» »

Informirani potrošnik strikes back

Informirani potrošnik strikes back

«
1
2

jype ::

borchi> jaz še vedno mislim, da je EAN koda na elektronskem račun najboljša rešitev za vzpostavit bazo prodajnih artiklov, kjer potem lahko spremljaš, ob dovolj velikem številu kupcev, ki zahtevajo tak račun, spremljanje gibanja cen posameznega izdelka s praktično minutno časovno skalo.

Tako je. Vendar bi za kaj takega morali trgovci biti resnično butasti oziroma če hočete - dobronamerni. Pa niso.

Morda bi lahko državo prepričal, da tako reč naredi obvezno, drugače pa se mi to ne zdi preveč verjetno - nobene koristi ni v takih računih za tistega, ki jih izdaja - razen če je najbolj konkurenčen, kar pa nobeden od njih ne želi biti - profit se itak v glavnem dela na inerciji kupca.

Poleg parih splošnih problemov s softverom, ki sem ga začel razvijati že pred časom, je glavni že omenjeni tehnični problem prepoznavanja računov.

Brez prepoznavanja računov je težko "zaupati" uporabniku - lahko je štorast, nepismen, zloben, ali pa celo zaposlen pri trgovcu za "nižanje cen na internetu".

S skeniranjem računov še vedno ostane problem zasebnosti - v tak sistem si sam ne bi drznil pošiljati podatkov, če ne bi imel nekakšnega zagotovila, da nihče (tudi upravitelj sistema) ne bo sposoben ugotoviti, kje in kaj jaz kupujem. To je sicer razmeroma skrajna drža, a jo je po moje pametno poskusiti zadovoljiti.

Zadnja resna težava, kateri trenutno še ne vidim rešitve je pa shema ocenjevanja kakovosti podatkov - če so ti anonimizirani praktično izgubimo možnost ocenjevanja zanesljivosti vnosa posameznega uporabnika, kar seveda pomeni da je treba nekomu, ki se zanima za nakup, vse cene predstaviti v statistični obliki, ki bo dovolj jasna za splošno uporabo in bo odporna na "ponarejanje" z vpisovanjem napačnih podatkov. Meni bi varianca oz. standardni odklon poleg cene povedal ogromno, večini ljudi pa pravzaprav nič.

No, to naj bo dovolj za uvod - naprej se razpišite sami. WarpedOne mi je pisal zanimivo zasebno sporočilo, morda lahko svoje ideje na kratko opiše še tukaj.

Liker ::

Zanimivo!

Tudi jaz sem ze razmisljal o podobni reci, v mislih sem imel seveda kaj takega kot recimo ceneje.si.
(Recimo - www.kupujmo-ceneje.si - izgleda se prosta domena)

Brez prepoznavanja računov je težko "zaupati" uporabniku - lahko je štorast, nepismen, zloben, ali pa celo zaposlen pri trgovcu za "nižanje cen na internetu".


Prisel sem do povsem podobnih ugotovitev kot jype, le da nisem pomislil na OCR racunov, tako da sem obupal nad nadaljnim razvojem. Zanima pa me ali obstaja kaksna minimalna specifikacija glede kakovosti racuna, saj sem se svoje case kar dosti ukvarjal z OCR tehnikami, pa morda poskusim se jaz kaj spacati na to temo.

Glede anonimnosti:
Kot si pravilno ugotovil - ce so podatki povsem anonimni, potem je tudi verjetnost prepoznavanja ponarejenih izredno nizka. Zato bi bilo pac potrebno napisati neko pogodbo, ki bi jo vsak z dostopom do podatkov podpisal. Verjetno bi kak pravnik tule lahko pomagal glede podrobnostii pogodbe, bi pa to moralo biti nekako podobno NDA pogodbam, ki jih vsi (zelo) dobro poznamo. Ko uporabnik svoje podatke odda v sistem, se ga tudi obvesti, da njegovi "prometni" podatki niso dostopni NIKOMUR, da pa so vseeno shranjeni v streznikovih logih.

lp,
B'

Thomas ::

Če pošlješ MMS, potem te identificira številka. Nekatere preveč pogoste lahko sam program izloči.

Zlasti še, če nasprotuje večinskemu mnenju, po koliko je tisti artikel v tisti štacuni.

