» »

Stanje na letališčih?!

Stanje na letališčih?!

GregiB ::

OK, smo sredi počitniške sezone in zdaj, ko Corona ne pritiska tako hudo, se veliko folka na zaslužene počitnice odpravlja z letalom...
Pojavila pa so se poročanja, da na večini letališč, zaradi pomanjkanja kadra, prihaja do neljubih zapletov, predolgega čakanja, dolgi varnostni postopki, folk ostaja pred gate-i ob odhodu letal ipd. Najhuje je baje na Schipolu, pa tudi iz bližnje Zagrebške zračne luke so prihajale novice o "stranded" potnikih...
Me zanima, tisti, ki ste pred kratkim leteli z bližnjih letališč... Kakšno je kaj stanje. Koliko prej je zdravo biti na letališču... sta 2-3 ure še dovoljšen čas za tranzitne prestope? Druge izkušnje?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!

Invictus ::

Če bereš časopise, boš videl, da so letališča in letalske družbe odpustile cel kup folka, zdaj ga pa ni...

Plus štrajki...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

avtek ::

Pred mesecem dni letel iz Zagreba, brez problema. Nobene ekstra gužve, zapletov. Prijazno osebje na letalu (Ryanair oz. operated by Lauda), prav tako na letališču.

Čez cca 10h letim iz Trsta, tako da bom videl kako bo tam.

Če pa se ne motim kar se tiče stavk, stavkajo predvsem Španci.

Invictus ::

Bruslje in WizzAir je baje ful kritičen, kolikor spremljam Slovence v Bruslju na FB...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

GregiB ::

No, jest letim iz Zagreba čez 2 tedna, pa prestopim v Istanbulu (layover 2:30h). Mal me skrbi, ker je let pozno popoldan, k se zamude nakopičijo, connecting let pa pozno ponoči, ko so zamude največje... Ne bi rad ostal kje na suhem, ker ni hujšga, kot premetavanje med alternativnimi leti...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!

Jure14 ::

Prejšnji teden iz Trevisa. Ryanair.
Februarja prav tako iz Trevisa. Takisto Ryanair.
Oktobra iz Benetk. TAP.

Nikoli kakšnih težav ali čakanja. Še največ "dogajanja" je bilo na povratku iz Portuglaske (TAP). Smo že vsi sedeli na letalu, pa se je tovornjaček s stopnicami pokvaril in ga niso mogli umaknit. Pa smo morali na drugo letalo. S katerim je pa letela druga posadka, ki so jo morali poklicat.
Ampak to nekako ne štejem pod "težave z osebjem".

Je pa res, da imam pravilo, da sem najkasneje 2h pred odhodom letala pred vrati letališča. Ker imam vedno 2 ali 3 kovčke za check in. In čakanje v vrsti zna trajat tudi 45 minut. Pa potem varnostni pregled 15 minut. Pa da otroka pojesta sendvič, da nista tečna na letalu. Pa odhod na WC. Skupaj 30 minut. Potem je pa že treba na izhodna vrata it.

johanblond ::

Schipol je totalna katastrofa, kaj takega še nisem videl, totalni razpad sistema (letalo kompletno vkrcano, kapitan se opraviči, da bo zaradi poznanih težav potrebno še malo počakati, kar pomeni da čakaš 1h 15 min, da natankajo letalo in potem odletiš).

Tiste slike, kako ljudje stojijo na dvopasovnici na vročini na "security line" so verodostojne. Dobesedno prehodič kilometre (realno gledano 2 do 3 km)
Samo pogledaš koiko je odpovedanih letov ti je lahko jasno kakšna je situacija.

