» »

Garancija in pravne osebe

Garancija in pravne osebe

«
1
2

Trupl0 ::

Vprašanje iz vidika uveljavljanja garancijskih popravil in sicer:
- ali lahko štejemo kot potrošnika tudi pravno osebo?
- ali se lahko zavrne popravilo oz. popravilo računa pravni osebi v garancijskem obdobju glede na to, da je produkt namenjen domači rabi ( Hi-fi, AV sprejemniki itd.)

Sprašujem zaradi tega, ker sem že velikokrat naletel na:
"This product is for general household purposes. Any failure due to use for other than household purposes ( such as long-term use for business purposes in a restaurant or use in a car or ship ) and which requires repair will be charged for even during the warranty period."

Z A K O N O VARSTVU POTROŠNIKOV pravi takole:

1. člen

(2) Po tem zakonu je potrošnik fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene izven njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti.
(3) Po tem zakonu se šteje za podjetje pravna ali fizična oseba, ki opravlja pridobitno dejavnost, ne glede na njeno pravnoorganizacijsko obliko ali lastninsko pripadnost.

Kmečki primer:
Proda se AV sprejemnik z normalno garancijo Janezu Novaku s.p.. Janez postavi AV sprejemnik v svoj kafič, kjer se sčasoma sprejemnik pokvari.
Janez Novak s.p. uveljavlja garancijsko popravilo. Servis aparat popravi ampak popravilo računa Janezu Novaku s.p. saj je brezplačna odprava napak namenjena potrošnikom in ne pravnim osebam.
Isti primer za Novakovi d.o.o., saj gre za pravno osebo ( 3. točka prvega člena ZVPOT )
If you are going through Hell, keep going !

Ziga Dolhar ::

Pravice potrošnika iz poglavja ZVPot o garancijah veljajo (z eno izjemo) tudi za pravne osebe (21.č člen ZVPot).

V okviru zakonsko obvezne garancije prodajalec/proizvajalec pravic kupca (potrošnika ali pravne osebe) ne more zmanjšati (npr. z izključitvijo pravice do brezplačne odprave napak).
https://dolhar.si/

Trupl0 ::

Super, hvala.
Torej brezplačna odprava napake v garancijskem obdobju velja tudi za pravne osebe.
If you are going through Hell, keep going !

SeMiNeSanja ::

Še vedno pa ti po moje lahko na servisu rečejo, da ti garancijo ne priznajo, ker si neko orodje uporabljal v 'profesionalne namene', čeprav je deklarirano za občasno amatersko rabo. Kvazi da si sam kriv, ker je npr. vrtalnik narejen za prevrtanje do 10 lukenj na uro, max. 1 uro na dan - ti pa si vrtal po 50 lukenj 8 ur na dan.

Tebi potem ne preostane drugega, kot da se obrneš na inšpekcijo in poskusiš doseči svoj prav. Ne vem pa, kako bi se to izšlo po ZVPot.

Zgodovina sprememb…

Miha 333 ::

Poleg ZVPot določa pogoje garancije tudi Obligacijski zakonik.

jnovak ::

Morda je lahko kaj nejasnosti še takrat, ko je po zakonu min doba garancije krajša od tiste, ki jo proizvajalec/prodajalec ponudita ob nakupu. In takrat se lahko zgodi, da je garancija za napravo za fizično osebo podaljšana na 3 leta, za pravno osebo pa ostane na zakonsko določenem minimumu, npr. 1 leto.
Pri teh podaljšanjih garancije je pa še tako, da ni nujno, da pokriva enake točke kot zakonsko določena garancija. Lahko več ali pa manj.

Trupl0 ::

Ma zanimivo je zaradi tega, ker sem angleški tekst prebral v evropski garanciji, ki velja na ozemlju EU.
Torej imamo spet odklon od evropske direktive ampak ok.
Po eni strani razumem, da mora biti odprava napake, če se pojavi v garancijskem obdobju brezplačna, po drugi strani pa ne razumem kako bi postavil pogoje glede tega, da se artikel uporablja v komercialne namene saj gre za večji faktor obrabe opreme kot pri navadni domači rabi.

