» »

Garancija

Garancija

karl06 ::

Uveljavljam garancijo na napajalnik kupljen pri mimovrste, vrednost 123EUR.

- Pokvarjenega napajalnika mi ne morejo zamenjati z enakim ker ga nimajo, dobil bom torej drugega primernega. Vendar glede na to, da gre za precej drag napajalnik me zanima kako bodo odločili kateri napajalnik je primeren? Po ceni ? Kakovosti ?

- Zanima me tudi ali ima ta napajalnik, ki ga bom dobil tudi garancijo. Prvotni je imel 5 let.
  • spremenilo: karl06 ()

shinko ::

Nov izdelek mora biti tehnično enakovreden (torej po specifikacijah enak ali boljši). Ker se gre za nov izdele mora imeti tudi garancijo.

LP

karl06 ::

Hvala za odgovor. Kako se v primeru napajalnikov določi kaj je tehnično enakovreden izdelek. Vemo, da 2 napajalnika z enako ceno nista tudi enako kvalitetna.

shinko ::

Jah tehnične specifikacije se gledajo. Torej v primeru napajalnikov: moč (w), amperaža na posameznih linijah, izkoristek/standard (bronze 80), število priključkov, ostale posebnosti (recimo če je modularni ali ne,...).

Pač pogledajo "kaj vse je imel" tvoj stari napajalnik in ponudijo tehnično ekvivalenten (ali boljši, nikakor pa ne slabši) produkt. Načeloma se v praksi ponudi naslednjik istega proizvajalca, če je stari že zastarel in ga distributer, ki je tudi dal garancijo, nima več na zalogi.

karl06 ::

Hvala. Zanima me samo še ali je v tem primeru možno drug izdelek zavrniti in zahtevati kupnino ? Ali se pač šteje da so ti dali ekvivalent in je to to ?

MadMax ::

Pravočasen pogovor (verjetno po mejlu?) s predlogom vrnitve kupnine v kolikor ti iz kakršnegakoli razloga ne bi bil zadovoljen s ponujenim, ali pa da si ti izbereš iz trenutno dobavljive ponudbe?
Odvisno najbrž tudi kam so se odpeljale cene in koliko časa je od nakupa...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

zajtam123 ::

V kolikor ti ne morejo zamenjati z enakim izdelkom, lahko zahtevaš vračilo kupnine.

shinko ::

Ne, ne moreš "zahtevati" vračila kupnine, če so ti ponudili ekvivalent. Saj se ne gre za stvarno napako ali vračilo izdelka, ampak za garancijo.

Če ti ponudijo alternativni ekvivalent ga "moraš" sprejeti, saj je to ena izmed opcij, da zadostijo zakonskim zahtevam. Ko ti ga ponudijo pač preveri, če je enak ali boljši in če ni, jih na to opozori. Ne moreš pa zahtevati, da ti vrnejo kupnino, saj so ti oni ponudili rešitev, ki bi morala biti za tebe kot uporabnika OK.

Maloprodajne cene so se v tem času na trgu lahko že zelo spremenile. Taka je pač praksa.... zapomni pa si, da lepa beseda lepo mesto najde. Če se ne strinjaš z ekivalentom jih lahko prosiš za drugega, ali za vračilo kupnine in ti bodo verjetno celo šli na roko. Zakonske pravce pa za to nimaš.

Han ::

RMA pri proizvajalcu ni bila opcija? Od Seasonica sem dobil v 2 tednih identičen nov napajalnik...

zajtam123 ::

Han je izjavil:

RMA pri proizvajalcu ni bila opcija? Od Seasonica sem dobil v 2 tednih identičen nov napajalnik...


Ni res glede na zakon o varstvu potrošnikov.

Link do zakona...
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAK...

Citiram
21.b člen
Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

modelno1 ::

Citiral si stari zakon. ZVPot-1 pravi:
97. člen
(pravice potrošnika)
(1) Če blago, za katero je izdana obvezna garancija, ne izpolnjuje specifikacij ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupno 30 dneh od dneva, ko je proizvajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje proizvajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
(4) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(5) Ne glede na prvi, drugi in tretji odstavek tega člena lahko potrošnik zahteva vračilo plačanega zneska od proizvajalca, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
Respect the bacteria! They are the only culture some people have.

edi45 ::

Glede na to, da je bil nov pri mimovrste samo 120EUR, tudi ne gre za ne vem kako "kvaliteten" napajalnik, ti se pri nas začnejo cca 170EUR+. Katerega si imel sploh?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: edi45 ()

zajtam123 ::

modelno1 je izjavil:

Citiral si stari zakon. ZVPot-1 pravi:
97. člen
(pravice potrošnika)
(1) Če blago, za katero je izdana obvezna garancija, ne izpolnjuje specifikacij ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupno 30 dneh od dneva, ko je proizvajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje proizvajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
(4) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(5) Ne glede na prvi, drugi in tretji odstavek tega člena lahko potrošnik zahteva vračilo plačanega zneska od proizvajalca, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.