Vse se moraš sam znajti (npr. najti prenočišče ob odpovedanem letu). Jaz sem v teh letih, da nekaj izkušenj že imamm, hkrati pa dovolj mladosti, da mi kaj ni pretežko. Da se dva sveža penzionista, bolj vajena hrvaške, kot pa mendnarodnih letališč, skromna pri jeziku, znajdeta v tem, pa ne vem kako bi šla ven iz te luknje.

yansek ::

GregiB je izjavil:

OK, smo sredi počitniške sezone in zdaj, ko Corona ne pritiska tako hudo, se veliko folka na zaslužene počitnice odpravlja z letalom...
Pojavila pa so se poročanja, da na večini letališč, zaradi pomanjkanja kadra, prihaja do neljubih zapletov, predolgega čakanja, dolgi varnostni postopki, folk ostaja pred gate-i ob odhodu letal ipd. Najhuje je baje na Schipolu, pa tudi iz bližnje Zagrebške zračne luke so prihajale novice o "stranded" potnikih...
Me zanima, tisti, ki ste pred kratkim leteli z bližnjih letališč... Kakšno je kaj stanje. Koliko prej je zdravo biti na letališču... sta 2-3 ure še dovoljšen čas za tranzitne prestope? Druge izkušnje?


Bil na letališčih na Dunaju in Zagrebu kakšen mesec nazaj. Ni bilo nič posebnega

starfotr ::

Tudi jaz sem bil na teh dveh letališčih letos, brez težav.

Nobeno letališče, ki ni odpuščalo folka nima težav. Recimo tudi v Splitu dela vse brez težav, so pa imeli kar krizo takrat, ko ni bilo prometa, folk je pa bilo treba plačat.

Nedavno sem bil v MB, ker sem si želel ogledat to čudo, tudi tam ni težav :D :D :D

Groot ::

Dober teden nazaj letel iz Marca Pola. Let sredi popoldneva, dobro uro pa pol pred letom obvestilo da je let prestavljen za eno uro. Nato prestavljen še dvakrat za skupno zamudo skoraj 4 ure. Tudi po tem ko se je končno začel boarding so to naredili tako hitro da niti kart niso točno gledali, zraven pa je ena stevardesa ves čas pod telefonu govorila "please do not delay this flight, we are boarding asap".

Enako je bilo prestavljenih večino drugih letov (cca. 25, točno 3 pa so leteli normalno) v tistem popoldnevu. Vzrok: kdo bi vedel.

nejcek74 ::

vzroki so znani, letalska industrija je preveč odpuščala zaradi korone. Problemi se bodo vlekli se globoko v 2023, seveda pa bodo očitno predvsem ob špicah.

Invictus ::

Zraven lahko prišteješ še pro-corona miselnost, ko so odpuščali pilote, ki se niso hoteli cepiti.

Najbrž tudi ostale...

Ti ne bodo šli nikoli delati nazaj.

Poleg tega je veliko pilotov našlo službo drugje, veliko kot strojevodje.

Drugače pa na letališčih manjka zemeljskega osebja, saj letal niso sposobni natankati, naložiti s prtljago in obdelati vse potnike po protokolu...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

GregiB ::

No, sem šel iz firbca na flightradar pogledat malo zgodovino teh dveh mojih prihajajočih poletov... Ta prvi iz Zagreba standardno zamuja z vzletom 50 minut do ure, medtem, ko pristane nekje pol ure po načrtovanem pristanku (pilot pritisne na gas?!). Zamuja pa connceting polet standardno uro in pol do dve ure... potemtakem bi moralo biti ok
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!

kancler ::

Kako to vpliva na varnost poletov? To ni vzdrzno, da recimo 20% manj izsolanih, natreniranih ljudi kot obicajno fura iste protokole enako kvalitetno kot prej... Jobi v letalstvu niso kar tako da prides in zacnes jutri kot dostava s kombijem

starfotr ::

Mene čudi, da ni več letal dol popadalo, glede na to, da med korono niso nič kaj servisirali letal.

Očitno je še dovolj rezerve pri varnosti in ni vse "na ivici".

Zajebavamo se s temi poklici in branžami. Res ne vem, kaj nam je treba takih šokov, ker na koncu to itak več stane, kot če bi ohranili business as usual in malo stisnili zobe v krizah. Zato pa je treba imeti malo špeha, ne pa biti stalno v stanju iz rok v usta in to je to.

Domen87 ::

Običajno ne komentiram, ampak tukaj pa ne morem biti tiho. @starfotr ali imaš mogoče izkušnje ali pa vsaj zanesljiv vir da letalske družbe med korono niso "nič kaj"izvajale vzdrževanja?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Domen87 ()

Invictus ::

Seveda, to bodo javno objavili...