Tako kot pravi SeMiNeSanja...vrtalnik s katerim greš na teren ni verjetno isti, ki ga lahko kupiš v Lidlu ( za kakšno polico pošraufat )...

Čeprav artikel mora služiti namenu. Zanimivo, da imajo v tujini drugače urejeno. Na bolje? Ne vem, mogoče...lahko pa tudi ne. Odvisno na katerem koncu v dani situaciji si...
If you are going through Hell, keep going !

Ziga Dolhar ::

V tujini (EU) večinoma ni predpisane obvezne (zakonske) garancije. Slovenija je v tem mal posebna.

V EU je obvezno jamčevanje za stvarne napake; to jamčevanje se v ne-potrošniških razmerjih lahko pogodbeno precej omeji/izključi.
https://dolhar.si/

Trupl0 ::

Ima mogoče to kaj v zvezi s predlogom z ukinitvijo obvezne garancije? Mislim, da je bilo govora o tem kakšni dve leti nazaj.
If you are going through Hell, keep going !

Šimpanz ::

Meli podoben primer pred petimi leti. Podjetje (varnostna služba) je kupilo LCD monitor s tri letno garancijo. Po dveh letih dostavijo monitor v servis, ker ima zbledele barve. Servis po delovnih urah delovanja ugotovi, da monitor deluje 24ur na dan 7 dni v tednu odkar so ga kupili. Monitor so imeli v nadzornem centru, kjer je bil prižgan cel dan. Ker je monitor narejen za največ 8 ur dela na dan po posvetu z proizvajalcem zavrnejo garancijo. Varnostna služba se malo razburja po posvetu z inšpekcijo pa sprejme zavrnitveni razlog in kupi nov monitor.

St235 ::

Pač sreča da se jim ni dalo kregat za 100EUR. Kaj potrošniku ki buli 20 ur na dan v monitor bi tudi tako neumnost naložili?

Ma zanimivo je zaradi tega, ker sem angleški tekst prebral v evropski garanciji, ki velja na ozemlju EU.
Torej imamo spet odklon od evropske direktive ampak ok.


Kako točno lahko na podlagi nekega teksta, ki je del splošnih pogojev uporabe izdelka in si ga je izmislil prodajalec, sklepaš na odstopanje od zakonskih norm?

Tako kot pravi SeMiNeSanja...vrtalnik s katerim greš na teren ni verjetno isti, ki ga lahko kupiš v Lidlu ( za kakšno polico pošraufat )...


Kar ne spremeni dejstva, da proizvajalec ne sme omejit posamezniku koliko ur na dan lahko vrta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Šimpanz ::

Lakotnik v originalnih navodilih za uporabo (angleščina) je bilo celo napisano da je normalna raba monitorja največ 8 ur na dan, v slovenskih pa je iz neznanega razloga to izpadlo.
Lahko pa ti povem da so elektromotorji na recimo kuhinjskem mikserju delani za cca. 100 ur obratovanja (daš vsebino notri miksaš recimo minuto ali manj in ugasneš za vsaj en dan). Če pa nekdo prižge mikser in ga goni 10 ur na dan brez prestanka ni nobene možnosti da preživi 1 leto garancije. Zato imajo tudi avtomobili napisano časovno garancijo pa še v prevoženih kilometrih.

MrGTO ::

Pozdravljeni,

imam vprašanje pa bom kar tukaj vprašal, da ne odpiram nove teme..

