» »

Do it yourself izdelava brezkrtačnega motorja 50 kW moči

Do it yourself izdelava brezkrtačnega motorja 50 kW moči

«
1
2 3
...
5

Marjan9x ::

Pred mano je en projekt izdelave DIY brezkrtačnega motorja velike moči, ter še nekaj drugih projektov. Morda kdo ve Kje v Sloveniji prodajajo pločevino z silicijem za elektromotorje in "valovito lepenko" iz plastike? V tujini je vsaj ta lepenka precej pogosta zadeva ki jo dobiš povsod, pri nas pa nič..

"Valovita lepenka" iz plastike:


Pločevina z silicijem za elektromotorje:
Electrical steel @ Wikipedia

Izdelovalo se bo nekaj takšnega:











Kje v Sloveniji se da to kupit, po možnosti čim ceneje?


.
  • zaklenil: bluefish ()

bweemfi ::

Marjan9x je izjavil:

Kje v Sloveniji se da to kupit, po možnosti čim ceneje?


Oksimoron. V Sloveniji ne bos nicesar dobil cim ceneje. Kar se bo zgodilo, da bos narocil pri nasem trgovcu, on bo narocil iz tujine, in ti nabil 50% marzo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bweemfi ()

Marjan9x ::

Ta ploćevina zna bit kar težka, pa tudi v Evropi ni tako enostavno dobiti dobavitelja ki bi dobavil samo nekih 30 kilogramov te pločevine. Če ima kdo kakšen info, se priporočam.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

bweemfi ::

Marjan9x je izjavil:

Ta ploćevina zna bit kar težka, pa tudi v Evropi ni tako enostavno dobiti dobavitelja ki bi dobavil samo nekih 30 kilogramov te pločevine. Če ima kdo kakšen info, se priporočam.

https://www.tatasteeleurope.com/enginee...

Poslji jim email in jih vprasaj za preprodajalca cim blizje Sloveniji, potem kontaktiraj enega za drugim in moleduj. Ce se te kaksen usmili, se zapelji do njega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bweemfi ()

pegasus ::

Ali pa če vprašaš ljudi, ki že zidajo take motorje v "domači garaži"? Recimo emrax.com?

Marjan9x ::

pegasus je izjavil:

Ali pa če vprašaš ljudi, ki že zidajo take motorje v "domači garaži"? Recimo emrax.com?


Ja že že, samo kaj ko po navadi hočejo silne denarje za to.. Jst imam namen narest zadevo za ene 500 EUR.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Ales ::

Lahko jih pa vprašaš kje oni nabavijo to, kar tebi manjka. Ni rečeno, da ti ne bi pomagali.

Marjan9x ::

Hvala, če imam kdo še kakšno informacijo kje bi se to dobilo se priporočam. Prav tako se priporočam za "valovito lepenko" iz plastike če bi kdo vedel kje se jo da kupit pri nas (sploh ne vem če obstaja slovenski izraz za to). Ideja je da se jo razreže na ene 2 do 3 cm debele trakove in se te trakove nato zlepi po debelini med sabo (tako da dobimo kot neko "satje"). Takšno ploščo bi nato uporabil za foam core kontrukcijo, ker za aplikacijo kjer jo nameravam uporabiti je ključno da je čim manjše teže, pri čim večji trdnosti.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

TESKAn ::

500€ za 50 kW? Ok, res sem malo 'ven', ampak kar optimistično...
glede pleha bi rekel da poskusi od etre nafehtat kaj. Sicer majo oni usmerjeno pločevino, ampak če si lahko privoščiš naredit stator iz 'usmerjenih' kosov, maš lahko večjo gostoto mag polja za enak presek.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Marjan9x ::

500EUR za 50 kW? Ok, res sem malo 'ven', ampak kar optimistično...

500 EUR za material se mi zdi več kot realno, ta ploščevina je drugače zelo poceni, le dobavitelja je težko najdt, sploh za manjše količine. Bakreno žico že imam in ne šteje v to ceno.

glede pleha bi rekel da poskusi od etre nafehtat kaj. Sicer majo oni usmerjeno pločevino, ampak če si lahko privoščiš naredit stator iz 'usmerjenih' kosov, maš lahko večjo gostoto mag polja za enak presek.

Tole je dober nasvet i think, hvala.

Če še kdo kaj ve bom zelo hvaležen za kakršnokoli infomrmacijo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Marjan9x ::

pegasus je izjavil:

Ali pa če vprašaš ljudi, ki že zidajo take motorje v "domači garaži"? Recimo emrax.com?


Aja verjetno si mislil da bi njih vprašal za material? Ja to pa vsekakor ma smisel ja. :) Tko al tko jim nisem konkurenca, ker bom izdelal en tak motor zase, pol pa fertik.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

brbr21 ::

"Valovita lepenka iz plastike:" oz. polipropilenske plošče po slovensko dobiš pri vsakem tiskarju oz dobavitelju tiskarjem oz Trimo Trebnje (proizvajalec, vsaj včasih je bil).

