» »

Izboljšanje izkoristka ICE motorja - Peltier

Izboljšanje izkoristka ICE motorja - Peltier

WarpedGone ::

V loži se je začela psevdoresna debata o vodikovi celici in furanju avtomobila na vodo. Ob vsej kvaziznanosti tam je padlo tudi nekaj konkretnih idej ki teoretično držijo vodo, med drugim tudi o direktni pretvorbi odpadne toplote v električno energjo. Nočm kradit tisto temo tam, hkrati pa želim konkretno debato brez perpeetum mobile izpadov, reč me zanima strogo resno. Kaj so problemi takega pristopa?

Tule je neki govora o Peltierjih in izpušnih ceveh. Omenjajo moči ranga 100 W in izkoristke okrog 10%. Mogoče se sliši malo ampak če se nekaterim splača vozit z ugasnjenimi lučmi, ker menda ful prišparajo ... to je prihranek v ekvivalentnem rangu. Glede švoh izkoristka - izkoriščamo stvar, katero drugač mečemo stran. Če se finančno splača - se splača tut če je samo 10%.

Kaj počet s tako generirano elektriko? Lahk jo filaš v posebne baterije in poganjaš kak elektromotor, lahko z njo delaš elektrolizo in vodik vodiš v motor, lahko pa (po moje ima to največ smisla) s tem lepo filaš akumulator in tako delno razbremeniš alternator ter znižaš porabo goriva.

Reminder:
ICEmotor ima izkoristek okrog 20% (točne decimalke niso važne). To pomeni da ob 100 HP na kolesih, gre skozi auspuh ven dodatnih 400 konjskih moći! Že ob 10 % izkoristku dobimo "ZASTONJ" 40 HP moči za karkoli nam pač paše. Konstantne moči med vožnjo so tam okol 20 - 40 HP, kar pomeni da bi se dalo računat na nekaj "brezplačnih" konjskih moči.

Debata točno na to temo: Using the Peltier effect: Can we harness exhaust temperature

Glavno vprašanje je cena peltierjev in njihova vzdržljivost.

Par linkov:
Automotive Waste Heat Conversion to Electric Power using Skutterudite, TAGS, PbTe and BiTe
Vehicle Fuel Economy Improvement through Thermoelectric Waste Heat Recovery
Zbogom in hvala za vse ribe

guest #44 ::

Izkoristki so tu trn v peti, povsot so samo majhni procenti.

fpbs ::

Lahko bi preprosto napisal, da gre za motor z notranjim izgorevanjem, pa bi bilo vsem bolj jasno o čem hočeš raspravljat.

black ice ::

Saj je - ICE. Internal Combustion Engine. Kakšen geek si, če ne veš tega? ;)

fpbs ::

Jaz to vem, mislim pa da marsikateri avtomehanik tega ne ve.

WarpedGone ::

Izkoristki so tu trn v peti, povsot so samo majhni procenti.


Velikost procentov sama po sebi je irelevantna, ker izkoriščaš nekaj, kar sicer mečeš stran.

Vprašanje je: Ali je "Procent * Cena goriva * Življenska doba > Strošek vgradnje". Če ja, potem se to direkt splača, če ne, pač ne. Upoštevat je treba tudi stranske efekte ala podalšanje/skrajšanje življenske dobe drugih komponent v avtomobilu, spremembo performans itd.

Se pa z zadevo že vsaj 5 let ukvarjajo na akademskem nivoju. Iščem še omemebe kakšnega praktičnega poskusa.

Edit: ni našraufano na auspuh ampak vseeno prikaže osnovno idejo: PELTIER THERMOELECTRIC COOLER Campfire Electricity
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

A misliš, da inženirji pri Volkswagnu, Fiatu, Fordu ... v najbolje opremljenih laboratorijih do sedaj ne bi pogruntali, če se kaj takšnega splača?

O.

Pyr0Beast ::

Okapi je izjavil:

A misliš, da inženirji pri Volkswagnu, Fiatu, Fordu ... v najbolje opremljenih laboratorijih do sedaj ne bi pogruntali, če se kaj takšnega splača?

O.


Ekonomska upravičenost =/= energetska upravičenost

Z drugimi besedami - Da se
Vendar:

Prihranek je manjši kakor stane nabava pielterja in ustreznega konverterja.