Moja napaka. Nisem gledal datumov.

Ni pa nič drugače napisano. Torej če ne popravijo, morajo dati nov enak izdelek. V kolikor tega ni. Lahko zahteva celotno ali delno vračilo kupnine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zajtam123 ()

Han ::

Če velja EU garancija, imaš priznano firmo in ti je v interesu menjava za nov identičen napajalnik, je RMA pri prizvajalcu načeloma najboljša in najhitrejša opcija.

MIHAc27 ::

Dokler zamenjajo za enakovreden (ali celo boljši) izdelek, jaz ne vidim veliko težav. Napajalnik je napajalnik.

Sem pa imel primer kolega, ki je reklamiral cel sestavljen PC. Iz Core2quad so mu zamenjali na Core2duo. Potem so se še nekaj izgovarjali ampak na koncu res zamenjali za podoben procesor. Kolega se na računalnike nič ne spozna, in če mu jaz ne bi povedal, da so ga nategnili... ne bi niti vedel.

_Denny_ ::

Problem pri napajalnikih je to, da imaš lahko tudi pri tistih najcenejših na nalepki enakovredne ali boljše podatke od kakega 100€+ Corsaira/Seasonica.

Moj osebni primer kakih 12 let nazaj pri eni zdaj že propadli Slo trgovini (oz. zdaj z novim lastnikom) - nesem jim 650W Corsaira, kak mesec kasneje me kličejo kako ga ni mogoče popraviti in dobim čisto nov boljši napajalnik. Pridem tja in mi dajo Inter-Tech Energon 750W, ki se je takrat prodajal za kakih 25€ (3x manj od mojega Corsaira) in še me prodajalec prepričuje kako sem zdaj celo na boljšem in sem lahko srečen. Stvar je bila najcenejše sranje, ki so jo kdaj pri nas prodajali in kljub "oh in sploh" W in A nalepki še celo slabša (in po teži lažja) od 420W LC Power, Spire in ostalih napajalnikov priloženih zraven poceni ohišjih :))

Menjavo sem vseeno sprejel, ker se mi ni dalo ponovno jajcati s 100km vožnje in sem itak že pri uveljavljanju garancije kupil 750W Corsaira TX. No, še ironija - za težave sploh ni bil kriv PSU, pač pa nekompatibilen ram :))
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 2070S 8GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, Samsung UE65H6400

karl06 ::

Bolj je stvar da sem jasno vmes že nabavil drug napajalnik in tega ne rabim. Zaradi tega sprašujem kako je z zakonodajo na tem področju.

zajtam123 ::

karl06 je izjavil:

Bolj je stvar da sem jasno vmes že nabavil drug napajalnik in tega ne rabim. Zaradi tega sprašujem kako je z zakonodajo na tem področju.

Imaš malo višje napisan odgovor.
V kolikor ti ne morejo zamenjati z enakim, lahko zahtevaš vračilo kupnine.
Vsaj tako pravi naša zakonodaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zajtam123 ()

bbbbbb2015 ::

karl06 je izjavil:

Uveljavljam garancijo na napajalnik kupljen pri mimovrste, vrednost 123EUR.

- Pokvarjenega napajalnika mi ne morejo zamenjati z enakim ker ga nimajo, dobil bom torej drugega primernega. Vendar glede na to, da gre za precej drag napajalnik me zanima kako bodo odločili kateri napajalnik je primeren? Po ceni ? Kakovosti ?

- Zanima me tudi ali ima ta napajalnik, ki ga bom dobil tudi garancijo. Prvotni je imel 5 let.


Kar sem jaz imel izkušnje z Mimovrste, so korektno obravnavali garancije, kar sem jih imel jaz. En izdelek so celo vzeli nazaj in vrnili kupnino.

Verjetno bodo pogledali podoben napajalnik, podobne moči in kvalitete in ti ga dali. Ni to bavbav. Oni bodo napajalnik vrnili distributerju in dobili kupnino (nabavno ceno) nazaj. Tako da oni niso na škodi, samo pač nekaj dela je za oddelat. Distributer pa bo vrnil izdelek bodisi v centralno skladišče ali ga odpisal, ter dobil poračun od proizvajalca.