DamijanD ::

Samo za firbec, koliko bi pa bil tak motor drag, če bi ga kupil? In na kakšno težo ciljaš?

VDlado ::

Drugi account, iz prejšenega se ne da več komentirat.
Kolikor sem jaz gledal so od 5 jurjev evrov naprej:
https://www.ebay.com/itm/234597548999

Teža pač bo kolikor bo, ampak glede na to da ima Pipistrelov motor v Alphi Electro 60 kW in samo 20 kg moči, potem recimo da če dosežem nekih 30 kg teže za 50 kW močan motor bo že kr dobr.
https://www.pipistrel-aircraft.com/prod...

Konec koncev lahko tudi povem kaj izdelujem: gre za predelavo starega Nissan Leafa na hibridni pogon. Ene 90 % letne kilometrine bi naredil z elektriko, ostalih 10 % letne kilometrine, na potovanjih, pa tako da bo motor z notranjim izgorevanjem poganjal brezkrtačni elektromotor, ki bo deloval kot generator in preko inverterja polnil originalno baterijo električnega avtomobila.

Nekaj takšnega kot tole:
https://www.youtube.com/shorts/myS21geO...

Tole je pa njegova prva verzija, ki ni bila energetsko učinkovita, ker je tip izbral prešvoh in neučinkovit dvotaktni motor (njegova prva verzija sucks, ker tip ni zadeve naredil tko kot je treba, ampak zadeva dejansko IMA potencial):



Prednost takega approacha je izredno poceni rabljen električni avto, ki naredi 90 % letne kilometrine in je hkrati sposoben tudi dolgih potovanj, torej je lahko edini avto v družini. Če predelavo narediš sam in imaš znanje za to (sam imam "srečo" da to imam), potem taka predelava v do it yourself verziji pride relativno poceni, 500 EUR za DIY motor, motor z notranjim izgorevanjem bom odšraufal od ene kripe preden gre na odpad (recimo 300 EUR za naftno kanto), ene 300 EUR DIY elektronika (tle mi lahko kaj pomaga tudi stric, ki je doktor elektrotehnike in profesor na Fakulteti za elektrotehniko) in to je to, skratka dobrega jurja za predelavo (dobro lahko da bo še kje kaj par 100 evrov, ampak strošek overall ne bo visok).

Nekaj takega kot je tole, le da bo motor od starega avta, ne pa od motorja, ter da bo polnil baterijo, ne pa direktno poganjal avto:

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

starfotr ::

Emrax, Emsiso, Elaphe, Mahle. Vsi te pro nas imajo veze z motorji.

Barbarpapa2 ::

Pozdrav.


Proizvajalec dimano pločevine v Sloveniji je SIJ Akroni:

https://sij.acroni.si/sl/acroni-blagovn...


Dokaj veliki porabniki pa so Elektrokovina iz Maribora:

https://www.elkomb.si/izdelki/elektromo...

Velike elektromotorje je njega dni izdelovala tudi TIBA iz ljubljane (ne vem, če še obstajajo), sedaj se pa s tem nekaj ukvarja Bartec Varnost iz Zagorja:

https://www.bartec-varnost.si/si/produk...

Te firme ti omenjam, ker se pri izdelavi lamel elektromotorjev vedno pojavi odpad, ki bi ga mogoče lahko nažical ali pa ti bodo voljni prodati nekaj metrov traku iz take pločevine. Moraš pa vedeti, da poljubnih dimenzij pri njih ne boš dobil, uporabljajo namreč trakove takšnih širin, kot jih pač tehnološko potrebujejo. Vglavnem išči proizvajalce elektromotorjev in jih kontaktiraj...

Drugače pa kar drzen načrt. Če imaš kakšne preverjene načrte in podatke za to, potem bo samo težko, če pa jih nimaš, potem bo pa zelo težko. Ker že "električno" izračunati tak elektromotor ni enostavno (določiti presek in število ovojev žice, obliko in presek polovega zoba na statorskem paketu, dolžino statorskega paketa, termični izračun...). In ko imaš to izračunano, potem pa še sledi izdelava. Kako poš izdelal statorsko pločevino, kako boš stator navil, kako boš izdelal rotor, kako boš nanje pritrdil trajne magnete, kako boš rotor zbalansiral...

In to je samo motor, potem rabiš še napajalno elektroniko za ta motor...

Ni nemogoče, ne bo pa enostavno, niti pod razno.

Bi rekel, da bo mogoče bolje poiskati že kaj izdelanega, bo verjetno ceneje, kot samogradnja. Ta zna biti upravičena le v priemru, da rabiš nekaj zelooo specifičnega.

Vso srečo...

Lp

Jože

mat xxl ::

To rabiš za avto ali avion ?

Pri nas nekdo razvija, top of top električne letalske motorje, pa ne računaj, da boš sedaj češnjico z torte dobil za par jurčkov eur, kar ti sanjaš....

Morda poišči raje, kak obstoječ defekten motor od EV vozil in ga sam previj, morda si oglej www. strani EV klinike Zagreb .....