Meni se zdi še najboljša moja ideja za 'Upgrade' vseh ICE mašin.

LiPo pack v prtljažnik, pa alternator stran, vso elektroniko+luči pa fura ustrezni konverter.
Prihranek 1EUR/1kkm
Stroški celic ~200EUR za 400Wh-> 2 uri 200W porabe
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

A ne bi blo lažje, ceneje in bolj učinkovito gret vodo na izpušnem kolektorju in jo vbrizgavat v cilinder ?

Parni pritisk vode gre od 1bar pri 100 °C do recimo nekih 180+ bar pri 300 °C.

Če bi vodo vbrizgaval po vžigu, bi lahko dobil ob njeni vparitvi nekaj dodatne energije, ki bi jo pač lahko otem uporabil za štrom, ali vsaj en nejn del.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Pyr0Beast ::

Good point.

Ta bi bila lepa. Uparjalnik na avspuhu, vanjga s visokotlačno pumpo šopaš vodo na 100bar, ven pa dobiš paro s 100bar. Mikroturbina proizvaja štrom, kondenzator pa imaš vezan na centralni hladilnik od avta.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

il ::

Saj tako delujejo plinsko-parne elektrarne, le zaenkrat še niso portable.

Pa mislim, da je 10% izkoristka pri uporabi TEC modulov malo pretirano.

Mr Hilter ::

A niso že eni '5-taktni' motorji, ki v segret motor vbtizgajo vodo in tko...

dzinks63 ::

Izpušnih plinov se ne sme preveč hladit. Že sedaj traja par minut po vžigu motorja, da se izpušni sistem ogreje na delovno temperaturo. Če bi se lotili dodatnega izkoriščanja toplote izpušnih plinov, je potrebno najprej izumiti nov katalizator, kateri bi optimalno deloval pri nižjih temperaturah, kar pa je očitno zaenkrat še pretrd oreh, ker le tega še ni ali pa je bistveno predrag in vgradnja ni smiselna.

Pyr0Beast ::

kdo je rekel da mora biti stvar pred katalizatorjem ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

il ::

Raziskave in prototipe na področju TEC(TEG) imajo nekateri avtomobilski proizvajalci že precej razvite, npr. BMW.

WarpedGone ::

il, hvala za tale link. Očitno je ideja dost dobra, da se z njo ubada tut BMW in jo riše na svojih roadmapih. Žal omenja leto 2020. Zakaj za vraga nucajo še 10 let razvoja za prvo komericalno uporabo tega? Ne vidim razloga da bi bila cena višja od cene (platinastega) katalizatorja al pa DPF "umetnine" pa avta brez tega (sranja, ki poslabša izkoristek) praktično ne dobiš več. Žal.

@pyrobeast:
Zamenjava akumulatorja s podobno težko LiFePO4 baterijo zgleda kul ideja, le da js nebi totalno ukinu alternatorja ampak bi ga povezal prek avtomatske sklopke. Ko napetost dost pade, zagrabi in nadomesti prazno baterijo. Pravzaprav je to ena taka lowcost plugin-hibrid varianta.
Ni mi čisto jasno kako si prišel na prihranek 1 EUR/1000 km. Dvomim da pogon alternatorja pokuri tolk mal moči.

Kakršno koli ustvarjanje pare je problematično, ker takoj nucaš nekašen parni stroj da tisto pretvarjaš v uporabno energijo. To pa stane denar, prostor, težo in vzdrževanje. Vbrizg (hladne ali vroče) vode v cilinder so opustili ker pomeni drastično skrajšanje življenske dobe motorja. Poleg tega pa znižanje temperature sten zgorevalne komore pomeni poslabšanje izgorevanja in velik dvig količine svinjarije iz auspuha.

Peltier je zanimiv ker zahteva zelo malo prostora, je solid-state in se ne izrabi. Treba je le najt najbolšo varianto izvedbe, kar pa ni neka huda umetnost za nekoga, ki ima dostopne vse parametre delovanja avtomobila (fabrike).
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

WarpedOne;
Ne

Litij filaš iz EL omrežja. S tem prihraniš na gorivu, ki bi ga drugače moral med vožnjo skuriti, da bi futral električno periferijo.
Alternator z avtomatsko sklopko je druga varianta oz. dodatek, s čimer bi regeneriral kinetično energijo v baterije. Spet pa je tu težava mašine, pri kateri se tisto malenkost manj gasa ne pozna - če ima loputo gre še v slabši izkoristek.