To pravzaprav sploh ni problem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Thomas> Če pošlješ MMS, potem te identificira številka. Nekatere preveč pogoste lahko sam program izloči.

Ja, saj pri takih ni problema - ponarejanje s tiskanjem računov in pošiljanjem je lažje zaznati in je tudi precej zamudno za ponarejevalca.

Problem z MMSji je bolj ta, da jih omrežje utegne downsamplati na neuporabno velikost in da so še vedno razmeroma dragi.

S kombinacijo preverjanja s slovarjem in računanjem (seštevkom zneskov in primerjanjem z vsoto) seveda lahko zelo natančno ugotoviš, kdaj lahko OCR metodi zaupaš, žal pa to tudi pomeni, da precej več inputa vržeš proč - ravno zaradi morebitnih zlorab pa ne smeš uporabniku vrniti informacije o tem, a si njegov input upošteval ali ne.

WarpedGone ::

Obstajajo idealne stvari (EAN cifre) in obstaja realnost (izdani računi). Čakat na idealno situacijo pomeni čakat v nedogled. Ampak za uspeh ne potrebujemo idealnih stvari niti vedno 100% pravilnih podatkov. Z OCR so zaenkrat žal še praktični problemi, zato bi se js bol naslonu na uporabnike same in sistem postavu tako, da je čimbolj odporen na deviacije. Pač vsak izveden podatek je opremlen s parimi statisičnimi kazalniki, kolk mu gre zaupat. Ni potrebe da te cifre direkt kažemo ljudem, ki komajda znajo seštevat - komot se preslikajo v neke slikce (smajli, rožica, vprašaj, smrtna glava, ...). Bi pa omogoču vpogled v osnovne cifre, iz katerih posamezna cena izhaja. Če trdim, da je nekje radenska stane 1€, bo uporabnik lahk pogledal vse slike računov, ki jih mam in naj bi na njih to pisalo. Če na katerem računu opazi da to ne drži, bo lahko račun označu kot napačen. Tako označene račune bi potem "posvečeni uporabniki" ali pa administratorji dodatno pregledovali in žegnali - je Ok al pa ni Ok.

Ko bom mel kej za pokazat, bom tle na ST objavil link, neč bat. Takrat boste največ prispevali s samo uporabo. Bistvo tega je namreč sveži dotok (dnevno) novih podatkov. Več ko bo uporabnikov, več bo novih sprotnih podatkov, višja bo njihova kvaliteta, večja bo vrednost in informativnost sistema.

Uporaba prek MMSov in podobno so nato le dodatni cukrčki.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Vse opisane težave seveda še zdaleč niso absolutno omejujoče, le v razmislek za morebitni dodatni razvoj in zgolj omejujejo splošno uporabnost sistema.

Gandalfar je ravnokar predlagal nekaj podobnega - racune lahko namesto OCRja prepoznavajo ljudje. Za to delo bi lahko dobili točke, ki bi jih lahko porabili za ocenjevanje pravilnosti ostalih cen. Te ocene bi seveda morali prikazati ločeno od distribucije vnosov cen posameznega artikla pri posameznem trgovcu. Zanimiv statistični problem je tudi sprememba cene pri trgovcu (ki sploh ni tako redek dogodek - še posebej pri kakšnih enodnevnih ali enotedenskih akcijah), kjer je treba čimprej "doseči" pravilno ceno, ne da bi pri tem nova cena dalj časa veljala za "goljufijo" in stara cena vztrajala kot pravilna.

WarpedGone ::

Zato je vsaka cena opremlena tut z datumom vnosa. Je pa "sumljiva", dokler jo ne potrdi vsaj še par drugih, itak.
Zbogom in hvala za vse ribe

zee ::

IMHO trgovce ne bi stali kaj dosti, če bi cene živil (vsaj živil iz košarice) objavljali na svoji spletnih straneh oz. jih posredovali.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

jype ::

Če bi to počeli vsi, bi jih stalo ogromno. Nenadoma bi vsi hodili kupovat k najcenejšemu.