Vse kod namig, pa še 1 x tople vode, brez mio. Eur v tej panogi ne boš odkril ;) . kako se pa začneš učiti, sem ti pa napisal....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mat xxl ()

Marko65 ::

Barbarpapa2: Vsekakor ne bo lahko, treba bo vložiti čas in trud, ampak glede na tale projekt se mi pa zdi da tako težko pa tudi ne bo:
https://endless-sphere.com/sphere/threa...

Tip je doma naredil brezkrtačni BLDC motor za električno ultra lahko letalo moči 20 kW skupaj z krmilno elektroniko. 20 kW bi bilo malo premalo za mojo aplikacijo, ker bi rad da tako hitro fila kot porablja v najbolj zahtevnih pogojih, minus izkoristki, ampak morda z nekimi 30 kW bi pa že šlo. No saj to je samo stvar skaliranja, v osnovi ne bi smelo biti dosti bolj zahtevno.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Ales ::

Ne zgleda kaj posebno težkega tu.

Mogoče boš čisto malo več časa porabil za izdelavo električnega avtomobila, kot za tole trolanje, ampak ne veliko več. Uporabiš princip pis-of-kejk in je narejen.

Bud_Bundy ::

Drugače obstaja BMW i3 with Ranger extender.... Meni zelo enostavna rešitev, ne vem zakaj ni to standardno(najbrž spluvajo kakšni eko manijaki)

Zaris ::

Ales: Kakšno trolanje neki? Zavedam se da tole ni projekt ki bi nastal "iz danes na jutri", ampak sem siguren da ga končam v pol leta če delam 8 ur na dan.

Takole to izgleda:



















Dosti podobnih projektov je v domači garaži že bilo narejeno:







Torej glede na to da je to že bilo narejeno, zakaj misliš da se pa to po tvoje ne da? Pomoje SE pa DA. Nevem zakaj se ne bi dalo. Al je to ona klasična slovenska miselnost "da se pa nič ne da" ? Najbrž je to pri tebi. Jst ne vem zakaj to ne bi bilo možno narediti, pomoje bi se pa dal narest, sej ne zgleda vesolska znanost. Izkušenj z takimi večjimi projekti že imam, tako da pomoje se bi dalo.


mat xxl: Nikakor si ne predstavljam da bi že narejen motor take moči dobil za par jurjev kot si napisal, verjamem pa da ga lahko relativno poceni narediš sam. SEVEDA da to zahteva svoj čas, ampak čas sem pripravljen vložiti. Vrjanta z previtjem starega EV motorja je smiselna, v kolikor ti rata dobit kakšnen poceni EV motor.


Vse kod namig, pa še 1 x tople vode, brez mio. Eur v tej panogi ne boš odkril ;)

Ne gre za nobeno odkrivanje tople vode, gre za navaden range extender, takšnega kot so ga imeli že BMWji i3ke. Le da tu gre za projekt ki bi en poceni Nissan Leaf za 4 jurje skupaj z predelavo za 2 jurja, torej za 6 jurjev vse skup predelal v prvi avto v družini, najcenejši BMW i3 z range extenderjem je pa ranga 18.000 EUR. Pa še dodatne izkušnje pridobiš, plus uživam v takšnih projektih, to mi je hobi, kar je še dodaten plus.

Bud_Bundy: Fora je bila da se te BMW i3ke z range extenderji niso prodajale, zakaj ne pa vprašaj kupce. Meni se zdi smiselno. 90 % letne kilometrine narediš z elektriko za 1 EUR na 100 km pri filanju preko noči, 10 % letne kilometrine ko greš na dolga potovanja pa pač na range extender po 10 EUR na 100 km (oziroma celo manj, ker tudi v hibridnem načinu bi ti ta zadeva po vsej verjetnosti kurila manj kot pa klasični bencinar ali dizel).

Smiseln se mi tak range extender zdi pri električnih avtomobilih z 20 do 30 kWh baterijami, torej nekih 100 do 200 km dosega. Pri tistih z 400 ali 500 km dosega in 20 minutnim filanjem ni smiseln, ampak taki so dost dražji.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Zaris ::

Ko bi imel zadevo izdelano bi naredil vse teste koliko so optimalni vrtljaji motorja in koliko je optimalna obremenitev motorja za dosego največjega izkoristka. Teoretično se da že kr precej dobro ocenit kje ima motor z notranjim izgorevanjem največji izkoristek, navadno je to nekje vmes med vrtljaji pri največjem navoru in vrtljaji pri maksimalni moči, magar se celo dobi specifikacije proizvajalce prav za ta uporabljen motor če se to da, drugače pa pač z poskušanjem in merjenjem. Lepo vsakič dvigneš vrtljaje za 300 rpm in ponoviš test. Nato ko najdeš optimalno točko še fine tunaš po recimo 50 vrtljajev gor. Obremenitev tudi lahko zvezno spreminjaš z nastavitvijo toka filanja baterije.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

pegasus ::

Amaterski pristop ... kar rabiš je heatmap obrati/navor, ugotoviti v katerem območju boš z avtom največ časa in potem temu ustrezno dizajnirati motor.