Torej leta 2012 sem kupil disk Intel 520 120GB kateri ima 5 let garancije, ampak kot PRAVNA OSEBA.
Lani (2015) se mi je pokvaril in so mi ga zamenjali za novega, ampak ker ni bilo vec 120gb sem dobil 180gb.
Sedaj po enem letu se mi je spet pokvaril.
Na servisu so mi rekli, da je garancija še veljavna le če je še veljavna po starem računu, kajti oni so mi dali le eno leto za ta drugi disk(je pa malo več preteklo kot eno leto).
Če grem na spletno stran od Intel-a pa je za ta disk (180gb) napisano, da ima 5let garancije.

Sedaj mi ni jasno, a se pri uveljavljanju garancije in posledično zamenjavi, garancija začne ponovno šteti ali ostane od prvotnega izdelka?
Saj trenutno situacijo bom že rešil, ker je še v obdobju prvih 5ih let. Vendar me zanima za prihodnje. V primeru da mi disk zamenjajo, bom imel ponovno 5 let garancije ali le 1 leto, kolikor mi jo da servis?
Poudarjam, da je bil nakup opravljen s strani pravne osebe.
Nevem kako je z zakonom o varstvu potrošnikov pri pravnih osebah..

Hvala za odgovore!

Lp

Baja ::

velja od nakupa prvotnega izdelka. če ima izdelek 5 let garancije so ti dolžni zagotavljati delovanje izdelka naslednjih 5 let od datuma nakupa. po 5 letih nima veze ali imaš prvotni izdelek ali pa uporabljaš že tretjega.

St235 ::

Velja tisto kar je ugodneje za kupca. Torej, če stara garancija velja dlje kot za nov izdelek potem lahko uveljavljaš staro. Ne moreš pa zahtevat, da ti na nov izdelek priznajo enake garancijske pogoje kot na starega. Seveda pa ti morajo priznat vsaj zakonsko enoletno garancijo.

Kaj piše na mednarodni strani intela je irealvantno za uveljavljanje v sloveniji (še vedno imaš možnost RMA pri proizvajalcu), relavantno je kaj je oglaševano pri nas (pri čemer so pogoji za pravne in fizične osebe lahko različni).

Z vidika garancije med pravno in fizično osebo ni bistvenih razlik, oziroma veljajo enaka določila zakona o varstvu potrošnikov.

[SkA] ::

A za pravne osebe kaj drugega kot fizične velja? Ker za fizične velja, da če je bilo v sklopu popravila izdelku zamenjan njegov bistveni del (kar z menjavo diska za drug disk seveda je), potem garancija začne na novo veljati. Drugače pa se samo podaljša za čas popravila. https://www.zps.si/images/stories/brosu...

Če ima tudi ta model 5 letno podaljšano garancijo s strani Intel (kar sklepam, da ima), bi od uradnega servisa pričakoval, da v tem času ponovno zagotavlja popravilo (ker bo le-to tako in tako plačal Intel), če ne pa urediš RMA direktno pri Intel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: [SkA] ()

Baja ::

@Lakotnik29

hmm, kupim disk s 5 let garancije. crkne po 4 letih in mi dajo novega. po 4 letih "crkne" disk iz garancije in po tvoje bi mi morali spet zamenjati in dati nadaljnih 5 let garancije? in po 4 letih spet ta "crkne" in sem zopet upravičen do novega izdelka in 5 let garancija

mislim da je to NO GO. če pa mi pri katerem prodajalcu uspeš zrihtat tako garancijo pa grem takoj jutri kupit nekaj stvari, ki me bodo držale do smrti.

[SkA] ::

A ti ugibaš al dejansko veš? Poglej link, ki sem ga pripel.

jnovak ::

Baja je izjavil:

@Lakotnik29

hmm, kupim disk s 5 let garancije. crkne po 4 letih in mi dajo novega. po 4 letih "crkne" disk iz garancije in po tvoje bi mi morali spet zamenjati in dati nadaljnih 5 let garancije? in po 4 letih spet ta "crkne" in sem zopet upravičen do novega izdelka in 5 let garancija

mislim da je to NO GO. če pa mi pri katerem prodajalcu uspeš zrihtat tako garancijo pa grem takoj jutri kupit nekaj stvari, ki me bodo držale do smrti.
@Baja - narobe si razumel njegovo razlago.