Dejstvo je, da se j šparalo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Domen87 ::

Se strinjam da se je šparalo, ampak ne na račun ne izvajanja rednega vzdrževanja. Šparanje je široek pojem. Proizvajalec določi po kolikem času od zadnjega leta se letalo da v (long term) parking/storage. Tudi tukaj so definirani taski, ki se izvajajo med parkingom. Redni servisi so pa določeni bodisi, koledarsko, št. ur, ali pa pristankov. Torej storage taski in pa koledarski taski pridejo v vsakem primeru.

starfotr ::

Glej, prizemljili so letala, ki bi morala iti kmalu na servis in namesto tega letali z letali, ki so še imela dovolj ur do servisa.

Torej, letala niso bila stalno v pogonu in to je slabo. Niti jih niso rotirali med sabo, da bi vsak dan kako drugo letalo vzletelo. Torej varčevali so na servisih in to zelo. Pa ravno takrat, ko bi lahko v miru servisirali, brez časovnih in najbrž tudi finančnih pritiskov ipd.

Četudi so se držali vseh pravil, še ne pomeni, da to kar so delali da je bilo blagodejno za (stoječa) letala.

Vsak stroj, ki je namenjen, da dela redno je ob tem, ko stoji ne samo na izgubi pač pa se zadeve degradirajo še bolj, kot bi se morda sicer. In pri kritičnih zadevah, kot so letala, bi to moralo biti še bolj strogo, kot je.

Tudi letal, ki so na LJU od Adrie najbrž nihče več ne bo oživel nazaj in jih bodo samo še reciklirali čez čas. Ali pa kakega postavili ob bok že enemu letalu, ki je tam že desetletja, za spomin.

Domen87 ::

Vzdževanje letal je specifično in se ne mislim spuscati v podrobnosti. Seveda je bila stvar izbire katera letala dati v parking/storage. Vzdrzevanje je definirano v intervalih. Nekateri taski imajo tolerance in ce si zunaj naceloma ne mores oziroma nima smisla narediti servisa vnaprej, ker se ti poderejo vsi ostali povezani servisni intervali. Specificni taski so pa celo brez toleranc. Kot si ze omenil nekatera letala bodo ostala prizemljena in ni nevarnosti da bi "padla dol" kot je bilo govora. Veliko starejsih letal bo zamenjanih z novejsimi/ucinkovitejsimi letali, se toliko hitreje ob visoki ceni kerozina.

Bi pa imel vprasanje po cem sklepas da obstojeci sistem ni ucinkovit in bi ga bilo potrebno zaostriti?

Pa ceprav moje subjektivno dejstvo, da brez strahu letim z letalom pa cetudi je bilo nekaj casa na parkingu/storage-u.

starfotr ::

Glede na vse splošno varčevanje in vse splošen dvig cen, lahko pride do tega, da bodo začeli s kakimi "inovativnimi ukrepi" varčevati. In menim, da to ne bo blagodejno vplivalo na varnost.

Recimo, kot v primeru 737 max, ker so na vsak način želeli ohraniti zadeve, da ne bi bilo potrebno prešolati pilotov, delati testov ipd.

Vedno se išče luknje. Tu ni prostora za to. In menim, da bi morali tu storiti še kak korak naprej.

Če so lahko prisilili letalske družbe, da so za ohranitev slotov leteli s praznimi letali, se mi zdi da bi lahko silili tudi v kaj takega, da redno servisirajo in rotirajo letala.

sbawe64 ::

Težava imajo DE in v UK.
https://www.spiegel.de/wirtschaft/unter...
travel chaos
5,000 abandoned suitcases are waiting for their owners at Frankfurt Airport
Because flights are canceled or diverted, luggage gets stranded at many airports. At Frankfurt Airport alone, around 5,000 suitcases currently have to be forwarded. And the situation remains tense.


https://www.spiegel.de/wirtschaft/unter...
Conditions at German airports remain chaotic. Lufthansa is therefore canceling further flights at its hubs in Frankfurt and Munich. The head of the supervisory board has admitted mistakes in the personnel strategy.


https://www.spiegel.de/wirtschaft/unter...
German airports currently have eleven percent fewer staff than before the pandemic - long waiting times are the result. An airport manager "openly admits that we were wrong".