Utk ::

Problem i3 rx je bil da ko je bilo konec baterije ni več zmogel več kot nekih 90 na uro, žrl je kot tovornjak, ropotal kot dizel. To ni nekaj kar si želiš pri električnem avtu. Nič od tega. Ljudje so raje jemali 10kwh večjo baterijo.

Zaris ::

pegasus je izjavil:

Amaterski pristop ... kar rabiš je heatmap obrati/navor, ugotoviti v katerem območju boš z avtom največ časa in potem temu ustrezno dizajnirati motor.


Lih to je fora da se ti sam odločiš v katerem območju boš največ časa. In celoten čas boš ravno v območju kjer je maksimalen izkoristek. Dosežeš lahko izkoristke okrog 40 %, krat izkoristek celotnega električnega avtomobila 80 % in smo na 36 %, običajen dizelski avto pa ima samo 20 % izkoristek kar se tiče celotnega povprečnega izkoristka, bencinski avto pa samo 16 %.

V bistvu gre za nekaj zelo podobnega kot je pri Nissanu qashqai e-power, le da on sploh nima take baterije da bi 90 % letne kilometrine opravil samo z njo:

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Zaris ::

Utk je izjavil:

Problem i3 rx je bil da ko je bilo konec baterije ni več zmogel več kot nekih 90 na uro, žrl je kot tovornjak, ropotal kot dizel. To ni nekaj kar si želiš pri električnem avtu. Nič od tega. Ljudje so raje jemali 10kwh večjo baterijo.


Ja. Ampak vse to bi se dalo rešiti. Zvokovna zatesnitev motorja in ter postavitev radiatorja izven te zvočno zatesnjene škatle. Zvočna dušitev air imputa in avzpuha in tako dalje. Vse to bi se dalo. Glede 90 km/h, tudi to bi se dalo rešiti z vgraditvijo močnejšega motorja. Tud če bi kuril tolk kot navaden bencinar to neb mel kej dost veze, ker bi itak ta avto v hibridnem načinu poganjal samo za ene 10 % letne kilometrine, samo takrat ko bi bilo nujno, vseh preostalih 90 % letne kilometrine pa valda na elektriko skoraj zastonj.

Tudi večja poraba BMW i3 range extenderja je zaradi izbire relativno švoh motorja, ki ima manjši maksimalen izkoristek kot večji. Po domač povedan 10 kW ICE motor ima generalno gledano manjši maksimalni izkoristek kot 30 kW ICE motor. Govorim o maksimalnem izkoristku, ker točno v točki maksimalnega izkoristka bi tak motor tudi deloval in to ves čas. Razloga da močnejši ICE avtomobili porabijo več goriva pa je v tem da so te motorji deleč od svoje optimalne točke delovanja kar se porabe goriva tiče. V splošnem, bolj kot je ICE motor neobremenjen, slabši ima izkoristek, zato tisti manjši 10 kW ICE motor je več časa bližje toćke optimalnega izkoristka kot pa 30 kW ICE motor. Za optimalno porabo goriva je treba nekih 80 % obremenitve pri točno določenih obratih.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Zaris ::

Vse to je že znano, to ni nobena "topla voda", da ne bo kdo mislil, to je običajen princip delovanja klasičnega hibrida. BMW se je pa odločil za vgradnjo ICE range extenderja manjše moči zaradi njegove cene (in teže), pa četudi je zato njegov izkoristek manjši kot bi sicer bil. Vendar cena ni problem, ker 30 kW ICE motor bi odšraufal od enega škart avtomobila, tistih 50 do 80 dodatnih kilogramov me pa tudi ne gane kaj preveč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zaris ()

Karen ::

Upam da ti uspe, če ne drugače se veliko naučiš pri izdelavi, to je tisto glavno kar šteje. Take projekte je samo za podpret, vsaj z lajkom.

mailer ::

Tole je bil prvi zadetek, ko sem v gugla vpisal 50kw electric motor.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

fikus_ ::

Plocevina acroni jesenice, folija za izolacijo kapton
https://www.megashop.si/product/1550727...

Plocevina mora biti stancana z minimalnim srhom, tanjsa kot je, boljsi je izkoristek, elektricno izolirana, paziti moras na orientacijo valjanja. Razrez z laserjem poslabša izkoristek,...

Najprej nastudiraj teorijo , preracunaj in nato delaj po tem.