Original garancija velja 5 let, recimo do 31.12.2020. Če ti "crkne" sredi 2017 in dobiš nov izdelek, ti bo še vedno veljala garancija do 31.12.2020.
Če pa zamenjaš izdelek npr. 30.10.2020, ti bo pa od tega datuma veljala še 1 leto (ne le do konca 2020 in takisto tudi ne spet dodatnih, novih 5 let). Tu je ta "ugodnejši" del za potrošnika.

Aston_11 ::

Aja, sedaj na nov izdelek bomo imeli garancijo pogojeno s starim izdelkom?

Machete ::

Ja, ker si plačal samo starega. Ko boš ločeno kupil novega, ne bo nič pogojeno s starim. Kaj tukaj ni jasno?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

St235 ::

Baja je izjavil:

@Lakotnik29

hmm, kupim disk s 5 let garancije. crkne po 4 letih in mi dajo novega. po 4 letih "crkne" disk iz garancije in po tvoje bi mi morali spet zamenjati in dati nadaljnjih 5 let garancije? in po 4 letih spet ta "crkne" in sem zopet upravičen do novega izdelka in 5 let garancija

mislim da je to NO GO. če pa mi pri katerem prodajalcu uspeš zrihtat tako garancijo pa grem takoj jutri kupit nekaj stvari, ki me bodo držale do smrti.


Še enkrat preberi kaj sem napisal, ker govoriš neumnosti.

Drugače pa ja, če mi po štirih letih zamenjajo izdelek z novim izdelkom, ki ima prav tako garancijo pet let, je teoretično to možno. Niso mi pa seveda dolžni zamenjat za tak izdelek.

Aston_11 je izjavil:

Aja, sedaj na nov izdelek bomo imeli garancijo pogojeno s starim izdelkom?


Zakaj točno pa ne? Po tvoje kupim izdelek z 5 let garancije in se po 10 mesecih pokvari mi pri novem izdelku mi lahko dajo samo 1 leto garancije in se moram mirno strinjat?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Aston_11 ::

Machete je izjavil:

Ja, ker si plačal samo starega. Ko boš ločeno kupil novega, ne bo nič pogojeno s starim. Kaj tukaj ni jasno?
Ampak stari je crknil. Ga ni več.

Pa še malo zakonov....

(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.

St235 je izjavil:

Zakaj točno pa ne? Po tvoje kupim izdelek z 5 let garancije in se po 10 mesecih pokvari mi pri novem izdelku mi lahko dajo samo 1 leto garancije in se moram mirno strinjat?
Aha, nova kategorija debeta. Spreminjanje garancijskih pogojev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

St235 ::

Aston_11 je izjavil:

Machete je izjavil:

Ja, ker si plačal samo starega. Ko boš ločeno kupil novega, ne bo nič pogojeno s starim. Kaj tukaj ni jasno?
Ampak stari je crknil. Ga ni več.

Pa še malo zakonov....

(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.


Kaj bi rad s tem citatom povedal? Ja, rok začne teči od zamenjava, ampak bitveno vprašanje je kateri rok.

Če sem jaz kupil izdelek je bil del tega nakupa tudi jamstvo, da bo izdelek 5 let brezhibno deloval oziroma bo prodajalec/proizvajalec poskrbel za odpravo napak. In te osnovne pogodbe prodajalec ne more enostransko spremenit. Seveda, pa tudi jaz nimam nikakršne osnove, da bi zahteval veriženje kot ga opisuje Baja.

