» »

Primerjava Detonatorjev

Na internetu kar mrgoli različnih verzij gonilnikov za GeForce grafične kartice, zato večina ljudi sploh ne ve, katere bi si namestili. Samo za vas sem pripravil test Detonatorjev od verzije 6.50 naprej (a nisem jest zakon?! (ne, nisi ;) --Sergio)). V tem članku vam bom predstavil prednosti in pomanjkljivost različnih verzij, tako da bomo na podlagi testov določili zmagovalca.

Samo testiranje sem razdelil na 3 dele:

  • Detonatorji 6.xx,
  • Detonatorji 7.xx ter
  • Detonatorji verzije 1x.xx

Kako sem testiral?

Gonilnike sem testiral pri navitem računalniku in pri tovarniških hitrostih. Moj sistem je sestavljen iz:

  • Abit Be6 - II matične plošce;
  • CeleronaII 600@945Mhz (105 FSB);
  • GeForce2 MX (Hercules 3D Prophet - 175/183 @ 210/220)
  • 256MB pomnilnika;
  • 20Gb IBM DTLA + 6,4Gb Western Digital diska
  • ter nekaj drobnarij.

Pred testiranjem sem sistem formatiral ter naložil popolnoma sveža Okna 2000, DirectX 8.0, Quake III Arena ter 3D Mark 2001.

Testiranje hitrosti v 3DMarku sem za vsak gonilnik opravil štirikrat, kar pomeni dvakrat za navito in dvakrat za nenavit računalnik. Vsakokrat sem vzel najboljši rezultat obeh testov pri privzetih nastavitvah (1024x768x32, compressed textures, D3D hardware T&L in brez antialiasinga). Poganjal sem vse teste, razen tistih za kvaliteto slike.

V Quaki III sem nastavil "High quality" (800x600x32, texture: 32, texture filter: trilinear, Lightmap, Geometric detail: Medium), ter testiral s /timedemo 1 /demo demo001. Testiral sem za vsako konfiguracijo štirikrat ter ponovno zapisal najboljši rezultat.

Med testiranjem v Q3A ter 3D Markom sem vedno ponovno zagnal računalnik, da se je "izpraznil" pomnilnik, zato da sem lahko dobil bolj pravilne in objektivne rezultate.

Procesor sem navijal v BIOSu, grafično kartico pa direktno skozi gonilnike (CoolBits), če pa na ta način ni uspelo, pa s PowerStripom 3.0.

Vpregel sem tudi vse svoje ventilatorje (uuu... a oba dva? --Sergio), da so delali prepih v računalniku, ter čez nekaj časa odprl še okna v sobi, ker je bil po testiranju treh Detonatorjev v sobi že pravi pekel, kar se vročine tiče. Moje računalno se je potilo pod testi vsaj 6 ur na dan, tako da mu je prišla ohladitev v času pisanja članka še kako prav.

Za lažji prikaz moči posameznih gonilnikov v obeh testih sem si izmislil novo enoto, imenovano "tech". 1 Tech je sestavljen iz števila sličic na sekundo v Q3A ter točk iz 3D Marka. Število sličic na sekundo sem množil z 20, da sem dobil približno enakovredno številko, v istem rangu kot 3D Mark. Nato sem 3D Marke in slike na sekundo zmnožene z 20 seštel, ter vse skupaj delil z 10, da sem dobil malce manjšo številko. Formula: 1 tech = (20 x FPS + 3D mark) / 10

Detonatorji 6.xx

Predelal sem štiri verzije teh gonilnikov: 6.50, 6.67, 6.72 ter 6.88. Tu so trije grafi, ki prikazujejo, kako so se obnesli pri posameznih testih pri navitem in nenavitem računalu.

Tu lahko opazimo, da razlike v 3D Marku niso prav velike, razlike se pokažejo v Quaku III.

Sedaj bomo izločali verzije, tako da bomo prišli do zmagovalnih Detonatorjev v kategoriji 6.xx (tu pridejo na vrsto techi).

Najslabše število techov imajo 6.67 driverji, drugi najslabši so 6.72 zaradi zelo slabega rezultata v 3D Marku, nato sledijo 6.50 driverji, ki so se zelo dobro odrezali, glede na to, da so bili narejeni prvi v tej skupini. Najbolje pa se obnese verzija 6.88, ki ima povprečno dober rezultat v 3D Marku in najboljšega v Quaki.

Zmagovalec med 6.xx driverji je tako 6.88. Tudi slika 6.xx verzij je za moje oči najboljša, predvsem v primerjavi z 1x.xx verzijami.

Detonatorji 7.xx

Tu sem mrcvaril 3 verzije, in sicer: 7.52, 7.58 ter 7.59. Grafi:

7.xx Detonatorji so se izboljševali skozi verzije. 7.52 je najslabša v obeh testih, sledi ji 7.58, najhitrejši pa so 7.59.

Zmagovalec je ponovno najnovejša verzija gonilnikov.

Detonatorji 1x.xx

1x.xx so najnovejši gonilniki. To so 10.80, 11.01 ter 12.00.