Zgodovina sprememb…

solatjek ::

Si bom sposodil temo. Mulc je kupil avto na daljinca in mu je crknil po 5 mesecih. Cena avta sicer ni bila visoka, vendar vseeno neseva nazaj v trgovino. Tam me poskuša odpraviti s tem, da je garancija okoli 3 mesece in da bi se pokazalo, če je kaj narobe. In da tu ne more nič, da se naj pritožim na upravo podjetja.

Že mulc je rekel, kako okoli 3 mesece, a je to približno :)

V glavnem, vstrajal sem in se nisem pobral, dokler ni vzela avta in mi rekla, da me pokličejo. Verjetno je pomagalo, ko sem rekel, naj mi da kontakt uprave. Epiloga še ni, mene pa zanima, če še vedno velja v SLO, da mora imeti vso blago tehnične narave vsaj 1 leto garancije?

Ne gre za tistih nekaj EUR, a čedalje več je tega v naši ljubi državici, da se moraš za poprodajno podporo presneto boriti, na zakonodajo se požvižgajo. Že garancija je velikokrat problem, kaj šele stvarna napaka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: solatjek ()

bbbbbb2015 ::

solatjek je izjavil:

Si bom sposodil temo. Mulc je kupil avto na daljinca in mu je crknil po 5 mesecih. Cena avta sicer ni bila visoka, vendar vseeno neseva nazaj v trgovino. Tam me poskuša odpraviti s tem, da je garancija okoli 3 mesece in da bi se pokazalo, če je kaj narobe. In da tu ne more nič, da se naj pritožim na upravo podjetja.

Že mulc je rekel, kako okoli 3 mesece, a je to približno :)

V glavnem, vstrajal sem in se nisem pobral, dokler ni vzela avta in mi rekla, da me pokličejo. Verjetno je pomagalo, ko sem rekel, naj mi da kontakt uprave. Epiloga še ni, mene pa zanima, če še vedno velja v SLO, da mora imeti vso blago tehnične narave vsaj 1 leto garancije?

Ne gre za tistih nekaj EUR, a čedalje več je tega v naši ljubi državici, da se moraš za poprodajno podporo presneto boriti, na zakonodajo se požvižgajo. Že garancija je velikokrat problem, kaj šele stvarna napaka.


Velja. Vendar je avto verjetno kitajska krama. Po 45 dneh, če ti garancije ne izpolnijo, smeš zahtevati denar nazaj. Tako da pojdi nazaj, ter naj ti vrnejo denar.

Pogosto trgovci ali uvozniki rečejo, da je bila 'prekomerna' raba ali je bil izdelek polit z vodo. Taki izdelki imajo pogosto nalepke, ki reagirajo z vlago in se obarvajo,če pridejo v stik z vodo.

Mene so enkrat tako nategnili z enim Nokia telefonom. Crknil ženi po 3 mesecih uporabe. Nesem na servis, so razdrli in trdili, da je telefon padel v vodo. Telefon je bil na polici v hiši in ni bil blizu vode. Če bi bil blizu vode, bi to vedel.

Sem pa enkrat reklamiral miško, žično. Vzamem jo iz škatle, ne dela. Nesem nazaj, oz sodelvec reklamira miško, povsem novo vzeto iz škatle. Pravi trgovec, da bodo odprli miško in preverili, da ni bila polita s tekočino.
Ko mi je sodelavec po telefonu to rekel, sem poklical v trgovino in ter trgovcu rekel, da če me bo skušal nategniti z nalepko, bo dobil prijavo na policijo. Na oni strani bilo vse tiho, za cca mesec dni dobili novo miško.

modelno1 ::

Po novem zakonu je rok za odpravo napake 30 dni. Če prodajalec/serviser v tem času ne odpravi napake, lahko zahtevaš vračilo/nov izdelek. Prodajalec/serviser ima sicer možnost rok podaljšati na 45 dni, ampak ti mora za to predstaviti tehtne razloge in se moraš ti s tem strinjati.
Respect the bacteria! They are the only culture some people have.

zajtam123 ::

modelno1 je izjavil:

Po novem zakonu je rok za odpravo napake 30 dni. Če prodajalec/serviser v tem času ne odpravi napake, lahko zahtevaš vračilo/nov izdelek. Prodajalec/serviser ima sicer možnost rok podaljšati na 45 dni, ampak ti mora za to predstaviti tehtne razloge in se moraš ti s tem strinjati.

To velja samo na artikle, ki so bili kupljeni po 27.1.2024...se mi zdi :)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nategovanje potrošnikov pri nakupu nedelujočih izdelkov

Oddelek: Loža
161461 (630) k4vz0024
»

Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
22639570 (15095) Furbo
»

garancija - iphone

Oddelek: Pomoč in nasveti
234665 (3814) St235
»

45 dnevni rok (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8110925 (8467) čuhalev
»

Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
8812120 (8228) amigo_no1

Več podobnih tem