastala slejkoprej politična štala, ker bi skrajneži lahko lovili topoumni plebs na preproste limanice.

Ne, ne. Kulturo je treba financirat. Seveda je treba fejst gledat pod prste, kam ta denar leti, vendar povsem radikalen ukrep tu odpade.

:)
The true challenge of Creation lies not in the engineering...
...but rather in the ability to control one's project.

Marjan ::

@Owca: Sej ne pravim naj vsak davkoplačevalec odloča o tem kam naj gre denar in koliko. Samo pravim, da bi morala država črtat denar namenjen kulturi&co. Če se balerine ne morjo preživet s svojim bizarnim početjem potem naj ne pričakujejo, da jim bo država dajala socialno pomoč.
Primerjava z znanstveniki je sfalena. Oni so koristni _vsem_. Jaja, sej vem, da eni ne bojo priznal. Skratka, oni dolgoročno gledano pokrijejo svoje stroške.
Medtem, ko gre pri balerinah&co. denar v prazno malho.

Sid Izprijeni: Se niti pod razno ne strinjam.

Marjan ::

Drugače pa tole ne spada več v to temo. Sori Nadezhda ker smetimo.

Owca, dej prestavi kam drugam bomo tam naprej tole obdeleli.

:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marjan ()

Sid Izprijeni ::

> Sid Izprijeni: Se niti pod razno ne strinjam.

Prav.

:)
The true challenge of Creation lies not in the engineering...
...but rather in the ability to control one's project.

Sergio ::

Marjan, kdaj si bil nazadnje v operi | gledališču | razstavi umetniških del | ... | kakršni koli pač umetniški razstavi/predstavi? Mi lahko zaupaš?

(i have a point standing and waiting to be thrown at you. :D )
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Marjan ::

Sergio:
>i have a point standing and waiting to be thrown at you.

Ki je odvisen od datuma, ki ti ga bom povedal, ane >:D :|


Ne bi rad smetil te teme ker je Nadezhda čisto korektno in dobromišljeno vprašanje postavila...

Se pa zavedam, da imam glede na povprečno populacijo ekstremno mnenje o kulturi&co.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Skupaj proti dolgčasu :) (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Sedem umetnosti
10629123 (21409) Damjan Jagar
»

Abonmaji za vse :)

Oddelek: Sedem umetnosti
111989 (1708) DoloresJane
»

Poletni festival v Ljubljani

Oddelek: Sedem umetnosti
192052 (1819) iration
»

Koliko denarja naj država nameni kulturi?

Oddelek: Sedem umetnosti
491922 (1457) Marjan

Več podobnih tem