Pri sklicevanju na zakone namreč ustrajno pozabljate, da je osnova za izvajanje Zakona o varstvu potrošnikov obligacijsko razmerje med kupcem in prodajalcem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Aston_11 ::

St235 je izjavil:

Kaj bi rad s tem citatom povedal? Ja, rok začne teči od zamenjava, ampak bitveno vprašanje je kateri rok.
V zgornjih postih sem zasledil, da odštevajo garancijo z vsako menjavo. 5 let, po 1. letu zamenjajo, še 4. leta, po 4. letih zamenjajo, še 1. leto za zamenjan izdelek.... kapiš?

St235 je izjavil:

Seveda, pa tudi jaz nimam nikakršne osnove, da bi zahteval veriženje kot ga opisuje Baja.
Na tole je letelo, drži!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Baja ::

ok. my bad. sem pozabil da smo v slo.

ampak tale link daje dejansko prav Lakotniku in Ska-ju. ali pa spet kaj ne razumem.

http://data.si/blog/2013/01/25/veste-ka...

torej, če imam izdelek s 5 let garancije in crkne po 4,5 leta sem upravičen do še enoletne garancije (do 5,5 let), čeprav ima zamenjan izdelek v osnovi 5 let garancije? ker mi ga moreja zamenjati z istim ali boljšim.

St235 ::

Aston_11 je izjavil:

St235 je izjavil:

Kaj bi rad s tem citatom povedal? Ja, rok začne teči od zamenjava, ampak bitveno vprašanje je kateri rok.
V zgornjih postih sem zasledil, da odštevajo garancijo z vsako menjavo. 5 let, po 1. letu zamenjajo, še 4. leta, po 4. letih zamenjajo, še 1. leto za zamenjan izdelek.... kapiš?



Če sem kupil izdelek z 5 let garancije, ga lahko vsem 100x zamenjajo imam pravico do popravil in menjav pet let. Hkrati pa imam pravico do minimalne zakonske garancije, četudi mi izdelek menjajo 2 dni pred potekom garancije.

Aston_11 ::

Baja je izjavil:

ker mi ga moreja zamenjati z istim ali boljšim.
Zamenjajo ti ga lahko z enakim, ne z istim. Ne gre za isti izdelek, temveč za enak izdelek ali podoben. Prvega izdelka nimaš več, dobiš enak ali podoben izdelek. Slovnica, dajmo.

St235 ::

Baja je izjavil:

ok. my bad. sem pozabil da smo v slo.

ampak tale link daje dejansko prav Lakotniku in Ska-ju. ali pa spet kaj ne razumem.

http://data.si/blog/2013/01/25/veste-ka...

torej, če imam izdelek s 5 let garancije in crkne po 4,5 leta sem upravičen do še enoletne garancije (do 5,5 let), čeprav ima zamenjan izdelek v osnovi 5 let garancije? ker mi ga moreja zamenjati z istim ali boljšim.


ne, dodatne pol leta izhaja iz dejstva, da je zakonska minimalna garancija 1 leto in v kolikor je za izdelek predpisana garancijska doba, mora izdelek v tej dobi delovati brezhibno.

Aston_11 je izjavil:

Baja je izjavil:

ker mi ga moreja zamenjati z istim ali boljšim.
Zamenjajo ti ga lahko z enakim, ne z istim. Ne gre za isti izdelek, temveč za enak izdelek ali podoben. Prvega izdelka nimaš več, dobiš enak ali podoben izdelek. Slovnica, dajmo.


Zamenjajo ga lahko samo za ENAK izdelek. Vse ostalo je stvar dogovora.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Aston_11 ::

St235 je izjavil:

Baja je izjavil:

ok. my bad. sem pozabil da smo v slo.

ampak tale link daje dejansko prav Lakotniku in Ska-ju. ali pa spet kaj ne razumem.

http://data.si/blog/2013/01/25/veste-ka...

torej, če imam izdelek s 5 let garancije in crkne po 4,5 leta sem upravičen do še enoletne garancije (do 5,5 let), čeprav ima zamenjan izdelek v osnovi 5 let garancije? ker mi ga moreja zamenjati z istim ali boljšim.


ne, dodatne pol leta izhaja iz dejstva, da je zakonska minimalna garancija 1 leto in v kolikor je za izdelek predpisana garancijska doba, mora izdelek v tej dobi delovati brezhibno.