Pri teh verzijah mene osebno zelo moti kvaliteta slike. V Quaku je nebo zelo kvadratasto pa tudi vse ostalo je malce zamegleno in grdo. Ti gonilniki izboljšajo le hitrost 3D Marka, Quake pa celo malce upočasnijo, v primerjavi s 7.xx ter 6.xx driverji.

Toda zmagovalca v hitrosti bomo vseeno poiskali (bolje zate --Sergio). 10.80 gonilniki se v Windows 2000 bolje obnesejo, kot verzija 11.01 (za win9x pravijo, da so 11.01 boljši). Tako izločim 11.01. Ostaneta še 12.00 in 10.80. 12.00 izboljša rezultat v 3D Marku, toda poslabša se kvantiteta slik na sekundo v Quaku. Zopet pogledamo teche in dobimo zmagovalca v tej kategoriji: verzija 12.00. Še en plus za to različico je, da se je s to inačico tudi precej poboljšala slika glede na tisto, ki sta jo skupaj spackali 10.80 ali 11.01.

Skupni zmagovalec

Zmagovalec v 6.xx in zmagovalec v 7.xx sta si tako po techih kot po ostalih rezultatih zelo (in s tem mislim zeloooo) podobna.

Če seštejemo teche pri navitem in nenavitem računalniku, pri verziji 6.88 dobimo 638,5 techov, če isto naredimo še pri 7.59, pa dobimo 635,4. Morate se strinjati, da je to zelo majhna razlika, ki se je v akciji niti slučajno ne opazi.

No ja, vseeno vzemimo, da je zmagovalni gonilnik 6.88 in ga primerjamo še z 12.00. Ta ima seštevek techov 659. To nam da 20 techov razlike, kar pa lahko enačimo z 9 slikami na sekundo v Quaku. Razlika je, toda na žalost gre v 3D Marke in ne v slike na sekundo, če pa upoštevamo, da je slika v Quaku in zato verjetno tudi v drugih igrah precej slabša, bom rekel, da je zmagovalec po hitrosti verzija 12.00, kot najbolj uporaben gonilnik pa verzija 6.88.

Če želite veliko točk v 3D Marku 2001, si namestite Detonatorje 12.00, če pa raje kot demo 3D Marka igrate Quake, namestite verzijo 6.88.

Zaključek

Skoraj vsak teden priletijo na sceno novi Detonatorji, zato se vam ne splača vedno znova dol-vleči novih verzij. Razlike so zelo majhne in skoraj neopazne. Raje si preberite kakšen test gonilnikov vsake toliko časa in si namestite takrat najboljšo verzijo. Na vsak način pa ne delajte testov sami, ker poberejo ogrooomno časa in veliko živcev (zaradi tega članka sem moral 2x formatirati disk, ter 100x resetirati in naviti/odviti računalnik (ok, mal pretiravam (ja, vsaj enkrat ti dam prav --Sergio)). Čas raje izkorisite za kaj drugega. (Ufff....kolk sm jest en psiholog! (Ne, nisi. --Sergio)) Jaz vem, da kakšnega takega testa ne bom šel pisat nikoli več (Ja, pa boš. All your time is a belong to us. --Sergio)

nVidia Geforce4 MX440

nVidia Geforce4 MX440

Kako je sploh prišlo do tega? Tega obsednega stanja, kateremu ne zmore slediti več nihče? Poglejmo v zelo bližnjo računalniško preteklost. Ko je nVidia izdala GeForce3 serijo izdelkov, je zadela popolno terno. Novi procesor je podpiral vse napredne funkcije, ki jih je ...

Preberi cel članek »

GF3 Ti200, R7500 ter R8500 LE

GF3 Ti200, R7500 ter R8500 LE

Zgornje tri naštete kartice, katere sem popeljal na test, med sabo ne konkurirajo. Nikakor. Vsaka pač zapolnjuje nek tržni segment, katerega je treba pokriti, da je raja zadovoljna. Recimo, Radeon 7500 je mišljen kot direktna konkurenca Geforceu2 Titanium (ki naj bi tudi bil v ...

Preberi cel članek »

ATI Radeon 8500

ATI Radeon 8500

Temu članku bi lahko dal tudi naslov "Saga se nadaljuje", saj je le-to delo nekakšno logično nadaljevanje pred nekaj dnevi objavljenega testa grafične kartice Geforce3 Titanium 500, saj Radeon 8500 nastopa kot njen neposredni konkurent. Članek, ki ga boste v naslednjih ...

Preberi cel članek »

Hercules Geforce3 Ti500

Hercules Geforce3 Ti500

Vse nekako kaže na to, da se je nVidia prvič po zelo dolgem času malo zbala za svojo izjemno dominacijo na igričarskem trgu grafičnih kartic. Odkar je pred pol leta izdala najhitrejšo grafično kartico na trgu, ki je poleg vsega tudi popolnoma podpirala DirectX 8.0 ...

Preberi cel članek »

Grafične kartice višjega razreda, november 2000

Grafične kartice višjega razreda, november 2000

Na našem forumu, tako starem kot novem, so se kar predolgo časa bile živčne vojne med zagovorniki dveh strani, 3dfxa ter nVidie. Bitki se je kmalu pridružil še ATI, ki je s svojo konkurenčno grafično kartico zadal kar hud udarec obema. Tako so eni govorili, ...

Preberi cel članek »