Če pa greš v eno štacuno gledat, pa itak kupiš, ko si ravno tam.

borchi ::

kako, tudi pri 100% OCR-ju, zagotovit, da bo spar-ov artikel "Calvo 1/1kom" v bazo priletel na isti ID kot Mercatorjev "Tune Calvo o.o. 160g"?
l'jga

Matek ::

Mogoce malo offtopic, pa vendar - AFAIK famozno Drustvo za zascito potrosnikov ze vzdrzuje neko bazo podatkov cen. Mislite, da bi bilo mozno te podatke dobiti od njih? Clovek bi pricakoval, da so v solidno precisceni obliki, ki bi se jo dalo sparsati brez vecjih tezav.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

WarpedGone ::

Ni dost dobiti, treba jih je dobivati. Redkokoga zanimajo pol leta stare cene.

Borchi opozarja na resen problem. Edino rešitev tega vidm kot v sistem vgrajen šifrant, ki se potem linka stvari ki jih ljudje vnašajo. Bo pa morala bit človeška roka za filter. Žal.
Zbogom in hvala za vse ribe

bozjak ::

po mojem bi bilo za začetek dovolj, da se postavi en perprost portal v katerega uporabniki sami vnašajo izdelke in njihove cene. Hkrati z izdelkom in ceno bi vnesli še datum, trgovino v kateri so izdelek videli / kupili in podali dodaten informacije (npr ali je bil izdelek v kakšni akciji itd). Ta podatek bi biu nato viden skupaj z vsmi ostalimi cenami za ta izdelek torej bi lahko zgeldalo nekako tako:

Izdelek | Mercator | Tus | Spar
Hrenovka znamke _______ = 2€ (1.1.2008) | 2.2€ (7.1.2008)| 3€ (10.1.200) vec

Pod vec bi si uporabnik skupaj z dodatnimi informacijami ogledal vse podane cene za dolocen izdelek, hkrati pa bi imeli skupino moderatorjev / adminov / uporabnikov s posebnimi pravicami, ki bi vnesene cene pregledovali in po potrebi brisali.

Mislim, da je pomembno da se nekaj na tem zacne delati in v startu ne rabi bit nek super-duper-bullet-proof-sistem -> pomembno je, da se zbere cim vec uporabnikov, ki bi cene sporocali sistemu, portal se vedno lahko nadgradi in naredi bolj varnega ali se mu doda dodatne moznosti, uporabniki pa ostanejo. In ravno sedaj je (imho) cas, da se kaj takega uvede...

LP Bozjak
http://upor.blogec.si
http://bozjak.deviantart.com

Steinkauz ::

Obvezna registracija, potem pa obvelja tista cena, ki je največkrat podana za določen artikel v določenem času(tednu/mesecu). Take ki bedarije pišejo ban, pa se počas naveličajo. Firme pa nebi mogle si same zbijat, vsaj bi pri velikem številu uporabnikov. Tole bi bla IMHO fajn začasna rešitev.

IceIceBaby ::

Eno vprašanje. Se vam cena res zdi edini faktor po katerem ocenjujete trgovce ?

Kaj pa založenost trgovine, prostor na parkirišču, prijaznost osebja, čistost... Kaj mi pomaga če je Calvo v našem lokalnem Tušu cenejši, če nikoli ni parkirišča, v trgovini pa ni drugega kot osnovnih stvari.

lambda ::

Seveda ni edini faktor - ampak povprečna stranka zna sama ocenit, če ji založenost odgovarja, ali je ob zadnjih nekaj obiskih dobila parkirni prostor ali ne, je higiena na nivoju, itd. Problem se nahaja v tem, da ta stranka ne ve, koliko jo stane (ali koliko prihrani), če se glede na zadovoljstvo z omenjenimi faktorji odloči zamenjati trgovino, v kateri najpogosteje nakupuje.

Brane2 ::

Jaz bi razmislil o ratingu uporabnikov in elektronskem filtriranju vnosov.

Pač uporabniku bi dodelil pravice vpogleda v skaldu z njegovim statusom, pri čemer bi status dodeljeval po številu "pravilnih" in "koristnih" vnosov.
On the journey of life, I chose the psycho path.

hokuto ::

sam sicer nimam ravno bogatih izkusenj s specerijo, tako da za sigurno sledecega ne vem, sigurno pa sem ze slisal, da nimajo vse trgovine istega trgovca istih cen za isti artikel na isti dan. to se mi zdi, da bi lahko predstavljalo precejsen prakticen problem za takle sistem vkolikor se omenjeno res dogaja, saj bi potem podatki seveda veljali samo za omejeno stevilo trgovin, uporabnik pa bi ali ne vedel katere to so, ali pa bi bil omejen samo na tiste od katerih bi bili dostopni podatki, kar bi bilo seveda najmanj nerodno.
doke!