Ce te pa profesionalno zanima, služba pa se obrni na elaphe.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::

V velikem dragem avtu je bolje imet večjo baterijo. Ker je itak drag. V avtu ranga leaf je bolje imet večjo baterijo, ker je že itak majhen, ne pa da imaš še motor v prtljažniku in dimnik ven. Mislim, sej fajn za igrat, samo kako boš to legaliziral.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

cvalsr ::

Da se lotiš takega projekta, moraš biti fanatik / nor. In imeti znanja s tega področja kot 10 ljudi, ki že 10 let delajo na tem. Tudi petmestno številko € za zagonit v ta namen.
90% sem prepričan, da bo končni rezultat samo razočaranje in zagrenjenost.
Ne moreš doma v garaži s pilo in kamnito sekiro narediti nečesa, kar delajo profesionalne ekipe na visokotehnoloških strojih.
8-O

WizzardOfOZ ::

Meni je dejansko koncept hibrida, ki ima vgrajena dva elektromotorja v sam menjalnik najbolj všeč. Z bencinom se pripelješ do mesta, po mestu pa naprej na elektriko ob tem, da ne izgubiš nobene funkcionalnosti avtomobila, ker menjalnik še vedno poganja avto in ne rabiš podvojenih zadev.

Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

BorisHTML ::

mailer je izjavil:

Tole je bil prvi zadetek, ko sem v gugla vpisal 50kw electric motor.


Ja, ampak ne iščem že narejenega motorja, zaradi cene. Dodatno znanje ki ga pridobiš pri izdelavi je dodaten plus.

Fikus: Hvala. Dober kolega dela kot inženir v firmi Elaphe, tako da sem prepričan da bo rade volje priskočil na pomoč s kakšnim nasvetom.

Utk je izjavil:

V velikem dragem avtu je bolje imet večjo baterijo. Ker je itak drag. V avtu ranga leaf je bolje imet večjo baterijo, ker je že itak majhen, ne pa da imaš še motor v prtljažniku in dimnik ven. Mislim, sej fajn za igrat, samo kako boš to legaliziral.


Imamo Nissan Leafa prve generacije z baterijo uporabne kapacitete 22 kWh. Samo to imamo, ker samo ta je poceni za nakup, vse ostalo je izven budgeta. In zdej je cilj da mu basically vgradimo "električni agregat" za tistih 10 % letnih voženj, zato da bo uporaben kot prvi in edini avto v družini (ker če agregata nima je tak Nissan Leaf z tolk majno baterijo in brez aktivnega hlajenja bolj kot ne uporaben samo za drugi avto v družini). Kot verjetno veš Nissan Leaf nima thermal managementa baterija, tako da se le ta že po 2 do 3 zaporednih hitrih DC polnjenjih tako pregreje, da moč polnjenja pade na nekih 10 kW. Za roadtripe po Evropi neuporabno. In cilj je da bi se z tem avtom delalo tudi roadtripe po Evropi.


cvalsr je izjavil:

Da se lotiš takega projekta, moraš biti fanatik / nor. In imeti znanja s tega področja kot 10 ljudi, ki že 10 let delajo na tem. Tudi petmestno številko EUR za zagonit v ta namen.
90% sem prepričan, da bo končni rezultat samo razočaranje in zagrenjenost.
Ne moreš doma v garaži s pilo in kamnito sekiro narediti nečesa, kar delajo profesionalne ekipe na visokotehnoloških strojih.
8-O


To ti misliš ker se ne spoznaš na to področje, a resnost je drugačna. Realnost je taka da se to da tudi v domači garaži. Znanje in izkušnje na podobnih velikih projektih imam, prav tako imam na voljo celotno delavnico (ne pa pilo in kamnito sekiro kot si se ti maloumno izrazil). Ker to ni nič drugega kot navaden vgrajen električni agregat v električni avto. Takšne električne agregate so kmetje delali sami že 50 let nazaj. A kar naenkrat pride nek glup cvalsr in trdi da to ni mogoče. A dejstvo je da JE mogoče. Pač lepo povej da TI ne bi znal, ali da si TI ne predstavljaš da bi bilo mogoče. Ker dejstvo je da to je folk že naredil v domači garaži, precej podoben projekt, dejansko poglej spodnje 2 videa, boš presenečen kaj se vse da:


Še eden:


Da se lotiš takega projekta, moraš biti fanatik / nor.

Nore kličeš ljudi bolj sposobne od tebe, zato da se bolje počutiš in zaščitiš svoj ego. Dejstvo je da to JE MOGOČE. Pika. IN sam imam znanje in orodje da to izvedem prej kot v pol leta, če bom delal 8 ur na dan. Ja sem navdušenec nad to tehnologijo, nikakor pa ne nor.

In imeti znanja s tega področja kot 10 ljudi, ki že 10 let delajo na tem.

Še enkrat: ne delam nobene vesoljske znanosti, delam navaden električni agregat vgrajen v električni avto, nekaj kar so kmetje sami izdelovali na kmetijah že 50 in več let nazaj.

Tudi petmestno številko EUR za zagonit v ta namen.

Ma kaki. Nekaj tisoč EUR pa res.

Ne moreš doma v garaži s pilo in kamnito sekiro narediti nečesa, kar delajo profesionalne ekipe na visokotehnoloških strojih.