Pogon alternatorja pokuri res blazno veliko, vsaj 2x toliko kakor da iz sebe.
Tako za 200W loada kuri cirka 400W mehanske energije.
400W mehanske energije pa rabi cirka 2kW pri blazno slabem oz. ?dobrem? izkoristku. To je 0.2L dizla (2kWh pri 10kWh/L) na 100, 2L na 1kkm - ~1-3EUR glede na potrebe po energiji, pri 60L/1kkm to znese ~4% prihranka.

Sicer ne vem zakaj bi pa drugače avti sploh imeli akkuje pri popolnoma elektrificiranem mestu. Vržeš tisti svinec ven, pa notri vgradiš 230V zaganjač.

Ker v bistvu lahko greš v obe smeri. Ali ima avto samo alternator, ali pa samo baterije.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

il ::

Sicer zgleda kot da se samo BMW ukvarja s temi tehnologijami, pa vseeno še link na uporabo pare.

WarpedGone ::

pyrobeast:
Ne. Litij filaš iz EL omrežja. S tem prihraniš na gorivu, ki bi ga drugače moral med vožnjo skuriti, da bi futral električno periferijo.

A ti razumeš kaj pomeni "plug-in hibrid"? Razlagaš mi nekaj, kar mi je kristalno jasno.

Dodatno sklopko in alternator nucaš za celonočne izlete, ko ti relativno majhna baterija ne zadošča za svetenje po celotni poti ali pa ko enkrat pozabiš reč doma nafilat. Ja, lahko daš not še več baterij ampak jih je treba plačat z denarjem in višjo porabo goriva zarad višje teže in z manj prostora v prtljažniku. Pa se reč hitro ne splača več. Kje točno je optimum pa na hitro ne znam rečt.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::


A ti razumeš kaj pomeni "plug-in hibrid"? Razlagaš mi nekaj, kar mi je kristalno jasno.

Ah, sem mislil da ciljaš bolj na regen način delovanja - da samo z regeneracijo filaš akkuje.

Kje točno je optimum pa na hitro ne znam rečt.

Težka je. Alternator ni ravno 'brez teže', sploh dodatna sklopka doda svoje. Spet pa po drugi strani. 55Ah Svinčen akku je BLAZNO težka zadeva z vsaj 10kg+, kar zlahka nadomesti 2kg litija (vprašanje zagonskih tokov sicer). Če zračunaš za 2 uri uporabe tako zmečeš stran kake 5 kil vsaj + zmanjšaš morebiten hrup.

Sam sem ciljal na regen motor/generator v zadnjem kolesu avta, kar bi se lahko namontiralo/prešalo kot hub motor kar v samo kolo na morebini menjavi gume.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

>> Ah, sem mislil da ciljaš bolj na regen način delovanja - da samo z regeneracijo filaš akkuje.

Ne, sam to gre itak v smeri hibridnega pogona.
Tule razmišljam(o) kako iz tistih pokurjenih litrov ven potegnit več kilometrov in sicer s tem, da mal manj energije mečeš skoz auspuh ven. Proizvedena elektrika pa služi za pogon elektronike v avtomobilu in ne kakih elektromotorjev (ker je je enostavno premalo)
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Meni se zdi zanimiva ideja elektrifikacije še tale: Da imaš preprost kalorifer za zimske dni v avtu - ko se vsedeš notri, da imaš vsaj 20°C in topel zic :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Spajky ::

Jest sem pred leti vbrizgaval/kapljal vodo v en kao grelec na izpušnem kolektorju in zraven še na segreti intake kolektor ter paro vodil v karburator/sesalni kolektor ... potrošnja bencina se mi je rahlo povečala in avto je šel malce slabše (tudi v megli gre slabše) in meni torej ni funkcioniralo .. jah nisem mel glih sofisticirano pa vse skup prav izdelano ... sem vrgel dol z avta zelo kmalu !
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

agregat-akumulator-elektrika

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
142717 (2500) Tilen

Hydrogen on demand (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24635735 (32764) imagodei
»

elektrika v stanovanjskem vikendu

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
4413048 (12120) Bias
»

VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7816295 (12561) overman
»

Motor z notranjim izgorevanjem (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7011630 (9877) ani

Več podobnih tem