borchi ::

jaz sem razmišljal podobno kot brane2. npr. za 1 kvaliteten vnos dobiš 10 poizvedb. seveda se da stvar še bolj razčlenit, samo mislim, da mora biti ta rejting sistem zelo enostaven in transparenten. eno ali dva pravila.
l'jga

WarpedGone ::

Tak rejting sm mel včasih v planu. Problem je, da to sili človeka da mora vnašat. Če slučajno hoče neki pogledat pa nima pr seb računa, kaj bo naredu? Neki si bo zmislu, nič lažjega kot to. Če ne bo mel slike računa, bo pač poslal sliko nage babe.

Po moje je prava pot odprti dostop do brskanja in možnost vodenja lastne evidence. Vsak juzer ma interes da svoje lastne podatke za lastno uporabo vnaša pravilno. Vse ostalo je "piggy back" tega načela.

Edit: če se najdejo juzerji, ki konstantno 'smetijo', se jih pa komot enostavno ignorira. Naj vnašajo kar želijo, statistika jih bo ignorirala.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Matko ::

Lahko se recimo uporabijo tudi cene na policah.
Tam je že EAN koda in datum.

Uporabnik zgolj poslika in potem pošlje v zipu z imenom trgovine (Market, Ulica, Kraj).
Sistem izvede OCR, dodatna varovalka je še preverjanje datuma v EXIF-u.

Problem so verjetno izdelki na kg, kjer predvidevam, da imajo trgovine lastne kode.
Drugje pa morajo imeti iste, ker so od proizvajalca.

Tear_DR0P ::

jaz sem se že tudi ukvarjal s podobno idejo, kot jure - pa sem se ustavil pri geografski diferenciaciji. v moji bližini - 5 minut peš - sta dva merkatorja, en večji in en manjši, pa imata različne cene - kako se potem boriš proti temu? vzdržuješ bazo za vsak posamezni merkator, tuš in špar? dobiš nepregledno sranje. če jemlješ za merkator povprečje vseh merkatorjevih trgovin in za tuš povprečje vseh tuševih, podobno tudi za špar, boš realne cene dobil samo za leklerk, za ostale trgovine te bodo pa uporabniki kamlu zapustilil ker bo cena v 50% višja, kot pa napisana
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

jype ::

Tear_DR0P> dobiš nepregledno sranje.

Nikakor ne - lokacija je eden pomembnejših podatkov, saj tipično iskanje mora vzeti v obzir oddaljenost od iskalca.

Če bi rad kupil kruh in mleko podaš lokacijo in program ti mora povedati kako daleč se moraš za kakšno ceno odpraviti.

opeter ::

kst@ Eno vprašanje. Se vam cena res zdi edini faktor po katerem ocenjujete trgovce ?

Kaj pa založenost trgovine, prostor na parkirišču, prijaznost osebja, čistost... Kaj mi pomaga če je Calvo v našem lokalnem Tušu cenejši, če nikoli ni parkirišča, v trgovini pa ni drugega kot osnovnih stvari.


nubes@ Seveda ni edini faktor - ampak povprečna stranka zna sama ocenit, če ji založenost odgovarja, ali je ob zadnjih nekaj obiskih dobila parkirni prostor ali ne, je higiena na nivoju, itd. Problem se nahaja v tem, da ta stranka ne ve, koliko jo stane (ali koliko prihrani), če se glede na zadovoljstvo z omenjenimi faktorji odloči zamenjati trgovino, v kateri najpogosteje nakupuje.


1.) Kaj pa starejši ljudje? Večina sploh ne ve/zna uporabljat računalnika

2.) Ali vi resno mislite, da se splača voziti pet kilometrov stran (na drug konec mesta) v konkurenčno trgovino, samo zaradi tega, da boš prišparal 30 centov pri nakupu hrenovke, ko pa so cene bencina vse bolj v višavah? Hja, splača se verjetno tistim, ki imajo mesečne karte za recimo avtobus ali trolo v Ljubljani, aja, pa ogromno prostega časa. Če hodiš peš, pa ne moreš kupovati nekaj kilogramov hrane (kar nekateri radi počnejo)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

jype ::

OK, opeter, prav imaš, nima smisla.