Zakaj je potrebno mešati minimalno garancijo s garancijo, ki jo priznava prodajalec. Če priznava 5 let, zakaj mešamo z 1 letom?

Baja ::

@Lakotnik29: ja, točno tole sem mislim, obvezna 1 letna garancija

@Aton_11: isti, enak - tomayto, tomahto. mešamo zato, ker je zmešan zakon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Baja ()

Aston_11 ::

Baja je izjavil:

@Aton_11: tomayto, tomahto.
Jah, kaj, ti daš pa link, kjer je garancija dve leti, po menjavi izdelka je dobila še dve leti garancije. Enak izdelek, vmes proizvajalec ni spremenijal dolžine garancije, enaka dolžina garancije za enak (nov) izdelek.

Baja ::

saj zato me bega vse skup, ker ni nobene logike. očitno si to predstavlja in izvaja vsak po svoje.

dosti za danes, da slučajno ne začnem po levi vozit :P

MrGTO ::

Hehe =)
ni dosti ne, ker jaz še vedno ne vem koliko let garancije ima moj disk. Intel na svoji strani pravi da imata oba, tako prvi kot drugi, 5 let garancije.
Zakaj pa Intel ne bi zamenjal tega drugega diska, če je crknil leto in pol odkar se je prodal?
Kolikor razumem, se lahko obrnem tudi direktno na Intel. A lahko oni preko serijske številke vidijo, kdaj se je izdelek prodal oz. posledično koliko garancije še ima izdelek?

Lp

scipascapa ::

jaz bi se vprašal, kaj ti delaš, da ti stvari crkujejo? piši intelu za več informacij.....preko serijske se vidi vse....

MrGTO ::

Nic posebnega ne delam. Računalnik je, odkar je disk bil zamenjan (nekje leto in pol nazaj), bil še zelo malo v uporabi. Nič kaj takega ne delam skratka, da bi disk moral crkniti..
Še to malega kar sem torrente laufal, sem dal na HDD, da ne bo SSD nonstop bral in pisal... Pa to splh ni stvar debate.

Mene zanima koliko garancije imam =)
Vidim pa, da nisem edini ki ne razume logike o garanciji.

Nevem zakaj bi drugi disk imel manj garancije, če je nov. Za novega pa prozvajalec jamči delovanje 5 let.

Lp

scipascapa ::

za fizične osebej velja, če je izdelek nov, dobiš garancijo na novo.

če bi se fizični osebi pokvarila 120gb 520, bi dobil 180gb 520 z novo 5 letno garancijo.....kako je pa za pravne pa ne vem? vsaj minimalno 1 letno dobiš avtomatsko, ostalo direktno intelu pišeš/pošlješ rma request?

"Če grem na spletno stran od Intel-a pa je za ta disk (180gb) napisano, da ima 5let garancije."

to je to.

Zgodovina sprememb…

Baja ::

tudi intel verjetno ve da je ta 180gb bil izdan kot nadomestni in na tega ne bo dobil garancije 5 let.

torej, po intelu imaš max 5 let garancije, po slo zakonodaji pa lahko prides na max en dan manj kot 6 let.

MrGTO ::

483 Obligacijskega zakonika
Podaljšanje garancijskega roka
483. člen
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.

Obligacijski zakon velja za pravne osebe, kot tudi poglavje o garanciji iz ZVPot.

Jaz tako razumem, da se za vsak zamenjani izdelek garancija prične ponovno šteti. Ne glede na to, da je bil izdelek ze trikrat zamenjan..
Imam prav ali sem kaj zgrešil?

Lp

St235 ::

Garancijski rok začne teči znova, kako dolg pa je garancijski rok pa zakon določa minimum, od tam naprej je pa stvar dogovora med prodajalcem in kupcem.