Še enkrat: je cela delavnica na voljo, prav tako znanje in izkušnje z podobnimi projekti. Prav tako imam strica profesorja na faksu za elektrotehniko da bo pomagal pri izdelavi elektronike (veliko znanja imam tudi sam, vendar vendarle elektrotehnika ni moje primarno področje). In še enkrat: gre za izdelavo navadenega agregata. Ni treba da je super efficient, ni treba da je ne vem kaj. Tudi če kuri 8 litrov na 100 km namesto 6 litrov kot BMW i3 range extender. Pa kaj pol, tako ali tako bo ta "range extender" ozriroma agregat vžgan samo 10 % letne kilometrine (torej le takrat ko bo res nujno), 90 % letne kilometrine bo pa direktno na elektriko.

Po vseh izračunih bo sicer BOLJ efficient kot BMW i3, vendar ne zato ker BMW ne bi znal, ampak zato ker se je BMW odločil vgraditi ICE motor extenderja manjše moči od optimalne, zaradi cene. En BMW si pač ne more privoščit da bo od enega starega zjahanega bencinarja vgradil 20 let star motor v nov električni avto. Jaz si to lahko privoščim, ker delam zase. Jst tak rabljen motor od ICE avta dobim za 300 EUR (ker ga odšraufam dol od enega zjebanega avta preden gre na odpad), oni morajo dat novega kar jih drago stane. Po izračunih bo poraba cca 4 do 5 litrov na uro pri hitrosti 90 km/h. Pa tudi če bo 8 litrov, pa kaj pol, to v letni računici ne bo imelo signifikantnega vpliva, ker bo 90 % vse kilometrine tako ali tako na elektriko.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

BorisHTML ::

Seveda pa se zavedam da je to ornk projekt, ki bo trajal vsaj pol leta in da to ne bo iz danes na jutri. Vendar trdim da to SE DA. Da se pa da so pa dokaz ljudje ki so to dejansko že naredili.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

BorisHTML ::

Torej cilj ni "na novo izumit hibrida", cilj ni narest bolj učinkovit hibrid, cilj je vgradit navaden fucking električni generator na že obstoječ električni avto. In cilj je naredit to čim bolj poceni. Jst ne vem zakaj se to kao po mnenju nekaterih ne bi dalo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

BorisHTML ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Meni je dejansko koncept hibrida, ki ima vgrajena dva elektromotorja v sam menjalnik najbolj všeč. Z bencinom se pripelješ do mesta, po mestu pa naprej na elektriko ob tem, da ne izgubiš nobene funkcionalnosti avtomobila, ker menjalnik še vedno poganja avto in ne rabiš podvojenih zadev.



Hibridi na dolgi rok dejansko so slepa ulica, prihodnost je v čistih električnih avtombobilih, to je jasno. Ampak danes bi takle rabljen zelo poceni električni avto z dodanim "generatorjem" bi pa dejansko imel smisel. Tudi finančni. Danes. Čez 10 do 15 let ko boš za 5 jurjev lahko kupil 10 ali 15 let star električni avto z 400 km dosega to ne bo imelo nobenega smisla več. Danes ga ima.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Utk ::

Za roadtripe po Evropi neuporabno. In cilj je da bi se z tem avtom delalo tudi roadtripe po Evropi.

Misliš da ne boš nič sumljiv ko bo nekje na Nizozemskem začel tvoj leaf prdet? Bi res rad da ti zaplenijo vse skup? Eno je da se tega lotiš, ok, super, naredi, drugo je pa fantaziranje kaj vse bo iz tega.

stara mama ::

Fant je še mlad in zagnan, js predlagam, naj kar proba. Se bo ziher kaj naučil.
Seveda, marsikaj se da, tud sam sem pri 20-ih mislil, da lahko premikam gore. Časa na pretek, finančno smo že nekak pokrivali, družine ni blo....
Saj, če se z doma izdelanim/močno predelanim vozilom odpelješ na Kamčatko, je res en ekstra poseben filing.
Pol pa prideš spet nazaj domov.
Potem pa s časom spoznaš nesmisel in predvsem neekonomičnost svojega početja.

Utk ::

Sej, naj, ampak malo si pa vseeno treba predstavljat kako bo to izgledalo v praksi.

Ja, ampak ne iščem že narejenega motorja, zaradi cene.

Kolk pa stane? Se je res vredno ukvarjat z motorjem tolk časa, ko bi ta čas lahko reševal druge veliko bolj pomembne probleme v tem projektu?

Imamo Nissan Leafa prve generacije z baterijo uporabne kapacitete 22 kWh.

Imate res, ali niti tega še ne? Ker v praksi bo ta uporabna kapaciteta, če iščeš takega za 4 jurje, bližje 12 kwh, če še tolk.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BorisHTML ::

Utk je izjavil:

Za roadtripe po Evropi neuporabno. In cilj je da bi se z tem avtom delalo tudi roadtripe po Evropi.

Misliš da ne boš nič sumljiv ko bo nekje na Nizozemskem začel tvoj leaf prdet? Bi res rad da ti zaplenijo vse skup? Eno je da se tega lotiš, ok, super, naredi, drugo je pa fantaziranje kaj vse bo iz tega.