Bomo raje še naprej brez takšnega sistema, ker ga nekaj ljudi ne zna uporabljati, ali pa imajo do naslednje trgovine predaleč.

A nisi ravno ti v eni temi bentil kako trgovski centri rastejo kot gobe po dežju?

username ::

Eno vprašanje. Se vam cena res zdi edini faktor po katerem ocenjujete trgovce ?
Dober point. Glede kvalitete proizvodov sem precej zadovoljen recimo v Avstriji (poleg tega da je tam večinoma ceneje, razen sadja in zelenjave) tako da še ena plus točka za odjeb lokalnih mon.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

opeter ::

A nisi ravno ti v eni temi bentil kako trgovski centri rastejo kot gobe po dežju?


Sem, imaš prav. Ampak še vedno se ne splača iti v drugo trgovino zarad ene hrenovke...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

djordjevic ::

Če pa so zraven tiste hrenovke cenejša še jajca, mleko, kruh, meso, testenine in liter in pol kokakole, pa se zadeva naenkrat skoraj že nemarno splača.

jype ::

opeter> Sem, imaš prav. Ampak še vedno se ne splača iti v drugo trgovino zarad ene hrenovke...

1. pojma nimaš, kakšna je razlika v ceni vseh izdelkov, ki jih boš kupil, dokler nimaš ustreznega informacijskega sistema, ki bi ti omogočal to razliko videti,
2. od te razlike je odvisno, ali se daljša pot splača, ali ne,
3. ni nujno, da kupiš vse v isti štacuni - lahko greš enkrat tedensko v bolj oddaljeno po artikle, ki so dražji v bližnji štacuni, vsak drug dan pa v bližnji kupiš reči, ki so v njej cenejše, na primer.

opeter ::

V redu. Z zadnjima dvema postoma se v celoti strinjam. Kdaj bo nared tak sistem? :P
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zheegec ::

OCR metoda ima kar nekaj problemov;

1. dober OCR program, ki zna razbrati EAN kodo, ime artikla in pa ceno ter količino iz včasih zelo različnih računov, hkrati pa seveda razbere tudi datum računa. Seveda mora program pri blagu, ki se plačuje po teži izračunati ceno na 1Kg.
2. prepričati ljudi, da dejansko poskenirajo svoj račun, seveda je potrebno najprej imeti PC+internet+skener.
3. nekateri trgovci imajo "edinstvene" artikle s svojimi EAN kodami - recimo blago svoje blagovne znamke, ali pa naredijo svoje komplete artiklov.

Prisiliti trgovce, da omogočajo dostop do svoje baze podatkov (EAN, cena) je ne-primerno, hkrati pa je praktično nemogoče doseči, da bi se takšen zakon sprejel.

Najbolj preprosta rešitev bi bila zahtevanje standardiziranih elektronskih računov - če na blagajni daš svoj e-mail naslov, ti morajo račun poslati elektronsko. Glede na trenutno negativno mnenje do trgovcev, bi se to celo dalo doseči, seveda z dovolj veliko javno podporo in mogoče celo referendumom.
Stroški za trgovce ne bi bili veliki (baza že obstaja, prav tako so vsi potrebni podatki že vnešeni).
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Še letos
Zbogom in hvala za vse ribe

kixs ::

Ne potrebujes skenerja, danes ima prakticno ze vsak mobitel s kamerco. Torej, slikas in posljes ali mail ali mms.

Sicer pa ni tako tezko ugotoviti kje se najbolj splaca.

Sam vec ali manj nakupujem iste stvari - recimo v 90%. Ce grem vsak teden v drugo stacuno, bom hitro ugotovil kaksne so razlike. Glede na dosedanje izkusnje, se mi najbolj splaca it v Spar.

lp

Zheegec ::

In ti bi rad OCR-al cel kup podatkov iz fotkiča na telefonu? Še fotkič na N95 bi bil komaj zadovoljiv za račune. Za navaden tekst pa že mogoče.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Gavran ::