MrGTO ::

Ja sej, edino to me matra. Ker nikjer ne piše kateri garancijski rok začne teči znova.
Prodajalec mi je pri nakupu dal 5 let garancije, tako da bi pričakoval enako pri zamenjavi izdelka.

Kje bi lahko dobil tole informacijo? Torej, kateri garancijski rok začne teči znova?

Mogoče sem tečen, ampak me pač zanima na kateri zakon se oni sklicujejo, da mi pri zamenjavi izdelka ponudijo zakonsko določeno minimalno garancijo namesto enake garancije kot pri prvem nakupu.

Lp

Baja ::

pravkar sem na WD strani preveril en disk s 5-letno garancijo, ki sem ga dobil iz RMA-ja. Garancija poteče 5 let po nakupu originalnega diska.

verjetno je pri Intelu isto. preveri in poročaj.

https://supporttickets.intel.com/ics_cx...

Po naših zakonih pa ti očitno pripada še vsaj 1-letna garancija (ali pa celo večletna?483/2?). tu pa se začne zapletati, saj bi ti prodajalec po zakonu moral izdelek zamenjati, sam pa ga ne more zamenjati pri proizvajalcu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Baja ()

MrGTO ::

Sem že preverjal preko te strani od Intela, ampak meni se po vpisu serijske številke "Checking.." nikoli ne zaključi, kot da jim servis ne dela.

tikitoki ::

Mene zanima kako je v primerum, da nekdo prodaja izdelek po bolhi, navede, da je nov in ima polno garancijo, ko poklices pa pravi, da je bilo kupljeno na firmo in da ne more dati racuna in bos v primeru okvare garancijo uveljavljal preko njega?
Sounds fishy. Ima kdo kaksne izkusnje in lahko obrazlozi zakaj ti enostavno ne da kopije racuna s katerim lahko v primeru okvare uveljvis garancijo in mirna bosna.

St235 ::

MrGTO je izjavil:

Ja sej, edino to me matra. Ker nikjer ne piše kateri garancijski rok začne teči znova.
Prodajalec mi je pri nakupu dal 5 let garancije, tako da bi pričakoval enako pri zamenjavi izdelka.

Kje bi lahko dobil tole informacijo? Torej, kateri garancijski rok začne teči znova?

Mogoče sem tečen, ampak me pač zanima na kateri zakon se oni sklicujejo, da mi pri zamenjavi izdelka ponudijo zakonsko določeno minimalno garancijo namesto enake garancije kot pri prvem nakupu.

Lp


Izhajati je potrebno iz tega, da je osnovno razmerje med kupcem in prodajalcem obligacijsko. Iz tega izhaja, da sta se kupec in prodajalec ob nakupu dogovorila določene stvari kamor sodi tudi garancijski rok. Nedvomno tako kupcu pripada garancijska zaščita za celotno obdobje, kot je bilo dogovorjeno ob nakupu, ne glede na to kolikokrat je bil izdelek vmes menjan. Izven tega časovnega obdobja pa smiselno veljajo dogovori, ki jih skleneta ob prevzemu novega izdelka oziroma minimalni zakonski predpisi. Tako, ti prodajalec pri menjavi seveda lahko ponudi daljši garancijski rok kot je minimalno predpisan, ne vidim pa osnove da bi to moral storiti v kolikor je njegova obveznost garancijskega roka originalnega izdelka presežena. Neodvisno od vseh dogovorov pa ti seveda mora nudit minimalni eno letni garancijski rok.

tikitoki je izjavil:

Mene zanima kako je v primerum, da nekdo prodaja izdelek po bolhi, navede, da je nov in ima polno garancijo, ko poklices pa pravi, da je bilo kupljeno na firmo in da ne more dati racuna in bos v primeru okvare garancijo uveljavljal preko njega?
Sounds fishy. Ima kdo kaksne izkusnje in lahko obrazlozi zakaj ti enostavno ne da kopije racuna s katerim lahko v primeru okvare uveljvis garancijo in mirna bosna.