Bojda bodo sedaj osebje uvažali iz Turčije.

https://www.spiegel.de/wirtschaft/unter...
Employees write fire letter to Lufthansa
Not only customers, but also many employees are angry with Lufthansa. Cheap service at "premium prices" will not work in the long run, according to a letter to the supervisory board.


Lufthansa povečuje število praznih letov, da ohranijo slote
https://www.spiegel.de/wirtschaft/lufth...
The number of so-called ghost flights at Lufthansa continues to rise. This means empty flights that only transport baggage or crew members, but no passengers.




UK
https://www.telegraph.co.uk/business/20...
https://www.mylondon.news/news/west-lon...
https://www.euronews.com/travel/2022/06...
https://www.lbc.co.uk/news/chaos-airpor...
https://www.travelpulse.com/news/airlin...
https://www.thenews.com.pk/print/967639...


Odpuščati je lahko, problem je dobiti ljudi nazaj (piloti, kabinsko osebje, osebje na letališču)
https://www.theguardian.com/business/20...
https://www.marketplace.org/2022/07/05/...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Zimonem ::

starfotr je izjavil:

Glede na vse splošno varčevanje in vse splošen dvig cen, lahko pride do tega, da bodo začeli s kakimi "inovativnimi ukrepi" varčevati. In menim, da to ne bo blagodejno vplivalo na varnost.

Recimo, kot v primeru 737 max, ker so na vsak način želeli ohraniti zadeve, da ne bi bilo potrebno prešolati pilotov, delati testov ipd.

Vedno se išče luknje. Tu ni prostora za to. In menim, da bi morali tu storiti še kak korak naprej.

Če so lahko prisilili letalske družbe, da so za ohranitev slotov leteli s praznimi letali, se mi zdi da bi lahko silili tudi v kaj takega, da redno servisirajo in rotirajo letala.

737 Max je specifika , ki nima veze z vzdrževanjem. Mogoče z stanjem v branži z samim vzdrževanjem pa sigurno ne.

Kaboom ::

Sam letim zadnje dve leti skoraj mesečno - letos večkrat mednarodno. Zadnja dva meseca je v Evropi kaos. Letel sem s KLM, Air France in največ z Lufthanso. Zamude znotraj Evrope in to iz Lufthansi domačega Frankfurta ali Münchna. Nazadnje s tragikomičnim obvestilom po zvočniku tipa "ne vemo kje je posadka". Ko check-in prtljaga ni prišla v Graz skupaj z mano, sem jo čakal 7 dni. Mojemu zahtevku po odškodnini niso odgovorili že dober mesec dni. Vsakič, ko imam prestop v Münchnu / Frankfurtu je čakalna vrsta na Service okencih 200-400 ljudi. In potem berem v novicah, da imajo nizkocenovniki še večje težave... Lepa župa se je skuhala.
Če se zatakne - pritisni močneje. Če se zlomi - bil je skrajni čas za nakup novega.

LeQuack ::

Očitno je čas, da letenje spet postane domena bogatih. Commonerji imajo avtobus in vlak.
Quack !

zee ::

LeQuack je izjavil:

Očitno je čas, da letenje spet postane domena bogatih. Commonerji imajo avtobus in vlak.


Tisti od res dalec pa gremo kar na ladjo ali kaj? >:D
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

2f4u ::

Ta teden Marco Polo, Benetke.

Vse ok. Volotea. Po smsu obvescali o krajsi zamudi prileta. Nekje 20min. Ground osebje vse ok. Leteli obakrat v popoldanskem casu.

Aja,
Nic nismo doplacali za gorivo tak kot nategujejo nekateri.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2f4u ()

Steinkauz ::

starfotr je izjavil:

Mene čudi, da ni več letal dol popadalo, glede na to, da med korono niso nič kaj servisirali letal.


bluziš.priporočam ogled:


tldr: tudi prizemljena letala morajo vzdrževati, preden gre ponovno v let pa še extra


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kako kupiti Adrio airways (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
31845813 (37210) perci
»

Presedanje, Lufthansa

Oddelek: Loža
255612 (4592) jernejl
»

Adria Airways postaja nizkocenovnik z napako (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7923859 (21104) alexa-lol
»

potovanje z adrio - prtljaga...vprasanje za veterane (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10524330 (21263) xsum1

Več podobnih tem