Ideja je super, se pa bojim da bomo dobili nepregledno množico podatkov, če bi res vnašali vse možnosti - od naziva trgovine, lokacije do vseh možnih artiklov. Za primer, samo olja je v eni trgovini kakšnih 20 vrst, krat 5 trgovcev na 10 lokacijah pa imamo samo za olje lahko kakšnih 500 različnih cen. Zato bi bilo bolje določiti košarico recimo 30 artiklov (olje, moka, kruh, jajca, pivo, sladkor,...) vse ostale podatke o artiklu (blagovna znamka,...) pa bi prikazovali neobvezno. Uporabnik bi recimo iskal "olje" in dal sort po ceni in lokaciji in šele po izvedenem iskanju dobil druge podatke o artiklu (blagovna znamka, vrsta,...).
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Zheegec ::

Elektronsko bi dobil samo izdani račun, ne pa vseh cen. Torej na isti način, kot z OCR, samo da bi podatke že v elektronski obliki bilo zelo preprosto vnesti v bazo. Potrebuješ samo eno big big datoteko, lep index in pa dober search engine. That's the easy part 8-)
The hard part...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

djordjevic ::

Heh, samo pol pa imamo spet drugo zagato. Namreč, če slikaš vsaki izdelek, ki si ga kupil, mogoče res prišparaš pri nakupu, taisti znesek ali še več pa šenkaš poljubnemu mobilnemu operaterju za sporočila.

poweroff ::

Nisem bral vsega, ampak če boste šli res razvijat kaj takega in imate problem azsebnosti, lahko pomagam.

Zadevo bi se dalo rešiti s proxy identiteto plus z ustreznimi pravilniki in ostalimi dokumenti, s katerimi bi se zagotovila anonimnost pošiljatelja.

Lahko spišem in po potrebi še poskrbim, da bo zadeva skladna z ZVOP-1. Jype - če boš šel v to, me kontaktiraj - saj_veš_kje.
sudo poweroff

BigWhale ::

CREATE TABLE skupina (
  id INT(10),
  opis VARCHAR(200),
};

CREATE TABLE artikel (
  id INT(20),
  skupina_ID INT(10),
  opis VARCHAR(200)
);

CREATE TABLE trgovec (
  id INT(10),
  trgovec VARCHAR(200)
);

CREATE TABLE trgovina (
  id INT(10),
  trgovec_ID INT(10),
  naziv VARCHAR(200),
  naslov VARCHAR(200),
  opombe VARCHAR(200)
);

CREATE TABLE racun (
  id INT(10),
  original_ID INT(10),
  trgovina_ID INT(10),
  datum_nakupa DATE,
  opombe VARCHAR(200)
);

CREATE TABLE racun_e (
  id INT(10),
  racun_ID INT(10),
  artikel_ID INT(10),
  cena DECIMAL(10,2),
  akcija INT(1),
  opombe VARCHAR(200)
);

CREATE TABLE original )
  id INT(10),
  racun_ID INT(10),
  opombe VARCHAR(10),
  tip ENUM('scan','photo','email', 'drugo')
);



Takole v grobem... Verjetno sem precej stvari izpustil. No, takole bi jaz s tem zacel. Priblizno.

WarpedGone ::

Ti bi tkole začel, nekaj nas pa že je.

Mogoče ni švoh če nas štarta več in se gremo še konkurenco med sabo. Kdo bo prej mel kej uporabnga za pokazat? :)
Zbogom in hvala za vse ribe

Gavran ::

Ne konkurenca, en pošten brainstorming ob pivu pa skupaj eno dobro stvar naredit!
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

BigWhale ::

Warped, no ja. Jaz sam ne mislim delati, tko da si ostal brez ene konkurence. :)

reborn ::

>> Zato bi bilo bolje določiti košarico recimo 30 artiklov (olje, moka, kruh, jajca, pivo, sladkor,...) vse ostale podatke o artiklu (blagovna znamka,...) pa bi prikazovali neobvezno.

Še bolj bi blo po mojem, če bi si lahko uporabnik sestavu svojo košarco. Potem pa se išče najcenejša košarca glede na njegovo lokacijo.

zdobersek ::

OCR bi bilo treba pripeljat do te mere, da račun s slike sparsa po vrsticah - not so hard.

Potem gre vse naprej po reCAPTCHA sistemu:
Najprej se da uporabnikom preverit, ali je račun pravilno sparsan, nato še dobivajo v kontrolo slike s posameznimi vrsticami in določajo, ali je vrstica sploh pomembna (recimo - vrstica z zvezdicami ali pa podatki o blagajni na Spar računih je najbrž odveč) in nato vsebino vrstice prepišejo v tekst.