Zato, ker je večina takih izdelkov ali padla s kamiona ali pa gre za takšne in drugačne kompenzacije, kjer račun dejansko ni bil izdan. V slednjih primerih je praviloma izpolnjen garancijski list s katerim brez težav uveljavljaš garancijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

MrGTO ::

Po tej logiki, je 483. člen napisan brez pomena, saj pravi da se garancijski rok prične šteti znova. Torej kaj se začne šteti znova, če mi ponudijo 1 letno zakonsko obvezno garancijo. To ne pomeni da se začne šteti znova, ampak je pac druga/nova garancija, ki ni enaka prvotni. To mi ne gre skupaj. Ali je pac praksa taka ker imamo slabo napisane zakone(dvoumne)?

St235 ::

483. člen, 2 odstavek služi primarno temu, da se prodajalec/servis ne more sklicevat na garancijski rok originalnega izdelka, čeprav je le tega bistveno spremenil oziroma celo zamenjal. 1. in 3. odstavek pa imata jasno vlogo in funkcijo.

Kolikor sem gledal sodno prakso, žal nisem našel primera, ki bi enoznačno odgovoril na vprašanje ali ti je prodajalec dolžan za zamenjane izdelke vsakokrat nudit enako obdobje garancije, kot za original. IMO glede na to, da izhajamo iz obligacijskega razmerja temu ni tako.

Tribal ::

Pozdravljeni,

Vidim, da je tukaj veliko strokovnjakov o garancijskih pogojih, bi najprej vprašal preden začnem pametovati na servisu.

Torej 26.10.2016 smo na podjetje kupili monitor 34" veliko kravo kar ni pomembno, kar je pomembno je to da je imel "smet" in je izgledalo kot mrtvi piksli. Da malo skrajšam, javljeno prodajalcu v roku 8ih dni (čeprav ne vem kaj ma ta rok veze), napoteni na uradni servis kjer sem 7.11.2016 monitor predal v pregled in se dogovoril, za menjavo za nov monitor. Servis javil, da ne morejo dobaviti nov monitor in da se bo uredilo vračilo kupnine oz. zamenjava za drug monitor. Danes teče 45i dan, ker je kupec pravna oseba in ne fizična me zanima kakšne so sploh pravice in roki za rešitev reklamacije novega izdelka? Že 3 tedne se čaka, da servis dobi denar od proizvajalca (tako pravi na servisu) in vsakič ko ga kličem mi reče da samo še denar čaka in da naj bi blo danes oz zelo kmalu, to traja že 14 dni. Pri prodajalcu sem že vse zmenjen za menjavo izdelka.
Zakaj to traja tako dolgo, če je napaka ugotovljena pri novem izdelku?

Hvala za vsak pameten odgovor.

Tribal ::

Ubistvu kar me zanima je ali pri nakupu na podjetje tudi velja rok 45 dni za garancijo? Če velja, kaj lahko zahtevam na servisu po preteku tega časa in koliko časa ima servis potem, da to zadevo razreši? Ali se moram obrniti na prodajalca po tem času? Namreč dovolj imamo čakanja za rešitev napake na novem artiklu!

St235 ::

Da, 45 dnevni rok velja tudi za podjetja.
Ko ta rok mine pa ni predpisanega roka kdaj mora denar nakazat. So pa splošni obligacijski roki. Samo te še uveljavlja samo z tožbo če jo podjetje ne spoštuje.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Acer servis (Zavrnjena garancija) (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5316287 (13993) Wrop
»

garancijsko zamenjani izdelek (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
869126 (6991) medenko
»

Garancija

Oddelek: Loža
373569 (2495) Šimpanz
»

Big Bang popolna zaščita "Se zgodi" (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6611032 (9216) medenko
»

45 dnevni rok (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8110958 (8500) čuhalev

Več podobnih tem