Ja pa kaj pol če bo Leaf začel prdet, sej ni da so ICE avti prepovedani. Not yet. Nisem ga pa mislil laufat znotraj "electric car only zones", to pa valda da ne. Sicer pa cilj je da se to prdenje zmanjša na absolutni minimum. Proizvajalci dostikrat precej prdenja puščajo zato ker nekateri uprabniki prdenje želijo. No jaz ga ne.

stara mama je izjavil:

Fant je še mlad in zagnan, js predlagam, naj kar proba. Se bo ziher kaj naučil.
Seveda, marsikaj se da, tud sam sem pri 20-ih mislil, da lahko premikam gore. Časa na pretek, finančno smo že nekak pokrivali, družine ni blo....
Saj, če se z doma izdelanim/močno predelanim vozilom odpelješ na Kamčatko, je res en ekstra poseben filing.
Pol pa prideš spet nazaj domov.
Potem pa s časom spoznaš nesmisel in predvsem neekonomičnost svojega početja.


Zakaj nesmisel? Narediš roadtrip po Evropi z električnim vozilom z dodanim "vgrajenim agregatom", pač to je nek podvig, neka pustolovščina. Ko si star verjamem da si tega ne moreš privoščit, ker imaš družino in tako dalje. Sej ni smisel lajfa da cel dan ždiš doma ane. Point lajfa je lahko tudi ravno v takih pustolovščinah in podvigih.

Sej, naj, ampak malo si pa vseeno treba predstavljat kako bo to izgledalo v praksi.

Ja sej. Približno tako bo izgledalo kot sta zgornja 2 posnetka ki sem jih objavil.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Utk ::

Ja pa kaj pol če bo Leaf začel prdet, sej ni da so ICE avti prepovedani.

Seveda niso, rabijo pa homologacijo, in električni tudi. Pa tudi frankeinsteini.

BorisHTML ::

Kolk pa stane? Se je res vredno ukvarjat z motorjem tolk časa, ko bi ta čas lahko reševal druge veliko bolj pomembne probleme v tem projektu?

Motor takih karakteristik in take moči ene 10.000 €. Material za izdelavo stane ene 500 € plus tvoj čas. Časa verjetno efektivno ene 200 ur. In ja, pomoje se splača investiral 200 ur zato da prišparaš 10.000 €. Tak motor bo verjetno malo slabši kot "ready made solution", pa kaj pol?! Par procentov izkoristka gore dole, nima to veze. Kot sem rekel, tudi če bi kuril 8 litrov na 100 km takrat ko bi bil vžgan to ne bi imelo kaj dosti veze, ker bi bil vžgan samo 10 % letne kilometrine, 90 % letne kilometrine se bi pa itak naredilo na štrom.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Utk ::

Če motor, ki stane 10 jurjev, narediš ti za 500 evrov plus delo, potem pusti vse drugo in delaj te motorje in jih prodajaj za 5 jurjev. Verjetno ne boš za 2., 3., 5. komad porabil toliko časa kot za prvega. V enem letu si lahko kupiš teslo in greš na normalen roadtrip po Evropi.

BorisHTML ::

Utk je izjavil:

Ja pa kaj pol če bo Leaf začel prdet, sej ni da so ICE avti prepovedani.

Seveda niso, rabijo pa homologacijo, in električni tudi. Pa tudi frankeinsteini.


To bi se dalo pomoje, glede na dejstvo da v Sloveniji kroži precej precelanih EVjev ki so registrirani in homologirani. Za takšno DIY homologacijo rabiš spisat poročilo in navest uporabljene komponente, sem gledal nekega Slovenca ki je to naredil in ni izgledalo kot da ful komplicirajo z homologacijo. Celo 4000 € subvencije si lahko dobil za DIY predelavo naftnega v električni avto pred leti (ne vem kako je zdej s tem).

Utk je izjavil:

Če motor, ki stane 10 jurjev, narediš ti za 500 evrov plus delo, potem pusti vse drugo in delaj te motorje in jih prodajaj za 5 jurjev. Verjetno ne boš za 2., 3., 5. komad porabil toliko časa kot za prvega. V enem letu si lahko kupiš teslo in greš na normalen roadtrip po Evropi.


Morda. Ampak poanta je tudi challenge ki ga prinaša takšna predelava. Da se dokaže da se to da narediti, tudi to je del celotnega pointa.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

WizzardOfOZ ::

BorisHTML je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Meni je dejansko koncept hibrida, ki ima vgrajena dva elektromotorja v sam menjalnik najbolj všeč. Z bencinom se pripelješ do mesta, po mestu pa naprej na elektriko ob tem, da ne izgubiš nobene funkcionalnosti avtomobila, ker menjalnik še vedno poganja avto in ne rabiš podvojenih zadev.



Hibridi na dolgi rok dejansko so slepa ulica, prihodnost je v čistih električnih avtombobilih, to je jasno. Ampak danes bi takle rabljen zelo poceni električni avto z dodanim "generatorjem" bi pa dejansko imel smisel. Tudi finančni. Danes. Čez 10 do 15 let ko boš za 5 jurjev lahko kupil 10 ali 15 let star električni avto z 400 km dosega to ne bo imelo nobenega smisla več. Danes ga ima.