Sistem se potem uporabi na forumih, blogih ... pač, reCAPTCHA v dobro potrošnikom.
Celotna baza se potem da v upravo zvezi potrošnikov ali pa ostane user-managed.

nurmaln ::

Da mal presekamo tole debato o načinu skeniranja, OCR in ostalem.
A res mislite da ni možnosti prepričat kakšno veliko stranko naj spiše zakon, ki določa da recimo 10 največjih trgovcev z živili MORA nekemu organu opsredovati te podatke, ali pa jih objaviti na spletni strani. Če bi vsako noč sistem dobil .xml datoteko z vsemi cenami Mercatorja, Spara, Tusa, Lidla in ostalih bi bila priprava sistema od tu naprej malenkost.

Že v vsaki kafani mora biti cenik objavljen na določenem mestu s črkami prave velikosti....
Pomoje obvezen dnevni izvoz cen za velike trgovce ni tako velik korak


A je kdo vsaj mal v politiki, da bi dal kako mnenje?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nurmaln ()

krho ::

Cene po trgovinah iste matične trgovine so različne!! Tako, da lokacija trgovine JE pomembna.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

kitzbrado ::

>A res mislite da ni možnosti prepričat kakšno veliko stranko naj spiše zakon...

Po moje je lazje resiti prepoznavanje teksta. Trgovci bi se namrec po moje prevec upirali takim ukrepom.

nurmaln ::

Po moje je lazje resiti prepoznavanje teksta.

Je pa pri tem tud precej problemov, ki jih pri elektronskem izvozu cenikov ni:

- Računaš na sodelovanje potrošnikov, kar je precej nezanesljivo. Tudi če na začetku deluje, ljudje počasi izgubijo interes če morajo aktivno sodelovati.
- Potrebuješ precej večji aparat za vnos in obdelavo podatkov iz česar sledijo neprimerno večji stroški. Če podatke dobiš v nekaj datotekah se lahko cel aparat ukvarja samo z razvojem samega portala.
- Ne zaobjameš vseh produktov in lokacij
- Če hočeš ugotoviti, kje je zate nakup najbolj ugoden ga moraš najprej opraviti zato da lahko kasneje primerjaš. Če so vsi podatki zbrani lepo vnaprej narediš seznam kaj boš kupil in sistem te že prvič pošlje v pravo trgovino.
...

IMHO je karkoli kar ni avtomatizirano, že vnaprej obsojeno na propad. V primeru avtomatizacije sem pa prepričan, da bi lahko tak portal pomagal potrošnikom, nižal marže prodajalcem in v razmeroma kratkem času bi prodajalci (ki si seveda ne želijo takega portala) sami z oglasi financirali delovanje in razvoj portala.

Gavran ::

Kakšno lepo protislovje v zadnjem stavku.
Po moje ne moremo računati na sodelovanje trgovcev in je treba najti druge načine. BTW, v nekaterih trgovinah je fotografiranje prepovedano. Tako ostane le skeniranje računov.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

bluefish ::

sicer v osnovi dobra ideja, vendar fali pri izpeljavi. Kot že povedano, bi samo z slikami uporabnikov dobili preveč razdrobljeno bazo izdelkov. Poleg tega bi bile pokrite le nekatere trgovine. Najprej bi trajalo dolgo časa, da bi sploh pridobili ustrezno veliko bazo userjev, pozneje pa bi nekatere minila volja do sodelovanja. Sčasoma pa bi stran šla v pozabo, sploh brez ustrezno razširjenega oglaševanja (in ne, pasica na ST ni dovolj).
Najbolje bi bilo, če bi trgovci posredovali cene določenih skupin izdelkov na nek urad. Do teh podatkov bi bil potem dostop na določeni strani.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Android preverjanje cene artiklov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Programska oprema
12818468 (9758) dacker
»

Cene trgovcev v realnem času (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7131452 (28842) fosil
»

Upor kupcev (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6130299 (28352) T0RN4D0
»

mysql vnos

Oddelek: Izdelava spletišč
51465 (1430) asgard2.0
»

portal ostal, baza sla

Oddelek: Izdelava spletišč
61721 (1606) bombacina

Več podobnih tem