Ko boš 10 do 15 let star EV kupil, bo imel dometa samo še 50km, ker bo baterija tako zanič, nova bo pa polovico vrednosti novega avta. :))
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

BorisHTML ::

Imate res, ali niti tega še ne? Ker v praksi bo ta uporabna kapaciteta, če iščeš takega za 4 jurje, bližje 12 kwh, če še tolk.

Seveda, jasno je da je kapaciteta na 70 % originalne, kajti jasno je da so NIssan Leafi izjema kar se tega tiče in so imeli z tem "probleme". Realna usable kapaciteta je ene 15 kWh, res je.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

Utk ::

Ne, pri tistem za 4 jurje ni niti 15.

BorisHTML ::

WizzardOfOZ je izjavil:

BorisHTML je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Meni je dejansko koncept hibrida, ki ima vgrajena dva elektromotorja v sam menjalnik najbolj všeč. Z bencinom se pripelješ do mesta, po mestu pa naprej na elektriko ob tem, da ne izgubiš nobene funkcionalnosti avtomobila, ker menjalnik še vedno poganja avto in ne rabiš podvojenih zadev.



Hibridi na dolgi rok dejansko so slepa ulica, prihodnost je v čistih električnih avtombobilih, to je jasno. Ampak danes bi takle rabljen zelo poceni električni avto z dodanim "generatorjem" bi pa dejansko imel smisel. Tudi finančni. Danes. Čez 10 do 15 let ko boš za 5 jurjev lahko kupil 10 ali 15 let star električni avto z 400 km dosega to ne bo imelo nobenega smisla več. Danes ga ima.



Ko boš 10 do 15 let star EV kupil, bo imel dometa samo še 50km, ker bo baterija tako zanič, nova bo pa polovico vrednosti novega avta. :))


To je spet mit. Realnost je manjšanje dosega 1 % na leto. Torej po 10 letih še 90 % kapacitete, po 15 letih pa še 85 % kapacitete. Izjema je Nissan Leaf ki ima nima vodnega hlajenja in kjer je realno staranje baterija 3 % na leto, lahko tudi 4 % na leto, namesto običajnih 1 % na leto.

Poglej si podatke, meritve in študije.

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

Utk je izjavil:

Ne, pri tistem za 4 jurje ni niti 15.


Pri nekaterih je. Za 4 jurje, uvožen iz Norveške. Vem, ker sem že gledal. Nissan leafi imajo zelo prikladno ker ti battery state of health kažejo že na armaturni plošči.

Andrej Pečjak je na nedavnem podcastu omenil da ima njegova 10 let stara tesla še 96 % originalnega dosega in da je to da baterije ne zdržijo čisti mit.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

WizzardOfOZ ::

BorisHTML je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

BorisHTML je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Meni je dejansko koncept hibrida, ki ima vgrajena dva elektromotorja v sam menjalnik najbolj všeč. Z bencinom se pripelješ do mesta, po mestu pa naprej na elektriko ob tem, da ne izgubiš nobene funkcionalnosti avtomobila, ker menjalnik še vedno poganja avto in ne rabiš podvojenih zadev.



Hibridi na dolgi rok dejansko so slepa ulica, prihodnost je v čistih električnih avtombobilih, to je jasno. Ampak danes bi takle rabljen zelo poceni električni avto z dodanim "generatorjem" bi pa dejansko imel smisel. Tudi finančni. Danes. Čez 10 do 15 let ko boš za 5 jurjev lahko kupil 10 ali 15 let star električni avto z 400 km dosega to ne bo imelo nobenega smisla več. Danes ga ima.



Ko boš 10 do 15 let star EV kupil, bo imel dometa samo še 50km, ker bo baterija tako zanič, nova bo pa polovico vrednosti novega avta. :))


To je spet mit. Realnost je manjšanje dosega 1 % na leto. Torej po 10 letih še 90 % kapacitete, po 15 letih pa še 85 % kapacitete. Izjema je Nissan Leaf ki ima nima vodnega hlajenja in kjer je realno staranje baterija 3 % na leto, lahko tudi 4 % na leto, namesto običajnih 1 % na leto.

Poglej si podatke, meritve in študije.

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

Utk je izjavil:

Ne, pri tistem za 4 jurje ni niti 15.


Pri nekaterih je. Za 4 jurje, uvožen iz Norveške. Vem, ker sem že gledal. Nissan leafi imajo zelo prikladno ker ti battery state of health kažejo že na armaturni plošči.


Spet zavajanje. Na renault Zoe je v treh letih bateriji tako padla kapaciteta, da so jo moral na servisu zamenjat. Tako da jaz tem tvojim nakladanjem nič ne zaupam.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058111694 (71759) D3m

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25628614 (25145) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17921434 (19471) bluefish
»

EPA: Pri izpustih goljufal tudi Fiat Chrysler (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Tožbe
28877524 (72239) D3m

Več podobnih tem